مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند. در واقع محققان دریافتند که ۹۱% انرژی استفاده شده به وسیله ی دوندگان از طریق کربوهیدرات ها تأمین می شود، چون بزرگ ترین منبع سوخت هستند. اگر بخواهید با رژیم کتوز(رژیمی که در آن برای مدت طولانی چیزی نخورید) بدن خود را تغییر دهید اما برای ورزشکاران به طور متوسط کربوهیدرات ها مناسب ترین روش هستند.
ذخیره ی کربوهیدرات ها؟ بله یا نه؟
هدف از ذخیره سازی کربوهیدرات ها دادن سوخت اضافی به بدن برای فعالیت هایی که بیش از ۹۰ دقیقه به طول می انجامد. ماهیچه های شما مقدار محدودی گلیکوژن را ذخیره می سازد که پس از ۹۰ دقیقه کاملا تخلیه می شود. شروع ذخیره سازی کربوهیدرات ها حدود یک هفته طول می کشد که این مقدار برای اکثر افراد حدود ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر نیم کیلو از وزنشان است.
بنابراین یک فرد ۷۰ کیلویی به ۶۰۰ گرم کربوهیدرات در کل وعده ی غذایی روزانه اش نیاز دارد. با این حال ذخیره سازی کربوهیدرات به معنی ذخیره کردن کالری نیست. کربوهیدرات ها باید با مواد مغذی دیگری مثل چربی ها جایگزین شوند، در غیر این صورت می تواند باعث اضافه وزن شود. جاروش می گوید: در کل یک رژیم ذخیره سازی کربوهیدرات بیش از اندازه به ناراحتی دستگاه گوارش منجر می شود. کربوهیدرات مانند هر چیز دیگری باید در حد اعتدال مصرف شود تا شما احساس و عملکرد بهتری داشته باشید.

در این باره بیشتر بخوانید : کربوهیدرات های مناسب و کم کالری

#
5 1000
ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط با موضوع پزشکی | 123 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • درمان افسردگی با کمک قرص های زعفران
  • کمک به رفع ویار خانم ها با لیمو
  • بررسی روش های کنترل آسم
  • نصب نشانگرهای تغذیه بر روی محصولات غذایی
  • رژِیم آب درمانی ممنوع!
  • ترفندهای روانشناسی برای بازگشت به دنیای کودکی
  • جملات ممنوعه در سخن گفتن با اطفال
  • درمان سردرد میگرنی در منزل
  • محبوبترین ها

  • آیا من به قهوه آلرژی دارم؟
  • درمان تبخال با استفاده از سیر
  • راه های پیشگیری از زیکا
  • چگونه می توان اوتیسم را درمان کرد؟
  • وجود بیماری در بدن شما با این 7 نشانه
  • هشدار به افراد چاق! مراقب ابتلا به سرطان مری باشید
  • منتظر مالاریای میمونی باشید
  • ابتلا به ام اس و نشانه های اولیه آن
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما