salamdr_55f15324af1c4

ترکیبات غذایی که در این مطلب برایتان آورده ایم می توانند برای تغذیه فرزندانتان انتخاب خوبی باشند آن ها حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز فرزندتان هستند و برای تقویت قوای جسمی آن ها اننتخاب بسیار خوبی هستند با استفاده از آن ها فرزندتان را به تغذیه سالم تشویق خواهید کرد کلسیم ،پتاسیم و پروتئین های زیادی در این مواد غذایی نهفته است در ادامه با انواع ترکیبات این صبحانه ها و میان وعده های سالم آشنا شوید .

  • ماست و موز (پروتئین و پتاسیم)
این ترکیب می‌تواند هم به‌عنوان صبحانه، هم به‌عنوان میان‌وعده و هم به‌عنوان یک تقویت‌کننده فوق‌العاده بعد از انجام دادن ورزش‌های مختلف استفاده شود. ترکیب پتاسیم موجود در موز با پروتئین زیادی که ماست‌ها و به‌خصوص ماست یونانی دارد، به ساخت عضله‌های بیشتر کمک می‌کند و اسیدهای آمینه‌ای که در طول فعالیت‌های ورزشی تخلیه شده‌اند را دوباره تامین می‌کند.
41
  • حمص و هویج (کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین)
عصرهایی که بی حال و حوصله هستید، باید میان‌وعده‌هایی بخورید که ترکیبی از کربوهیدرات‌های سالم و پروتئین‌ها داشته باشند. این ترکیب می‌تواند گرسنگی را به‌خوبی رفع کند و حتی انرژی فوق‌العاده زیادی به شما بدهد. حمص غذایی است که نخود زیادی دارد و برای همین سرشار از پروتئین است. ترکیب شدن این غذا با هویج که کربوهیدرات‌های با کیفیت بالا و فیبر محلول زیادی دارد، می‌تواند میان‌وعده خیلی سالمی برای روزهای پُرمشغله شما باشد. البته می‌توانید از ماست و میوه، سیب و کره بادام‌زمینی، پنیر و غلات سبوس‌دار به‌عنوان گزینه‌های مشابه دیگر استفاده کنید.
canapes-with-egg-547x365
  • تخم‌مرغ و پنیر (ویتامین D و کلسیم)
بدن انسان به‌طور طبیعی به ویتامین D نیاز دارد تا کلسیم مورد نیاز بدن را به‌خوبی جذب کند. اما این ماده مغذی مهم در غذاهای طبیعی خیلی کمی وجود دارد. زرده تخم‌مرغ یکی از همین منابع کم‌یاب است. می‌توانید به‌راحتی املت بپزید و آن را همراه با پنیر مورد علاقه‌تان بخورید. البته بهتر است پنیرهایی استفاده کنید که چربی و کالری کم‌تری دارند. حتی می‌توانید این تاثیر را با اضافه کردن کلم بروکلی که سرشار از کلسیم است، چند برابر کنید.

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • یافتن خردسالان بیش فعال
  • شیوه های مفید در برنزه کردن عمیق
  • توصیه های خوراکی برای مادر و شیرخوار
  • کم شدن میل جنسی و این عوامل
  • اندازه قندی که روزانه باید مصرف کنیم چقدر است؟
  • داروهای ساده را دست کم نگیرید
  • مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی
  • زمان دلبستگی مادر و کودک
  • اینگونه در یاد و خاطره ها بمانید
  • قند بلندتر شدن بصورت طبیعی،چطور؟
  • فرسودگی و ساییدگی مینای دندان
  • در سال 2030 چاق شدن شدت می یابد
  • 10 علت شایع که بر سر راه کاهش وزن‌تان سنگ می‌اندازند
  • حواستان به بالا آوردن شیر در فرزندتان باشد
  • نسخه پزشکی برای درمان گل مژه در کودکان
  • محبوبترین ها

  • گلوکوم و درمان دارویی آن
  • تغییرات چشم بعلت افتالموپاتی گریوز
  • موبایل ،تلویزیون و کامپیوتر ،ایجاد کننده سندروم چشم خشک
  • مروری بر بیماری چشمی دژنراسيون ماکولا
  • بارداری و لزوم معاینه چشم
  • ورم ملتحمه آلرژیک در چه کسانی بوجود می آید؟
  • آموزش اصولی ورزش از نوع چشمی
  • تکنیک جدید بجای عینک برای افراد پیرچشم
  • منحنی زاویه تغییرهای فشار چشم چیست؟
  • عینک آفتابی های پلاریزه با غیرپلاریزه چه فرقی دارند؟
  • شب کوری را با کورشدن در شب اشتباه نگیرید
  • مصرف انگور نقش مهمی در سلامت چشم ایفا میکند
  • اختلال درجه چشم با این کار
  • صدمات نافذ و کوفتگی های کره چشم
  • عمل جراحی گلوکوم و انتظارات بیمار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است