دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند. در واقع محققان دریافتند که ۹۱% انرژی استفاده شده به وسیله ی دوندگان از طریق کربوهیدرات ها تأمین می شود، چون بزرگ ترین منبع سوخت هستند. اگر بخواهید با رژیم کتوز(رژیمی که در آن برای مدت طولانی چیزی نخورید) بدن خود را تغییر دهید اما برای ورزشکاران به طور متوسط کربوهیدرات ها مناسب ترین روش هستند.
ذخیره ی کربوهیدرات ها؟ بله یا نه؟
هدف از ذخیره سازی کربوهیدرات ها دادن سوخت اضافی به بدن برای فعالیت هایی که بیش از ۹۰ دقیقه به طول می انجامد. ماهیچه های شما مقدار محدودی گلیکوژن را ذخیره می سازد که پس از ۹۰ دقیقه کاملا تخلیه می شود. شروع ذخیره سازی کربوهیدرات ها حدود یک هفته طول می کشد که این مقدار برای اکثر افراد حدود ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر نیم کیلو از وزنشان است.
بنابراین یک فرد ۷۰ کیلویی به ۶۰۰ گرم کربوهیدرات در کل وعده ی غذایی روزانه اش نیاز دارد. با این حال ذخیره سازی کربوهیدرات به معنی ذخیره کردن کالری نیست. کربوهیدرات ها باید با مواد مغذی دیگری مثل چربی ها جایگزین شوند، در غیر این صورت می تواند باعث اضافه وزن شود. جاروش می گوید: در کل یک رژیم ذخیره سازی کربوهیدرات بیش از اندازه به ناراحتی دستگاه گوارش منجر می شود. کربوهیدرات مانند هر چیز دیگری باید در حد اعتدال مصرف شود تا شما احساس و عملکرد بهتری داشته باشید.

در این باره بیشتر بخوانید : کربوهیدرات های مناسب و کم کالری

#
5 1000
ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • با شیوه های غلط ورزشی بیشتر آشنا شویم
  • نوزادان با کمبود وزن دچار پوکی استخوان می شوند
  • دانستنی های پزشکی پس از عمل بلفاروپلاستی
  • درباره آندومتریوز و راههای درمانی آن
  • کمپوت به با رسپی ترکیه
  • دشمنی امواج تلفن همراه با جنین
  • کاهش شنوایی با برخی داروها
  • نیکوتینامید ریبوسید را فراموش نکنید
  • محبوبترین ها

  • روش استفاده از قطره هاي چشمي در كودكان
  • جديدترين داروي بيماري ديابت با خاصيت كاهش وزن
  • داروي منحصر به فرد براي درمان سرطان غدد لنفاوي توليد شد
  • ارتباط میان داروی دیابت و شکنندگی استخوان
  • باقي‌مانده‌هاي دارويي در موادغذايي بامنشا دامي سلامت انسان را تهديد مي‌كند
  • مصرف بيش از حد داروهاي ضد ميگرن باعث سردرد دائمي مي شود
  • مصرف الكل و سيگار عوارض جانبي داروها را تشديد مي‌كند
  • وزارت بهداشت ژاپن درباره عوارض جانبي داروي روماتيسم هشدار داد
  • رپورتاژ

  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x