exercise

 گردش خون مناسب یکی از عواملی است که در سلامتی نقش مهمی دارد. با افزایش سن این عامل اهمیت بیشتری پیدا می کند.تغذیه یکی از عوامل مهم در روند گردش خون مناسب است.عامل دیگری که برای بهبود این موضوع به کمک ما می آید ورزش کردن است.در این مطلب قصد داریم با معرفی 6 ورزش بسیار ساده به شما کمک کنیم تا روند خون رسانی و گردش خون خود را بهبود دهید .

پیاده‌ روی:

پیاده‌روی  روزانه و سریع 30 دقیقه‌ای به  بهبود جریان خون کمک می‌کند. انجام این کار می‌تواند هر دردی را که به دلیل  گردش ضعیف خون ایجاد شده است، از بین ببرد. پیاده‌روی همچنین  در برطرف کردن بیماری عروق محیطی یا بیماری شریانی اندام تحتانی نیز مفید است .علاوه بر این، پیاده‌روی منظم، مانع از تراکم پلاک در شریان‌ها می شود و روند خون رسانی را بهبود می دهد.

شنا:

شنا یک ورزش ایده آل برای بهبود جریان خون است  به‌ویژه در افراد مسن.در این ورزش برخلاف پیاده روی یا دوچرخه سواری فشارهای نابهنجار بر مفاصل وارد نمی شود. این ورزش عروق خونی را انعطاف‌پذیر می‌کند ، درنتیجه فرد را در برابر بیماری قلبی و عروقی مصون می‌سازد.

دوچرخه ‌سواری:

انجام این ورزش به مدت 30 دقیقه‌ هفته‌ای  3 یا 4 بار نه‌ فقط برای سلامت پاها بلکه  همانند شنا و پیاده‌روی برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است.

ورزش‌های کششی:

اگر برای ساعات طولانی در یک مکان می نشینید بهتر است هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و به مدت 5 دقیقه ورزش کششی انجام دهید. ازجمله چرخش بازو، لمس کردن انگشتان پا، لگدزدن و … .

بلند کردن وزنه:

دراز  و نشست، شنا رفتن و … ورزش‌های مقاومتی به‌حساب می‌آید که نباید در انجام آن‌ها افراط کرد.  بلند کردن وزنه عضلات را تقویت می‌کند و جریان خون را  در دست‌ها و پاها بهبود می بخشد.

باز کردن انگشتان دست:

ابتدا دست را مشت کنید درحالی‌که شست در داخل قرار دارد سپس بقیه انگشتان را بدونِ ایجاد ناراحتی ، تا حد امکان به بیرون کش دهید. این ورزش را 10 بار برای هر دست انجام دهید.منبع: افکار نیوز

 

ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم گندم و این فایده ها
  • دونده های تازه کار بخوانند!
  • به پاکسازی بدنتان اهمیت دهید
  • تاثیر اختلالات خلقی بر بیماری قلبی
  • برای شارژ باطری پیس میکر از حرکات قلب استفاده می شود
  • چه چیزی باعث از دست دادن شنوایی میشود؟
  • به عقب دویدن رانها را لاغر میکند
  • مطالب مربوط به تقسیم دوبل با قهرمانان
  • چربی سوزی شگفت انگیز با دم نوش رازیانه
  • اهمیت غذا خوردن به صورت آرام
  • صحبت هایی پیرامون اختلال افسردگی Mania
  • تبخال دارها از سولاریوم استفاده نکنند
  • تداوم واكسيناسيون به مغز كودكان صدمه نمي زند
  • 5 آزمایش مهم که باید مردان به آن توجه کنند
  • چه ماستهایی مناسب فصل بهار است
  • محبوبترین ها

  • میوه هایی که خوردنشان برای همه لازم است
  • در این مواقع دور رژیم گرفتن را خط بکشید
  • میزان کالری ماکارونی پخته
  • ترفندهایی برای افزایش سرعت متابولیسم
  • با این روش ها تب کودک خود را کاهش دهید
  • پیامدهای منفی کنار گذاشتن گوشت قرمز
  • ذرت تاثیر معجزه آسایی در پایین آوردن قند خون دارد
  • با این اشتباهات رایج غذایی به استخوان هایتان آسیب نزنید
  • مغز شما به چه مواد غذایی نیاز دارد؟
  • به روش طبیعی مراقب سلامتی پروستات باشید
  • معجونی برای خلاصی از چربی شکم
  • نکاتی درمورد استفاده از قرص نعنا
  • با این خوراکی های داروخانه ای آشنا شوید
  • فصل تابستان شروع شده آماده هستید؟
  • اگر از طرفداران لاغری هستید این اشتباهات را دیگر تکرار نکنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است