-مصرف-قند-و-شکر-واقعا-بد-است؟ چه مقدار قند در روز مصرف می کنید؟

عده ای بر این باورند که قند ها همان قند، شکر، نوشابه و… می باشند در صورتی اصلا اینگونه نیست! قند می تواند عامل بسیاری از بیماری ها و یا تشدید شدن سایر بیماری ها باشد. بطور مثال اگر مصرف قند شما بالا باشد و شما به دیابت یا همان مرض قند هم مبتلا باشید صدمات جبران ناپذیری به شما وارد خواهد شد.

قندها می توانند طعم غذاها را تغییر دهند اما مقدار بیش از حد آن، منجر به مشکلات سلامتی بسیار زیادی می شود از جمله چاقی، افزایش خطر دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی.

متاسفانه بسیاری از ما در طول روز بدون اینکه بدانیم مقدار زیادی کالری از قندهای اضافه شده به غذاها دریافت می کنیم. برای سالم ماندن توصیه می شود مقدار قند مصرفی روزانه خانم ها بیش از 6 قاشق چای خوری یا حدود 25 گرم نشود.
برای آقایان نیز 9 قاشق چای خوری یا حدود 36 گرم توصیه می شود. برای اینکه به شما نشان دهیم چقدر بیشتر از این مقدار، قند می خورید باید بگویم آمارها نشان می دهد مقدار مصرف قند بیشتر افراد در طول روز چیزی حدود 22 قاشق چای خوری است.

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 9 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آشپزی رژیمی و سالم , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه هایی برای ازدواج کردن
  • آسیب به سرخرگ آئورت با آنفلوآنزا
  • میکاپ گرم و شیوه انجام آن
  • مصرف زیاد آب و پیامدهای آن
  • چطوری می شود با بکارگیری امواج مغزی وسایل را بهتر کنترل کرد
  • ضدآفتاب ها و 14 مورد باور نادرست درباره آنها
  • همه عوارض استفاده از این قبیل شبکه ها
  • علت ابتلا به سوء تغذیه در اطفال
  • 10 راهنمایی زیبایی خانگی برای پوست چرب
  • انواع خال های گوشتی و برطرف کردن آن ها
  • هوای دودآلود راه نفس مردم موصل را بست
  • ملاحظات مهم برای حامله شدن دیر هنگام
  • فرزند دار شدن افراد تحت درمان ام اس
  • بررسی جزئیات رژیم مایعات
  • شغل افراد و مسئله ی اضافه وزن شغلی
  • محبوبترین ها

  • درد های خود را به صورت طبیعی تسکین دهید
  • نازایی یکی از عوارض کلسترول بالا
  • کنترل استرس و رسیدن به تناسب اندام
  • منظور از رژیم بسیار کم کالری (VLCD)
  • بررسی فواید دو ماده شیرین ، شیره و عسل
  • جایگزین های سبز برای شیر
  • ترش کردن و سوء هاضمه عوارض زولبیا و بامیه
  • صرع نیز راه حلی گیاهی دارد
  • هر آنچه باید درباره رژیم اتکینز بدانید
  • میزان کالری گردو
  • خوردنی هایی برای افراد پریشان
  • اگر می خواهید در دوران بارداری رژیم گیاهخواری داشته باشید
  • چه کنیم به سنگ صفرا دچار نشویم؟
  • موادغذایی حاوی فیبر
  • انتخاب نوع غذا در بی خوابی موثر است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است