خیلی از ما عاشق شکلات هستیم؛ اما دوست داشتن یک ماده ی غذایی دلیلی بر مفید بودن آن ماده غذایی نیست پس، در مورد  خوردن شکلات هم باید حساب شده عمل کنیم.

 تجزیه و تحلیل مطالعات جدید از این ایده که کاکائوی شکلات واقعاً برای شما خوب است، حمایت می کند.

اما مصرف آن باید با احتیاط باشد و راهی برای مصرف بیش از اندازه ی آب نبات و شیرینی نباشد. زیرا سودمند بودن مصرف روزانه ی شکلات کاملاً مشخص نیست. محققان آماده ی ارائه دادن توصیه هایی در مورد مقدار و نوع شکلات می باشند.

مزایایی که اثرات ناسالم را بیشتر نکند.

محققان دانشگاه میشیگان با انتشار این موضوع بازگو کردند که زمانی تعادل، خطرات و مزایای این محصول در نظر گرفته می شود نباید کالری و قند موجود در آن را نادیده گرفت. همچنین ما چیزهایی در مورد تاثیر فلاوانول موجود در کاکائوی شکلات بر روی سلامت بدن و سیستم قلبی، عروقی و متابولیک بدن می دانیم. در این آزمایش کنترل شده تاثیر فلاوانول روی 1131 بیمار بررسی شد. میزان فلاوانول موجود در شکلات استاندارد نیست و در مطالعه ای که سال 2011 انجام شد به این موضوع دست یافتند.

تاثیر این ماده موجود در کاکائو اگر به اندازه ی استاندارد استفاده شود، به معنای مبارزه با التهاب است که با دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است. این مطالعه همچنین تولید این محصول بالقوه به همراه چیزهای اضافه با روش های دیگر را مفید می داند. مصرف کاکائو 25 گرم و تقریباً 2 قاشق غذا خوری در روز توصیه می شود. ولی با توجه به گفته محققان خوردن کاکائوی رنگ تیره  بیشتر توصیه می شود. زیرا طعم و مواد آن ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.

ارسال شده در 4 آبان 1395 توسط خانم عرب زاده با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • افراد سالمند با این روغن آشنا شوید!
  • ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس
  • حفاظت استخوان ها با پرهیزات غذایی
  • کنترل سردرد با این نوشیدنی
  • هندوانه و تاثیرات مثبت آن
  • رنج سنی برای طب سوزنی
  • روش هایی که چشم ها را زیبا نگه می دارد
  • دلایل کاهش میل جنسی در مردان
  • درمان پف زیر چشم با شیر
  • جنین دختر داشتن و این ویژگی ها
  • طرز درست کردن چای زنجبیل با عسل
  • فشار خون بالا با زردآلو بهبود میابد
  • تصادف فقط سلامت جسمی ما را به خطر نمی اندازد
  • رژیم‌های غذایی غیر اصولی و غیر استاندارد ممنوع
  • فعالیت برای تامین نیروی حیاتی
  • محبوبترین ها

  • منفعتهای وزنه برداری در کاهش وزن
  • با 8 حرکت ورزشی در آب به تناسب اندام برسید
  • ورزشهایی مختص تقویت ارتباط جنسی در ماه رمضان
  • تاریخچه ورزش رزمی کیوکوشین – kyokushin
  • چرا نباید گرم کردن بدن را پیش از تمرین با وزنه انجام دهید
  • افراد چاق چقدر ورزش کنند؟
  • برای ترغیب شدن به ورزش
  • بازی دسته جمعی کرلینگ چه جور بازی است
  • تقویت عملکرد در زمینه ورزش
  • 7 نکته بعلاوه یک برنامه تمرینی برای ساخت ایده آلترین بدن ممکن
  • حین فعالیت ورزشی این کارها را نکنید
  • ورزش پرس بالا سینه دمبل را چطوری انجام میدهند
  • داروهای مدر دوپینگ
  • تأثیر ورزش بر حفظ سلولهای بتا
  • ورزش کردن در دوران قاعدگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است