مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر

مصرف کربوهیدرات ها برای سلامتی ما بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و می توانند در افزایش سلامتی بدن شما موثر باشند زمان استفاده از این خوراکی ها را باید مدنظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید و بدن وقت کافی را برای سوزاندن کالری آن ها تا پایان روز داشته باشد مراقب باشید در مصرف این دسته غذایی نه زیاده روی کنید و نه کم خوری و کسانی که به امراض قندی دچار هستند بیشتر باید مراقب میزان دریافت کربوهیدرات بدن خود باشند.

اگر وزنتان چند کیلو بالا رفته، کربوهیدرات‌ها را مقصر ندانید. با وجود آنکه امروزه اکثر رژیم‌های غذایی، شما را مجبور کرده‌اند که این را باور کنید، اما کربوهیدرات‌ها دشمنان شما نیستند!

هر دکتری به شما خواهد گفت که همه‌ی گروه‌های غذایی اصلی (پروتئین‌ها، چربی‌ها، و کربوهیدرات‌ها) برای حفظ سلامتی کلی یا رسیدن به آن ضروری هستند. مهم این است که چطور آنها را مصرف می‌کنید و در مورد کربوهیدرات‌ها، واقعا مهم است که چه زمانی آنها را می‌خورید.

دکتر جیمز رس، نویسنده‌ى کتاب «فکرکنید، بخورید، حرکت کنید، رشد کنید»، می‌گوید: بهترین زمان روز برای مصرف کربوهیدرات، وقتی است که حساسیت به انسولین، در بالاترین مقدار باشد.

کربوهیدرات‌ها تجزیه می‌شوند و در بدن به گلوکز (قند خون) تبدیل می‌شوند. حساسیت به انسولین، بستگی به این دارد که بدن، چقدر خوب بتواند گلوکز را مدیریت کند. اگر برای مدیریت گلوکز ورودی، به انسولین کمتری نیاز داشته باشید، یعنی حساسیت به انسولین بالاتری دارید.

برعکس آن که بعنوان مقاومت به انسولین از آن یاد می‌شود، زمانی است که بدن برای فرآوری همان مقدار گلوکز، به تولید مقدار زیادی انسولین نیاز دارد. بطور کلی، وقتی کربوهیدرات را در زمانی مصرف کنیم که بدنمان برای مدیریت آن آماده‌تر است، بدنمان بهتر کار می‌کند. این زمان، معمولا صبح‌ها و بعد از ورزش می‌باشد.

البته خوردن کربوهیدرات‌ها در این زمان تعیین شده، به این معنی نیست که می‌توانید در مصرف آنها زیاده روی کنید. دکتر رس می‌گوید: زمان و کیفیت کربوهیدرات‌هایی که می‌خوریم مهم هستند، اما نوع کربوهیدرات‌های مصرفی، مهمتر از زمان آن است.

مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر

مثلا اگر دونات را بعد از ورزش می‌خورید، باعث نمی‌شود که بهتر از خوردن کلم بروکلی و کلم پیچ و یا حتی کوینولا برای شام باشد. انواع کربوهیدرات‌ها می‌توانند بسیار متفاوت باشند و بر عملکرد جسمی و روحی تاثیر بگذارند.

مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر

او توصیه می‌کند که کربوهیدرات‌های سالم و کم کالری‌تر مانند سبزیجات برگ سبز تیره، سیب زمینی شیرین، حبوبات و وعده‌های کوچکتر غلات کامل مانند برنج قهوه ای، دانه‌ی گل همیشه بهار،کوینولا و گندم کامل ارگانیک مصرف کنید.

مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر   مبارزه با چاقی کنترل میزان اشتها رژیم‌های غذایی پر کربوهیدرات رژیم غذایی کم پروتئین افزایش طول عمر

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان های مختلف و مبتلا شدن به صورت خانوادگی
  • آشنایی با گیاه شاهدانه و خواص آن
  • دانستنی هایی درباره دردهای مختلف در بدن
  • خواب و بیدار بودن این حواس
  • چقدر اطلاعات از پیوند کبد دارید؟
  • کسب موفقیت با این 7 روش
  • احتمال بروز افسردگی در دوران تعطیلات عید
  • پیامدهای اندازه گیری مکرر وزن
  • محبوبترین ها

  • برای کاهش چربی شکم و پهلو مطالعه کنید
  • آلوده ترین لوازم دم دست شما!
  • نکات مهمی که باید درباره استفاده از ظروف یکبار مصرف بدانید
  • راه حل های موثر درمانی برای نفخ شکم
  • ساده ترین کارها برای سلامتی
  • بی خوابی با جابجا شدن محل خواب
  • خورد و خوراک در رده سنی نوجوان
  • کودک اندونزیایی و اضافه وزن شدید وی
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • الو دکتر

    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است