collarge-of-diet
می توانید از کنجد و فرآورده های آن در دوران بارداری بیشتر استفاده کنید و جنین خود را از فواید این دانه پرخاصیت بهره مند سازید برای تقویت مغز و هوش جنینتان پیشنهاد می کنیم از کنجد در وعده های غذایی تان بیشتر استفاده کنید مس، منگنز، فسفر و منیزیم فراوانی در روغن کنجد یافت می شود و کمبود آهن مادر و جنین را تامین میکند همچنین ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و کلسیم موجود در این دانه باعث بهبود سلامت جنین و ارتقای هوش وی خواهد شد .

خوشبختانه امروزه استفاده از روغن کنجد بسیار رایج شده است و مردم به طعم آن عادت کرده‌اند و در سالادها و همچنین همراه با پودر سوخاری برای سوخاری کردن مرغ و ماهی استفاده می‌شود.
هر 300 گرم دانه کنجد حدود 160 کالری به ما انرژی می‌دهد، همچنین 2 گرم اسید چرب اشباع، 5 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر را شامل می‌شود و منبع بسیار خوبی از کلسیم و آهن به شمار می‌رود. علاوه بر این دانه‌های کنجد منبع خوبی از مس، منگنز، فسفر و منیزیم است.
در سه ماهه‌ی سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل می‌باشد و توانایی‌هایی مثل خندیدن، راه رفتن و تکلم در او شکل می‌گیرد، باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال گردد و برای این که مغز سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز است که یکی از آنها کلسیم می‌باشد که 30 گرم دانه کنجد حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز را تأمین می‌کند که معادل یک سوم لیوان شیر است. پس دانه کنجد می‌تواند به عنوان منبع کلسیم مناسب به شمار رود. ویتامین‌های موجود در دانه‌های کنجد، ویتامین‌های خانواده B از جمله ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک است که هر سه عضو خانواده ویتامین B برای تکامل جنین و ارتقاء سلامتی مادر باردار بسیار مفید است. دانه کنجد در بین گزینه برای زنان باردار جهت تأمین میزان پروتئین مورد نیاز برای خود و جنین می‌باشد.: یکی از مسائلی که زنان باردار با آن مواجه هستند، کمبود آهن می‌باشد، بنابراین نیاز به مصرف آهن در این دوره به شدت افزایش می‌یابد.حجم خون در دوره‌ی بارداری تقریباً دو برابر می‌شود، همچنین سلول‌های خونی جنین و جریان خون‌ آن در این دوره در حال شکل‌گیری می‌باشد، بنابراین مصرف 30 گرم کنجد به صورت روزانه یک پنجم نیاز آهن را تأمین خواهد کرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 24 مهر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برطرف کردن التهاب با این روش
  • رهایی از التهابات بدن با کمک میوه درمانی
  • در برابر ضربه از چشم خود مراقبت کنید
  • دانستنیهای کامل درارتباط با الکترومیوگرافی
  • مصرف این نیم چاشت های مفید در حاملگی
  • کم کردن وزن با این توصیه ها
  • برای شب یلدا بیماران دیابتی این توصیه هار ا بخوانند
  • رفع اضافه وزن با این توصیه ها
  • اصول بهداشت و سلامت
  • برای مبارزه با زنگ گوش این کار را انجام دهید
  • ماسک بارداری برای جنین خطر آفرین است
  • راه های جلوگیری از پیری
  • کاهش تنش عصبی از این طریق
  • جوش های مشکل ساز زنان باردار
  • اگر می خواهید رژیم غذایی گیاه خواری داشته باشید بخوانید
  • محبوبترین ها

  • تغییرات غذایی برای برطرف کردن ورم صبحگاهی
  • عیب و ایراد غذاهای لطیف با غیرلطیف در چیست
  • رژیم های پروتئینی تا چه حد مفیدند؟
  • راه هایی ساده برای کاهش وزن خانم های خانه دار
  • در پاییزهر روز از این ۸ ماده غذایی بخورید
  • لیست جدیدی از میان وعده های کم کالری که نمی شناختید
  • مصرف کربوهیدرات انسان را باهوش تر می کند!
  • نوشیدنی های مفید مخصوص وعده صبحانه
  • منفعت یا ضرر داشتن میوه خشک
  • خانم ها از این رژیم غذایی استفاده کنند
  • بهترین رژیم غذایی برای مادران شیرده
  • بهترین روش برای طبخ سبزیجات
  • صبحانه مفصل و کامل با وجود این مواد غذایی
  • با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید
  • طرز تهیه یکی از خوش طعم ترین سوپ های لاغری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است