eu-science-agency-backs-omega-3s-up-to-5g-a-day_strict_xxl

در طول روز چه میزان باید مگا 3 دریافت کنیم بدنمان به چه میزانی از این ویتامین نیاز دارد ؟سنین مختلف چه اندازه امکا 3 باید دریافت کنند ؟توصیه های متخصصین تغذیه در این زمینه چیست؟

میزان حداقل روزانه امگا3 برای سنین و افراد مختلف را در این مطلب آورده ایم اگر از مکمل امگا 3 برای دریافت این ویتامین استفاده می کنید مراقب باشید در دریافت آن زیاده روی نکنید .

یکی از سوالاتی که دائما درباره امگا ۳ مطرح می‌شود، این است که روزانه باید چه مقداری از امگا ۳ را مصرف کنیم؟
با توجه به وجود شواهد ناکافی در این زمینه، میزان مجاز توصیه‌شده (RDA) برای مصرف امگا ۳ وجود ندارد، بلکه میزان مصرف کافی (AI) برای آن در نظر گرفته شده است.
این شاخص براساس تامین مقدار لازم از مواد مغذی برای افراد سالم طراحی شده است.
میزان حداقل روزانه برای سنین و افراد مختلف:
  • کودکان ۱ تا ۳ سال: ۰.۷ گرم
  • کودکان ۴ تا ۸ سال: ۰.۹ گرم
  • پسران ۹ تا ۱۳ سال: ۱.۲ گرم
  • دختران ۹ تا ۱۳ سال: ۱ گرم
  • پسران ۱۴ سال به بالا: ۱.۶ گرم
  • دختران ۱۴ سال به بالا: ۱.۱ گرم
  • زنان باردار هم باید روزانه ۴ گرم
  • زنان شیرده هم ۱.۳ گرم امگا ۳

1893412

مساله بعدی درباره نسبت کالری‌ها و امگا ۳ است. به‌طور کلی چربی‌ها باید ۲۵ تا ۳۵ درصد از مجموع کالری‌های مصرفی روزانه را تشکیل دهند. کالری‌های تامین‌شده از چربی‌های غیراشباع چندزنجیره‌ای، مثل امگا ۳ و امگا ۶، باید حدود ۱۰ درصد از این کالری‌های مصرفی را تکمیل کنند. هر گرم چربی حاوی ۹ کالری است. دوز مصرفی مکمل‌های امگا ۳ هم نباید به ۳ گرم بیشتر در روز برسد، مگر این‌که پزشک چنین تجویزی کرده باشد. کودکان و افراد زیر ۱۸ سال هم اصلا نباید بدون تجویز پزشک، از مکمل‌های امگا ۳ استفاده کنند.

ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تهدیدها برای دوران بارداری
  • نگاهی به مقوله انزجار
  • رژیم غذایی کامل با کمترین هزینه
  • اصول مراقبت و استفاده از لنزهای مختلف چشمی
  • آیا برای مبتلایان به دیابت عسل ضرر دارد؟
  • بالا بردن سرعت متابولیسم با این توصیه ها
  • فهرست مکمل های طبیعی برای کاهش وزن
  • تستی که میزان ریلکس بودن شمارا نشان میدهد
  • وزير بهداشت از توزيع داروي كنترل بيماري ايدز خبر داد
  • تركیب دو دارو برای مقابله با عوارض دیابت
  • حس قاطع بودن و راههای افزایش آن
  • داروهای پوکی استخوان و عوارض جانبی آن ها
  • مصرف ویتامین سی به خاطر این فواید
  • فلفل سبز چه خاصیت درمانی دارد؟
  • عکس هایی از میوه کیوی و خواص این میوه
  • محبوبترین ها

  • چرا کودکان باید موز بخورند
  • خواص بی نظیر خیار را بشناسیم
  • توصیه بیشتر برای مصرف گلابی
  • همه‌چیز در مورد انبه
  • فایده های مختلف پرتقال برای افراد چاق
  • باقلا و لوبیا زهر دارند!
  • با تغدیه مناسب پوست خود را ترمیم کنید
  • لیست ضد سرطان ها را به خاطر بسپارید
  • این سبزی ها را برای کاهش سریع وزن از یاد نبرید
  • چهل دلیل برای خوردن گشنیز
  • مهارعطش با این میوه
  • بعد از هر وعده غذایی کیوی بخورید
  • انجیر خشک بیشتر خاصیت دارد یا انجیر تازه؟
  • تسریع در هضم غذا با لیمو ترش
  • عدس و خاصیت های باورنکردنی آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است