139406041026454685964074

 

یکی از راه های زندگی سالم و سلامت جسمی شناخت صحیح مزاج شناسی افراد است که با توجه به آن برنامه غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح نمایند و بتوانند از مشکلات پیش روی  که به علت عدم شناخت از ساختار مزاجی خود ایجاد می شود،جلوگیری نمایند.
سید جواد علوی درباره روش زندگی صحیح برای افراد دارای مزاج سرد و خشک, اظهار داشت: افراد دارای مزاج سرد و خشک (به اصطلاح سوداوی مزاج)افرادی لاغر اندام با قد کوتاه هستند و کلا استخوان بندی کوچک و صورتی ریز نقش دارند.

به گفته وی افراد دارای مزاج سرد و خشک از پوست خود در هوای خشک محافظت کنند برای این منظور پوست خود را با روغن زیتون یا روغن کنجد چرب کنند. ۱۰تا ۱۵دقیقه پیاده روی بعد از شام مفید است. از مایعات به اندازه کافی استفاده کنند و هر روز یا یک روز در میان،آب هویج و آب سیب میل کنند.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: حمام کردن با آب ولرم و ماساژ بدن با روغن‌های مناسب برای این افراد مفید است. هر ۱۲ساعت، بینی خود را با کمی روغن بادام شیرین طبیعی مرطوب کنند.

علوی افزود: افراد سرد و خشک به ورزش‌های خفیف مانند پیاده‌روی بپردازند، سفرهای کوتاه به خصوص به مناطق مرطوبِ معتدل برای ایشان توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: افراد سرد و خشک حدود ساعت ۱۰شب به رختخواب بروند. حدود ۶ تا ۷ ساعت استراحت کنند (نیم ساعت چرت یک ساعت بعد از ناهار نیز اشکالی ندارد.

این کارشناس طب سنتی گفت: افراد سرد و خشک از هوا، محیط و فعالیت‌های افزایش دهنده سردی و خشکی مانند فکر کردن زیاد و فکر و خیال خودداری کنند همچنین از مصرف غذاهای یخ زده، مانده و کنسرو شده خودداری کنند.

علوی افزود: افراد سرد و خشک از بی خوابی و کم خوابی خودداری کنند همچنین از غم، تنهایی، تفکرات دقیق، نگرانی بیش از اندازه که موجب تشدید علائم سوداوی می‌شوند، بپرهیزند.

وی یادآور شد: در ضمن این افراد از هوای سرد و خشک پاییز اجتناب کنند چرا که بسیار به آنها آسیب وارد می‌کند.

ارسال شده در 11 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • فرق اوتیسم در دختران و پسران
  • کاهش یا افزایش رشد قدی
  • مضرات استفاده از توالت های ایرانی را بشناسید
  • خواص گلاب را بهتر بشناسیم
  • جاهایی که باید ضد آفتاب زده شود
  • ارزش غذایی فلفل
  • چه زمانی میتوانیم از کش های طبی استفاده کنیم؟
  • چه نوع لبنیاتی استخوان را تقویت میکند
  • بیماری های غیرواگیردار و مرگ و میر با آن ها
  • ریزش مویی به نام آلوپسی
  • نشستن طولانی و این آسیب ها
  • راههایی بسیار ساده برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند
  • دانستنی های مهم برای مسافران قطار
  • سالاد سیب زمینی و لبو با رسپی ترکیه
  • در یک هفته بیشتر از 5 روز ندوید
  • محبوبترین ها

  • آیا یوگا همان تمرینات کششی است؟
  • خانم‌ها قبل از ورزش چه بنوشند
  • 4 معضل که مغز شما هنگام ورزش نکردن از آن رنج می برد
  • ورزش کردن و مصرف داروهای مسکن
  • چطور لاغر شویم ولی صورت تپلی داشته باشیم
  • تاثیر حرکت اجرای کول با هالتر
  • باشگاه را از یاد ببرید و در منزل بمانید
  • دویدن با کلی اشتباه
  • چالش کاهش وزن و تناسب اندام تنها در یک ماه
  • کالری سوزی با ورزش شنا چقدر است؟
  • معرفی سه ورزش شادی آور
  • چطور از سیستم هرمی برای افزایش قدرت و سایز عضلانی استفاده کنیم ؟
  • جرارد پیکه چرا از دیگران متمایز است ؟
  • قدرت حداکثر به چه معناست؟
  • عوارض واقعی مصرف کراتین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است