هوش نوزاد دوران بارداری افزایش هوش نوزاد در بارداری

بر اساس تحقیق جدید محققان دانشگاهی در آمریکا رویای هر مادری داشتن نوزادی باهوش و ذکاوت است. همه این ها به رژیم غذایی مادر بستگی دارد. مادری که مکمل های مناسب مانند اسید فولیک، ویتامین دی، آهن و غیره مصرف نمی کند، محتمل است که کمبود های بدن وی باعث تولد کودکی شود که از لحاظ ذهنی ضعیف است و دچار مشکلات رفتاری نیز هست.

ماهی های چرب

ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، قزل آلا و غیره غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ماهی ها برای رشد مغز نوزادان بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که کمتر از دو وعده ماهی در هفته می خوردند در مقایسه با مادرانی که حداقل دو وعده ماهی در هفته مصرف می کنند نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند.

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از کولین آمینه اسید است که باعث رشد مغز و افزایش حافظه در نوزادان می شود. خانم های باردار باید دو عدد تخم مرغ مصرف کنند تا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه ی کولین برای زنان باردار تامین شود. تخم مرغ همچنین حاوی پروتئین و آهن است که وزن هنگام تولد را افزایش می دهد. وزن کم هنگام تولد با ضریب هوشی پایین تر مرتبط است.

ماست

بدن شما برای تشکیل سلول های عصبی نوزاد داخل رحمتان سخت کار می کند. برای این کار، به پروتئین بیشتری نیاز دارید. جدا از دیگر منابع پروتئینی، باید غذاهای غنی از پروتئین مانند ماست مصرف کنید. ماست حاوی کلسیم نیز هست که در دوران بارداری ضروری است.

اسفناج

مرغ بدون چربی و حبوبات این مواد سرشار از آهن است که باعث افزایش هوش کودک شما می شود. این مواد غذایی در دوران بارداری شما جز واجبات هستند. آهن به ارسال اکسیژن به سلول های مغز کودک شما در دوران بارداری کمک می کند. همچنین می توانید با توصیه ی دکتر خود مکمل آهن مصرف کنید.

بلوبری

میوه هایی مانند بلوبری، کنگر فرنگی، گوجه فرنگی و لوبیا قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و باید در دوران بارداری مصرف شوند. این میوه ها از بافت مغز کودک شما محافظت می کنند و به رشد آن کمک می کنند.

ویتامین دی

این ویتامین برای رشد مغز نوزادان مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که سطح ویتامین Dدوران بارداری آنها کمتر از نرمال است، نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند. در دوران بارداری باید مکمل ویتامین D مصرف کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید. به عنوان منبع ویتامین D، باید از تخم مرغ، پنیر، گوشت و غیره تغذیه کنید.

منبع:phow.ir

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • چکارکنیم که دچار زخم دیابتی نشویم
  • مشکلات دندانپزشکی دانش آموزان
  • مصرف این 10 ماده خوراکی سبب افزایش طول عمر می شود
  • خواص و زمان مجاز مصرف تخم بلدرچین برای کودکان
  • لیست لوازم آرایشی غیر مجاز فاش شد
  • راه حل درد زانو تقویت مفاصل ران
  • سوپ سیب زمینی و زنجبیل تازه به روش ترکیه
  • چرا فیبر بیشتر در رژیم غذایی روزانه شما مهم است؟
  • محبوبترین ها

  • آبلیمو، ماست و پیاز و جلوگیری از مسمومیت
  • چرا وجود ویتامین B2 ضروری است
  • این خوردنی باعث می شود که شب کوری از شما فرار کند
  • غذاهای مناسب و نامناسب برای دوران شیردهی
  • مکمل های غذایی که برای سالمندان ضروری است
  • کدام ساندویچها برای سلامتی زیان ندارد
  • 4 گروه مواد غذایی که دارای استروژن می باشند
  • چند قانون مهم مختص مصرف میان وعده
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است