مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند. در واقع محققان دریافتند که ۹۱% انرژی استفاده شده به وسیله ی دوندگان از طریق کربوهیدرات ها تأمین می شود، چون بزرگ ترین منبع سوخت هستند. اگر بخواهید با رژیم کتوز(رژیمی که در آن برای مدت طولانی چیزی نخورید) بدن خود را تغییر دهید اما برای ورزشکاران به طور متوسط کربوهیدرات ها مناسب ترین روش هستند.
ذخیره ی کربوهیدرات ها؟ بله یا نه؟
هدف از ذخیره سازی کربوهیدرات ها دادن سوخت اضافی به بدن برای فعالیت هایی که بیش از ۹۰ دقیقه به طول می انجامد. ماهیچه های شما مقدار محدودی گلیکوژن را ذخیره می سازد که پس از ۹۰ دقیقه کاملا تخلیه می شود. شروع ذخیره سازی کربوهیدرات ها حدود یک هفته طول می کشد که این مقدار برای اکثر افراد حدود ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر نیم کیلو از وزنشان است.
بنابراین یک فرد ۷۰ کیلویی به ۶۰۰ گرم کربوهیدرات در کل وعده ی غذایی روزانه اش نیاز دارد. با این حال ذخیره سازی کربوهیدرات به معنی ذخیره کردن کالری نیست. کربوهیدرات ها باید با مواد مغذی دیگری مثل چربی ها جایگزین شوند، در غیر این صورت می تواند باعث اضافه وزن شود. جاروش می گوید: در کل یک رژیم ذخیره سازی کربوهیدرات بیش از اندازه به ناراحتی دستگاه گوارش منجر می شود. کربوهیدرات مانند هر چیز دیگری باید در حد اعتدال مصرف شود تا شما احساس و عملکرد بهتری داشته باشید.

در این باره بیشتر بخوانید : کربوهیدرات های مناسب و کم کالری

#
ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • برای دیابت نوع 2 چه داروهایی تجویز می شود
  • حوادث غیر مترقبه را از فرزندتان دور کنید
  • وزنه برداران و بدنسازان چه غذاهایی بخورند
  • فرق دریافت امگا 3 و امگا 6
  • احساس کنترل گری چگونه است؟
  • تاثیر خلق و خوی همسر بر زندگی
  • از کجا بفهمیم تعادل هورمونی داریم یا نه؟
  • دلایلی برای استفاده نکردن از ظرف یکبار مصرف
  • محبوبترین ها

  • معجون جوانی نهفته در این خوراکی هاست
  • مصرف هندوانه برای این افراد مضر است
  • اثرات منفی نوشیدنی های انرژی زا بر قدرت بدنی ورزشکاران
  • مقابله با چاقی با تغذیه سالم
  • راهکار هایی برای افزایش اعتماد به نفس
  • چه کسانی نباید زنجبیل بخورند؟
  • روغن و ادویه فلافل کشنده اند
  • 8 ماده غذایی برای افزایش وزن در نوزادان و کودکان نوپا
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است