کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)

هوس‌های غذایی هوس غذایی شدید میان‌وعده‌ سالم پرخوری

تاکنون برای شما هم پیش آمده که دچار هوس غذایی بشوید این امر تا چه حد بر اضافه وزن شما تاثیر گذار بوده است مطمئنا با هوس هی خوراکی مختلف میل به پرخوری نیز افزایش پیدا میکند اگر می خواهید با این مشکل مواجه نشوید بهتر است این میل را سرکوب کنید برخی خوردنی های سالم به شما در این زمینه کمک خواهند کرد با برخی از آنها در ادامه مطلب آشنا شوید .

گاهی اوقات هوس‌های غذایی به دلیل سهل‌انگاری افراد یا رعایت نکردن نکات ساده اتفاق می‌افتد و منجر به پُرخوری می‌شود. دلایل جسمی و روشنی مثل گرسنگی، می‌توانند باعث هوس غذایی شدید شوند و فرد را به سمت زیاده‌روی در غذا خوردن بکشانند.
متخصصان معتقدند که اگر کسی بیشتر از پنج ساعت بدون غذا بماند، سطح قند خون او تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و هوس غذایی شروع می‌شود. بنابراین کسانی که به دلیل گرسنگی دچار هوس غذایی می‌شوند، نباید بیشتر از پنج ساعت را بدون خوردن مواد غذایی بگذرانند.
اگر زمان خوردن میان‌وعده رسیده است، آن دسته از مواد غذایی را انتخاب کنید که کالری و چربی کمی دارند. گزینه‌های زیر ۵۰ کالری زیادی وجود دارند، مثل یک هلوی کوچک، ۱۵ عدد انگور، ۲ فنجان ذرت بوداده یا ۵ عدد نان‌شیرینی کوچک خانگی.
هوس‌های غذایی هوس غذایی شدید میان‌وعده‌ سالم پرخوری   هوس‌های غذایی هوس غذایی شدید میان‌وعده‌ سالم پرخوری

وقتی که هوس غذایی شما دلیل روانی داشته باشد، مساله با گرسنگی واقعی خیلی فرق می‌کند. برای مقابله با هوس‌های غذایی ناشی از اختلال اضطرابی، خستگی یا احساسات محرک دیگر، باید به فعالیت‌هایی بپردازید که ذهن شما را به موضوع دیگری معطوف می‌کنند. مثلا می‌توانید با دوست‌تان تماس بگرید و حرف بزنید، به موسیقی گوش دهید، رُمان بخوانید، فیلم ببینید و… .

منبع:everydayhealth

5 1000
ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هرگز به کودکتان شیرینی و شکلات ندهید
  • اختلال های بالینی
  • پیرترین دوقلوهای جهان را بشناسیم
  • چند برابر کردن متابولیسم را یاد بگیرید
  • آیا بحران آبیاری سبزی ها با آب آلوده حل شدنی است؟
  • تبیین رسالت هلال احمر از زبان دبیرکل این جمعیت
  • اجازه ندهید کودکانتان مکیدن انگشت را ادامه دهند
  • خطراتی که از دادن شیر به کودک به وجود می آید
  • محبوبترین ها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام اختلال یادگیری در اطفال
  • همه چیز در مورد انحراف رشد کودک
  • کودکان با جثه های کوچک و نحیف
  • نحوه تهیه میان وعده برای کودک
  • باورها و اعتقادات نادرست در زمینه بیش فعالی
  • از لاک ناخن به هیچ عنوان برای کودکان استفاده نکنید
  • روش های موثر برای جوابدهی به پرسش های کودکانه
  • آیا استفاده از روروک برای نوزادان کار درستی است؟
  • رپورتاژ

  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • لیفت صورت با نخ
  • خدمات زیبایی کلینیک یکتا
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • تغذیه و تناسب اندام در کلینیک ایران نوین
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x