هوش نوزاد دوران بارداری افزایش هوش نوزاد در بارداری

بر اساس تحقیق جدید محققان دانشگاهی در آمریکا رویای هر مادری داشتن نوزادی باهوش و ذکاوت است. همه این ها به رژیم غذایی مادر بستگی دارد. مادری که مکمل های مناسب مانند اسید فولیک، ویتامین دی، آهن و غیره مصرف نمی کند، محتمل است که کمبود های بدن وی باعث تولد کودکی شود که از لحاظ ذهنی ضعیف است و دچار مشکلات رفتاری نیز هست.

ماهی های چرب

ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، قزل آلا و غیره غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ماهی ها برای رشد مغز نوزادان بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که کمتر از دو وعده ماهی در هفته می خوردند در مقایسه با مادرانی که حداقل دو وعده ماهی در هفته مصرف می کنند نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند.

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از کولین آمینه اسید است که باعث رشد مغز و افزایش حافظه در نوزادان می شود. خانم های باردار باید دو عدد تخم مرغ مصرف کنند تا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه ی کولین برای زنان باردار تامین شود. تخم مرغ همچنین حاوی پروتئین و آهن است که وزن هنگام تولد را افزایش می دهد. وزن کم هنگام تولد با ضریب هوشی پایین تر مرتبط است.

ماست

بدن شما برای تشکیل سلول های عصبی نوزاد داخل رحمتان سخت کار می کند. برای این کار، به پروتئین بیشتری نیاز دارید. جدا از دیگر منابع پروتئینی، باید غذاهای غنی از پروتئین مانند ماست مصرف کنید. ماست حاوی کلسیم نیز هست که در دوران بارداری ضروری است.

اسفناج

مرغ بدون چربی و حبوبات این مواد سرشار از آهن است که باعث افزایش هوش کودک شما می شود. این مواد غذایی در دوران بارداری شما جز واجبات هستند. آهن به ارسال اکسیژن به سلول های مغز کودک شما در دوران بارداری کمک می کند. همچنین می توانید با توصیه ی دکتر خود مکمل آهن مصرف کنید.

بلوبری

میوه هایی مانند بلوبری، کنگر فرنگی، گوجه فرنگی و لوبیا قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هستند و باید در دوران بارداری مصرف شوند. این میوه ها از بافت مغز کودک شما محافظت می کنند و به رشد آن کمک می کنند.

ویتامین دی

این ویتامین برای رشد مغز نوزادان مهم است. یک مطالعه نشان داده است که مادرانی که سطح ویتامین Dدوران بارداری آنها کمتر از نرمال است، نوزادانی با بهره ی هوشی کمتری به دنیا می آورند. در دوران بارداری باید مکمل ویتامین D مصرف کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید. به عنوان منبع ویتامین D، باید از تخم مرغ، پنیر، گوشت و غیره تغذیه کنید.

منبع:phow.ir

5 1000
ارسال شده در 26 مهر 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی | 321 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • رابطه ی شاد بودن با دروغ هایی که به خودمان می گوییم
  • مصارف داروی گیاهی برن BRAN
  • تلاش محققان دنیا برای تولید داروهای ارزان با دانش زیست شناسی سیستمی
  • ابرو و کوتاه کردن آن
  • تسکین درد های بدن با زنجبیل
  • چرا آزمایش اسید اوریک (Uric Acid ) انجام می شود؟
  • خطرات آفتاب برای پوست
  • صبح خود را با پنکیک کدو حلوایی شروع کنید
  • محبوبترین ها

  • ماست هفت رنگ خورده اید؟
  • دسر مشهور ترکیه به نام عروس
  • رولت قارچ را چگونه درست میکنند؟
  • روش های طبخ غذای مجلسی به نام رنگینک پلو
  • تیرامسو در قالب تارت
  • دستور سالم: سوپ ایتالیایی با گیاهان دارویی
  • فرمول درست کردن بستنی در خانه
  • خوراکی مغذی برای سالمندان
  • رپورتاژ

  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما