دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

 کنترل عصبانیت کنترل خشم درمان عصبانیت خشم ابراز خشم

۱. قبل از حرف زدن فکر کنید

حواس تان باشد که اگر حرف نابه جایی بزنید قطعا بعد ها از آن پشیمان می شوید. چه بهتر که کاری نکنید که بعد مجبور شوید عذرخواهی کنید یا بابت آن شرمسار باشید. بهتر است قبل از اینکه دهان تان را باز کنید کمی فکر کنید و حرف تان را بسنجید، بعد آن را به زبان بیاورید.

۲. هنگامی که کمی آرام شدید می توایند خشم تان را بروز دهید

ما هیچگاه به شما نمی گوییم که خشم و عصبانیت تان را سرکوب کنید. شما لازم دارید که در مورد ناراحتی تان حرف زده و خود را خالی کنید اما تنها کمی وقت بدهید تا آرام تر شوید. سپس می توانید عاقلانه تر و نتیجه بخش تر از خشم تان بگویید.

۳. فعالیت ورزشی خشم شما را کم می کند

زمانی که خشمگین هستید یا استرس دارید کمی ورزش کنید. می توانید به کیسه بوکس تان ضربه بزنید یا کمی بدوید. این کار کمک می کند تا هیجانات و احساسات منفی تان تخلیه شوند.

۴. وقتی عصبانی می شودی به خودتان ایست بدهید

برای کنترل خشم تان کافی است همان ابتدا به مدت تنها چند ثانیه خودتان را کنترل کنید و از انجام هر کار غیرعاقلانه ای خودداری کنید. چند نفس عمیق بکشید و هیچ کاری نکنید یا هیچ حرفی نزنید. به این ترتیب می توانید این شانس را داشته باشید که کمی آرام شده و سپس دلیل ناراحتی تان را بیان کنید.

۵. برای مشکلات تان دنبال راه حل باشید.

فکر کردن به راه حل ها می توانند جایگزین خوبی برای خشم تان و یک راه برای کنترل خشم تان باشند. درست است که در زمان عصبانیت نمی توانید به خوبی تصمیم بگیرید اما کمی که آرام تر شدید یک فعالیت ذهنی می تواند حواس تان را از عصبانیت تان پرت کند. سعی کنید به این فکر کنید که چه راه حلی برای مشکل تان وجود دارد. اگر همسرتان شب ها دیر به خانه می آید یا اگر فرزندتان اتاقش را کثیف می کند و یا اگر با دوست تان سر یک موضوع کوچک مشکل دارید به جای خالی کردن خشم تان به دنبال راه حل باشید.

۶. با کنترل خشم تان خود را از سرزنش دیگران خلاص کنید

برای پیشگیری از انتقادات و سرزش های بی موردبه فکر کنترل خشم تان باشید. همیشه به یاد داشته باشید که اگر خودتان را برای ابراز خشم تان آزاد بگذارید در مرحله ی بعد باید منتظر سرزنش ها و اظهار نظرهای غیرمنصفانه ی دیگران هم باشید. اگر می خواهید کسی شما را بی مورد قضاوت نکند پس سعی کنید این فرصت را به آن ها ندهید.

۷. کسی که شما را ناراحت کرده است ببخشید

بخشش یک سلاح قدرتمند است که ناراحتی و خشم شما را از بین می برد. تا زمانی که مسبب ناراحتی تان را نبخشیده اید نمی توانید احساسات منفی و ناراحتی های تان را کنار بگذارید. سعی کنید کسی که شما را ناراحت کرده ببخشید و خشم تان را به آرامش تبدیل کنید.

۸. شوخی کنید

طنز و شوخی می تواند همه چیز را عوض کند. قطعا در هر موقعیتی حتی اگر ناراحت کننده و کلافه کننده باشد می توانید چیزی برای خندیدن در آن پیدا کنید. به جای اینکه مدام خودتان را ناراحت کنید و خشم تان را به همه نشان دهید سعی کنید کمی با مشکلات تان شوخی کنید و بخندید. این می تواند شما را آرام کند. البته فراموش نکنید که طعنه زدن یا مسخره کردن به هیچ عنوان مشکلی از شما حل نکرده و تنها بار منفی اوضاع را بیشتر می کند. پس سعی کنید سمت شوخی و خنده های کاذب نروید.

۹. آرامش را تمرین کنید

آرامش یک مهارت است که می توانید آن را یاد گرفته و برای کنترل خشم تان از آن استفاده کنید. می توانید هنگم خشم چند نفس عمیق بکشید، یک منظره ی آرام را تصور کنید و یا اینکه یک عبارت آرامش بخش را تکرار کنید. حتی می توانید یک موسیقی ملایم گوش کنید و یا اینکه یوگا کار کنید. حتی اگر این کارها زمان بر باشند ولی درصورتی که آرامش شما را بازگردانند ارزشش را دارد.

۱۰. همیشه به لزوم کنترل خشم تان فکر کنید

هیچ زمان و مکانی وجود ندارد که به شما اجازه بدهد با بالا آوردن خشم و ناراحتی و احساسات منفی تان آرامش خود و دیگران را خراب کنید. همیشه به یاد بیاورید که حق ابراز خشم تان را به صورت کامل و صد در صد ندارید. آزادی دنیا تا هر اندازه ای که باشد باز هم حد و مرز های خودتان را باریک تر از خشمگین شدن بی موردتان بکشید.

منبع: هفت گنج

5 1000
ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت درمان به موقع مشکلات و اختلالات بینایی
  • برای پیشگیری از بیماریهای قلبی ماش بخورید
  • 8 اتفاق باورنکردنی با خوردن این معجون سبزرنگ
  • اهمیت به تغذیه سالم در دختران نوجوان
  • مختصری درباره ارتباط با زیره سبز
  • مراقبت های پس از گذاشتن لوله تهویه در گوش و برداشتن لوزه سوم
  • معجون نشاط آور مخصوص بانوان
  • از چه زمانی برای بچه ها موبایل بدهیم؟
  • محبوبترین ها

  • نکاتی در مورد خون کودک
  • آموزش همراه با خنده
  • آموزش مسائل جنسی در سنین پایین
  • مقابله با ویروس سین‌ سی شیال تنفسی در کودکان
  • تشویق بچه به گوش دادن به حرف والدین
  • ایجاد علاقه به خوردن ناشتا در اطفال
  • پا به پای نوزاد در رده های مختلف سنی
  • اهمیت بالای بازی و تخلیه هیجانی اطفال
  • رپورتاژ

  • زیبایی و جوانی پوست را از ما بخواهید
  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • اصلاح ناهنجاری های دندانی با ارتودنسی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x