shutterstock_405912175-bodytypes-bus109-opener

واضح است که کاهش وزن واقعأ به معنی کاهش وزن همه ی اندام، برای رسیدن به یک سایز مناسب نیست. مسلم است که همیشه باید کم بخورید و زیاد تحرک داشته باشید. اما این روش برای افراد مختلف، متفاوت است، همین طور برای من.

واضح است که کاهش وزن واقعأ به معنی کاهش وزن همه ی اندام، برای رسیدن به یک سایز مناسب نیست. مسلم است که همیشه باید کم بخورید و زیاد تحرک داشته باشید. اما این روش برای افراد مختلف، متفاوت است، همین طور برای من.

من عقیده دارم درست غذا خوردن، خوردن غذاهای سالم، پروتئین های کافی و گوش دادن به بدن، روش های سالم نگه داشتن وزن هستند.
ولی هنوز نظری درباره ی رژیم های پیچیده یا رژیم هایی با غذاهای ممنوعه نداشتم. در سال ۱۹۴۰ میلادی کارشناسان براساس استخوان بندی و ترکیب و شکل بدن، رژیم ها و برنامه های تمرینی خاصی مطرح کردند و تقسیم بندی زیر را انجام دادند:

بلند قامت ها: که به طور طبیعی بلند و لاغر هستند و چربی کمی جذب عضلاتشان می شود.

 قوی تن ها: افرادی که بدن های تو پر، قوی و ورزشی دارند و به راحتی وزن خود را نگه می دارند.
افرادی که اندومورف (بدنشان به راحتی وزن اضافه می کند، گلابی شکل هستند و دارای شانه های پهن) چه باید بخورند؟
اندومورف ها کربوهیدرات را به قند تبدیل می کنند و به صورت چربی ذخیره می کنند. آن ها باید مقداری پروتئین، چربی سالم و کربوهیدرات مصرف کنند. البته کربوهیدرات مورد نیازشان را باید از طریق سبزیجات و غلات به دست آورند و از نان و شیرینی یا میوه هایی با قند بالا استفاده نکنند.
بر اساس شکل بدنی خود، من نیز تصمیم گرفتم از رژیم هایی با کربوهیدرات کم و چربی سالم استفاده کنم. بنابراین رژیم خود را بر پایه سبزیجات قرار دادم.

تخم مرغ سفت آب پز، کلم بخار پز و کدو در فصل زمستان

در گذشته صبحانه ی من، بلغور جو و نان تست روغنی بود. پس از مدت زمان کمی من دوباره احساس گرسنگی می کردم، بنابراین تصمیم گرفتم از تخم مرغ، کلم پیچ و کدو آب پز استفاده کنم. پس از مدتی متوجه شدم تمرکزم در صبح بیشتر شده و کمتر احساس گرسنگی می کنم.

من به مدت یک هفته، هر روز صبح، صبحانه ی مفصلی می خوردم؛ به همین علت دیگر ناهار نمی خوردم. ناهار من سوپ، نخود و عدس با مقدار کمی روغن زیتون و بعضی وقت ها شیر نارگیل شده بود و به جای نانی که قبلاً استفاده می کردم، حالا از نصف سیب زمینی شیرین استفاده می کنم. با استفاده از این رژیم بعد از ناهار احساس سبکی بیشتری می کنم و کمتر احساس خواب آلودگی دارم.

برای صرف شام از غذاهای مبتنی بر کربوهیدرات مانند ماکارونی و ساندویچ استفاده نمی کنم و به جای آن از لوبیا، سبزیجات و مقداری توت تغذیه می کنم. گاهی مقدار کمی روغن آووکادو هم می خورم. حالا دیگر مقدار کمی آجیل با زیتون می خورم.

در طول یک ماه وزن من ثابت مانده است. ولی احساس بهتری دارم و انرژی من بیشتر شده است و کمتر احساس خواب آلودگی دارم. بنابراین این ها پاداش هایی با ارزش هستند، برای کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند.

در این باره بیشتر بخوانید : با افزایش سوخت و ساز بدن بدون نیاز به رژیم غذایی وزن کم کنید

ارسال شده در 16 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان , تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نقش مهم ویتامین A (رتینول)
  • منشا درد دندان و فک
  • راه حل ایده آل برای حل مشکلات فشار روحی
  • سیمیت سوسیس و پنیر مخصوص ماه رمضان
  • چرا نباید با دندان مصنوعی خوابید
  • کابوس و مقابله با آن
  • آیا درباره زنخدان اطلاعات کافی دارید؟
  • نکات تاثیرگذار برای انجام ورزش
  • برای ایجاد استقلال در فرزند
  • داروهای‌تان را با دستور دکتر مصرف کنید
  • مروری بر رفتار های افراد معتاد
  • علائم هشدار دهنده برای سلامت بانوان
  • تاثیرات مستقیم استرس بر چربی های بدن
  • نیمی از کشور، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • دانستنی هایی در مورد پشه های سفید
  • محبوبترین ها

  • سرعت در کاهش وزن با پیروی از این قوانین
  • دردتان را با شنیدن موسیقی کم کنید
  • ویتامین B12 را فراموش نکنید
  • خستگی نشانه خوبی نیست
  • اصول رابطه با جنس مخالف
  • پیشنهادی جالب برای کلاس درس
  • تازه ترین و نایاب ترین گروههای خونی
  • ویژگی های خواب خوب
  • شنا در سواحل و این هشدارهای مهم
  • اصول تمیز نگه داشتن ناف
  • بالا رفتن فعالیت مغز در فصول گرم سال
  • لاغری با کمک آب یخ
  • شایع ترین باورها در مورد رانندگی بانوان
  • آموزش روانکاوی با انواع رنگ ها
  • انگشتان و ارتباط آنها با اعتماد به نفس و روحیه افراد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است