دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

یکی از ورزش های به شدت لذتبخش برای ما، شنا و انواع ورزش های داخل آب میباشد؛ مخصوصاً در فصل گرما. در آب بودن خود به خود باعث می شود شما ورزش کنید زیرا هر حرکت شما در واقع عملی برای غلبه بر مقاومت آب بر بدن شماست. اگر ورزش در آب، درست انجام شود، میتواند همانقدر که انجام این حرکات روی زمین موثر است، برای بدن مفید باشد. ولی بعضی نکات و محدودیت ها درباره ی این ورزش ها وجود دارند که از آن ها بی خبرید. در ادامه قصد داریم توصیه های لازم درباره ی ورزش های داخل آب را به شما بدهیم، با ما همراه باشید.

 

پزشکان ورزش در آب را به دلایل زیر تجویز میکنند:
نیروی رانش آب، تکیه گاه وزن بدن میشود. هنگامی که شما تا گردن در آب غوطه ورهستید، آب حدود 90 درصد وزن شما را خنثی میکند و به طور قابل توجهی ازفشار وزن روی مفاصل، استخوانها و ماهیچه ها می کاهد. شما به جای اینکه با تماموزن خود روی زمین محکمی فرود بیایید، فقط با 10 درصد وزنتان ایستاده اید. اینخاصیت، میزان جراحات و آسیبهای حین ورزش را به شدت کاهش میدهد.
هنگام غوطه وری در آب، جریان خون سریع تر میشود و سلامت قلب و عروق شما را بهبود میبخشد.
اگر دچار آسیب دیدگی و تورم در بخشی از بدن باشید، فشار آب روی بدن ازشدت تورم میکاهد و درد را تخفیف می دهد.
از آنجا که آب محیطی متراکم تر از هواست، شما با حرکت در آب مقاومتی از 44 – 4درصد بیشتر از مقاومت هوا را تجربه میکنید. ورزش در آب و غلبه بر این مقاومت،مانند این است که وزنه هایی به دست و پای خود بسته باشید یا با دستگاههای وزنه داربه ورزش بپردازید، با این مزیت که انجام این حرکات در آب کم خطرتر است.
از آنجا که نیروی جاذبه در آب کم می شود، شما در آب می توانید آن گروه ازحرکات کششی که انجام آن در خشکی برایتان ممکن نیست، انجام دهید.
فشار عمق آب روی بدن، مفاصل، ماهیچه ها و اندام های داخلی، حین ورزش مانندیک ماساژ خوب، به تمام بدن آرامش میبخشد و مانع کوفتگی بدن می شود.

3 نکته ای که باید در تمرینات آبی رعایت کنید

برای اینکه از هر برنامه ورزشی بیشترین استفاده راببرید باید برنامه خود را با 3 عامل مهم زیر تنظیم کنید:

1- تعداد: در هفته حداقل 5- 3 مرتبه به ورزش بپردازید.عده ای هستند که 7- 5 مرتبه در هفته به ورزش می پردازند اما توصیه ما همان یک روز در میان است.
2-  شدت و تعداد حرکات: شما باید در هر جلسه، به حداقلی از شدت و تعداد مشخص در حرکات خود دست یابید و در جلسات بعد، آن را تکرار کنید. به تدریج این نقطه اوج را افزایش دهید و با افزودن به تعداد حرکات و شدت انجام آنها، از ورزش خودسود بیشتری ببرید.

3زمان: برای ورزش زمانی از 60 – 20 دقیقه در نظربگیرید. برای بهره مند شدن از مزایای قلبی- عروقی ورزش، در زمانی بین 45 – 20 دقیقه، به ورزشی با شدت متوسط بپردازید. به علاوه، قبل از شروع هرگونه فعالیت بدنی با پزشک خود مشورت کنید و تمام تمرینها را در قسمت کم عمق استخر انجام دهید.

ورزش های داخل آب محدودیت های شنا فواید شنا شنا آسیب های ورزش شنا آب درمانی   ورزش های داخل آب محدودیت های شنا فواید شنا شنا آسیب های ورزش شنا آب درمانی

ورزش در آب به چه افرادی توصیه میشود؟

هر فردی میتواند به ورزش در آب بپردازد اما برای کسی که دارای یک یا چند نمونه از مشخصات زیر باشد، از هر ورزشی مناسبتر است:

فرد مبتلا به آرتروز یا هر مشکل مفصلی

فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مفرط

فردی که روز را در بی تحرکی سپری کند وبه دنبال روشی ساده برای ورزش کردن باشد.

  فرد در حال طی کردن دوران نقاهت بعد از آسیب دیدگی

 فرد مبتلا به مشکلاتی در ناحیه پشت

  فرد مبتلا به ضعف ماهیچه های پا

   خانم های باردار

    افراد سالخورده

ورزش در آب در چه مواردی توصیه نمیشود؟

1-    ترس از آب

2-     اختلالات نوروژویک

3-    صرع

4-    اختلالات قلبی

5-    زخم های باز و بخیه جراحی

6-      عفونت پوستی

7-     حساسیت به مواد شیمیایی موجود در استخر

8-     عفونت مثانه و واژن

9-     ناتوانی در کنترل ادرار

10- کاهش ظرفیت تنفس بین 900-1500 میلی لیتر
منبع: روزنامه سپید

5 1000
ارسال شده در 8 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف مكمل‌هاي تستوسترون در مردان به كليه آسيب مي‌رساند
  • اینگونه شاداب شوید
  • خوراکی های مفید برای کبد را بشناسیم
  • تمام باورهای غلط تغذیه ای در بارداری
  • چگونه یک قهوه ی خوب را بشناسیم
  • خطرات ناشی از برش دیواره شکم و دیواره رحم
  • ترس از شکست خوردن را مهار کنید
  • آیا داروهای ضد ویروس اچ آی وی ایمن هستند؟
  • محبوبترین ها

  • تضمین طول عمر با کمک آسپرین
  • آیا کودکان میتوانند کدئین مصرف کنند؟!
  • داروي ايبوبروفن دركند شدن روند بيماري دركودكان مبتلا به «سيستيک فايبروسيز» موثراست
  • داروی ایبوپروفن طول عمر را افزایش می دهد!
  • داروهای بدون نیاز به نسخه در رویارویی با هموروئید (بواسیر)
  • اضطراب ناشي از بيماري‌هاي جسمي و سوء مصرف مواد و داروها
  • عوارض داروهای کاهش وزن موجود در بازار
  • با مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگي، خودسرانه از آنتي بيوتيک‌ها استفاده نکنيد
  • رپورتاژ

  • زیبایی در دندانپزشکی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دیبا
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x