schizophrenia-mentl

تأثیر ورزش بر حالات روحی افراد مختلف بسیار مثبت تلقی شده است به خصوص بر بیماران مبتلا به شیزوفرنی تاثیرات  ورزش‌های هوازی یا آئروبیک به خوبی دیده شده است و در پیشگیری از پیشرفت این بیماری در مبتلایان تاثیرات مثبتی گذاشته است آن ها توانسته اند با این ورزش به درمان حالات روانی و کنترل و مدیریت رفتارهای خود بپردازند.

تحقیقات بسیاری تاکنون تأثیر ورزش بر حالات روحی ما را نشان و مورد تأکید قرار داده است و حالا محققین میگویند ورزش‌های هوازی می‌توانند به درمان علائم بیماری اسکیزوفرنی کمک کنند. محققان دانشگاه منچستر نتایج تحقیقات منجر به این نتیجه را در مجله Schizophrenia Bulletin منتشر کرده‌اند.

شیزوفرنی نوعی بیماری روانی است که در بیش از یک درصد جامعه وجود دارد. این بیماری موجب اختلال در پروسه تفکر و توهم می‌شود. در بعضی از مبتلایان به این بیماری حافظه، توجه و تمرکز و روند تفکر هم آسیب می‌بیند. شیزوفرنی درمانی ندارد ولی می‌توان با کمک داروهایی علائم آن را مدیریت کرد. حالا محققان میگویند می‌توان از ورزش‌های هوازی یا آئروبیک هم برای کنترل و مدیریت این بیماری استفاده کرد.

محققان با بررسی ده مطالعه قبلی که جمعاً بر روی 385 بیمار مبتلا به شیزوفرنی صورت گرفته نشان دادند که دوازده هفته ورزش هوازی در این بیماران می‌تواند توانایی کارکرد ذهنی این افراد را افزایش دهد. مطالعه نشان داد که این ورزش می‌تواند توجه، ارتباطات اجتماعی و کارکرد حافظه بیماران اسکیزوفرنی را بهتر کند.

محققان میگویند شروع ورزش‌های هوازی در مراحل ابتدایی شیزوفرنی می‌تواند احتمال بروز ناتوانی‌های ناشی از این بیماری را کاهش داده و موجب تسهیل بهبود در علائم آن شود.

ایران ارتوپد

ارسال شده در 10 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • پرهیز از حوله های آشپزخانه
  • درباره تغذیه ورزشی این نکات ساده را بخاطر بسپارید
  • چند حرکت ساده برای مشکل سیاتیک
  • لکه های پوستی به چه دلیل و چگونه بوجود می آید؟
  • برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی گیلان
  • کدام بیماری ها باعث بروز مثانه عصبی میشوند؟
  • خطر بیماری های لثه را با قهوه از خود دور کنید
  • آیا قورت دادن آدامس مضر است؟
  • سوپ سبزی مخصوص بچه ها
  • خوراکی های ناسالم و مبتلا شدن به این بیماری ها
  • راز و رمز فرار از کم خوابی
  • نمونه گیری برای آزمایش دوپینگ
  • با کاهش حجم ماهیچه ها ازهدف احتمالی پیشگیری کنید
  • خوراکی های مفیدی که افراط در خوردن آنها، بسیار زیان دارد
  • اگر این خطاها را نکنید دویدن آسانترین ورزش است
  • محبوبترین ها

  • آقایان اگر دوست دارید شکم شش تکه داشته باشید بخوانید!!
  • استقامت در سرعت چیست؟
  • راهنمایی های درباره تمرینات قدرتی
  • ۱۶ اصطلاح تخصص بدنسازی را یاد بگیرید
  • نیاز بدن به آب پس از ورزش
  • رموز ورزش پای فیل هیث
  • بهترین ورزش برای کودکان – ورزش کودکان
  • راز و رمز رسیدن به تناسب اندام برای 40 ساله ها
  • پیامدهای منفی نشستن های طولانی را چگونه از بین ببریم
  • روی ریکاوری آب رسانی چه تاثیری بر بدن دارد؟
  • ورزش های راکتی و اهمیت تغذیه در آنها
  • ورزش پیلاتس را انجام دهید ، به این دلایل شگفت انگیز
  • شکم چه برنامه های تمرینی دارد؟
  • ورزش در هوای آلوده
  • افزایش حافظه سالمندان با فعالیت بدنی هوازی منظم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است