فلفل سیاه فلفل سبز فلفل خواص فلفل سیا خواص فلفل

فلفل را می توان از جمله محبوب ترین و خوش طعم ترین ادویه جات نام برد. این ادویه اغلب در مناطق گرمسیر به ویژه شبه قاره هند مورد استفاده قرار می  گیرد. این ادویه طعمی تند دارد. خواص ویژه فلفل و طعم فوق العاده آن سبب این شده تا همانند دسر در کنار غذا ها مصرف شود. فلفل انواع متفاوتی از جمله فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل دلمه و … دارد.

فلفل‌ها مجموعه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می‌افزاید. دریابید که چرا باید از قدرت فلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.

مملو از ویتامین‌ها

فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین‌های B و ویتامین C، E و K می‌باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.

سرشار از مواد معدنی

فلفل‌های دلمه‌ می‌توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند. این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می‌کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می‌کند و در فعالیت‌های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

هنگامی‌که بدن شما انرژی می‌سوزاند، رادیکال‌های آزاد اکسیژن‌دار و مضری تولید می‌شود. بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می‌کند. تصور می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌ها با اضافه‌کردن یک لایه محافظ می‌توانند کمک کننده باشد. فلفل‌ها به همکاری حمل کننده‌های طبیعی آمده و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می‌کنند.

سرشار از ویتامین C

فلفل‌ها هنگامی که رسیده‌تر می‌شوند، از سبز به زرد و قرمز تغییر می‌کنند. بدین ترتیب میزان ویتامین C آن‌ها افزایش می‌یابد. خوردن فلفل قرمز مقدار ویتامین C بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر از مقدار روزانه‌ی توصیه شده را در برگیرد.

کالری ناچیز

فلفل‌ها یک میان‌وعده و افزودنی عالی به بسیاری از خوراکی‌ها هستند. فلفل‌های رسیده‌تر زرد و قرمز شیرین‌تر می‌شوند که آن‌ها را به ‌عنوان یک میان‌وعده مستقل جذاب می‌کند. یک فنجان فلفل دلمه‌ی خرد شده تنها ۳۰ کالری دارد و سرشار از مواد مغذی و فیبرها می‌باشد. آن‌ها همچنین سلامت هر غذایی که شما می‌خورید را افزایش می‌دهند.

مفید برای چشم‌ها

فلفل حاوی ترکیبی به نام لوتئین است که طبق کشفیات نقش ارزشمندی در سلامت چشم ایفا می‌کند. آن‌ها همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی دیگری هستند که به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند. افزایش مقدار هر دوی آن‌ها در رژیم غذاییتان می‌تواند به کاهش خطر بیماری زوال قرنیه که یکی از دلایل اصلی نابینایی در ایالات متحده امریکاست، کمک کند.

منبع: خبر پو

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • امید به زندگی در جهان روز به روز در حال افزایش است
  • احساسات ناخوشایند هنگام بیدار شدن
  • ساندویچ سیب کم کالری
  • تصحیح چند رفتار اشتباه و پیشگیری از سرماخوردگی
  • استفاده از مکمل برای شیرخواران و نوزادان
  • رهایی از بی اشتهایی از لحاظ روانی
  • خطر مصرف مقادير زياد کافئين و استامينوفن براي کبد
  • سیمیت اسفناج و قارچ
  • محبوبترین ها

  • دسر لیوانی کیک و خامه
  • آموزش تهیه سیب زمینی تند مخصوص
  • شیرینی آدمک مخصوص بچه ها
  • نوشیدنی خاص با شکلات با قهوه
  • آموزش کیک ساده به سبک استرالیایی ها
  • آش انار برای شب یلدا
  • با مواد کم در عرض 5 دقیقه شیرینی درست کنید
  • تهیه مرغ سوخاری با روشی جدید
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)