دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

غذاهای مفید در زمان عادت ماهانه دستور اسنک مقوی برای خانم ها درمان درد عادت ماهانه

خانم های بسیاری در زمان عادت ماهانه  با درد زیادی رو به رو میشوند.در صورتی که این دردها خیلی حاد نباشد تا حدود زیادی می توان با استفاده از روش های طبیعی و مصرف مواد غذایی مناسب آن ها را التیام بخشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی مواد غذایی مفید برای بدن در این دوره بپردازیم.

پس به بایدها و نبایدهای زیر توجه کنید:

1- حتما کربوهیدرات های کمپلکس مصرف کنید.
خانم تاری رز (Tari Rose)، کارشناس سلامتی و تندرستی معتقد است که میوه جات، سبزیجات از دوستانتان به حساب می آیند خصوصا در دوران قاعدگی. مثلا قند موجود در میوه نیاز شما به قند را کاهش می دهد. سعی کنید پرتقال، زردآلو، گلابی، خیار، آلو، ذرت، کنگر و هویج را در برنامه ی غذایی خود داشته باشید.

2- کافئین مصرف نکنید
کاهش مصرف کافئین می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند و معده تحریک پذیر را آرام کند. جنیفر ایزرلو (Jennifer Iserloh) کارشناس سلامتی و آشپز حرفه ای  می گوید که: ” کافئین، اسید معده را افزایش می دهد و سبب سفتی روده های حساس می گردد. اگر شما یک کافئین ایده آل می خواهید، بهتر است چای سنتی را امتحان کنید!”

3- حتما غذاهای غنی از کلسیم مصرف کنید
براساس استانداردهای سازمان سلامت و گفته های متخصص تغذیه ، لاتان توماس ،خانم ها در روز به حداقل 1200 میلی گرم کلسیم احتیاج دارند. کلم برگ، چغندر، بروکلی و ماست منابع خوب کلسیم هستند.

4- بیش از حد نمک مصرف نکنید
گرچه نمک عنصری حیاتی برای سلامتی است، اما مصرف بیش از حد آن سبب نفخ شکم و احتباس آب می شود. خانم ایزرلو و متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که برای رژیم غذایی روزانه هر فرد مقدار 2300 میلی گرم یا نهایتا یک قاشق چای خوری نمک در روز لازم است. بهترین راه برای کنترل خوردن نمک، اجتناب از مصرف غذاهای فست فود و غذاهای آماده است، زیرا یک وعده از این غذاها، حاوی 3 یا 4 برابر مقدار نمکی است که در یک وعده غذایی باید مصرف شود.

5- مصرف شکلات تلخ را افزایش دهید
شکلات تلخ دیدید؟ حتما بخرید! خوردن روزانه یک تکه شکلات تلخ (60 درصد یا بالاتر) در طی دوران قاعدگی، عطش شدید شما را کاهش می دهد. بعلاوه شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان های مفید است و میزان ترشح سروتونین را افزایش می دهد که منجر به حالت روحی خوشایند می گردد.
6- آب کافی مصرف کنید
ممکن است این مورد، مهم به نظر نرسد اما نوشیدن زیاد آب به بدن شما کمک می کند تا از احتباس آب جلوگیری کند و آب اضافی را دفع کند و از نفخ شکم جلوگیری کند. “بدن شما حافظ و نگهدارنده آب است، زیرا نگران این است که آب کافی به آن نرسد. بنابراین اگر شما آب بیشتری را مصرف کنید، آب اضافی را دفع می کنید.”

7- حتما غذاهای غنی از منگنز مصرف کنید
توماس می گوید که “غذاهای غنی از منگنز مانند لوبیا سبز، توفو (پنیر سویا) و بادام زمینی منجر به کاهش خونریزی زنان در هنگام قاعدگی می شوند.”

8- ویتامین ها را فراموش نکنید
توماس افزودن غذاهای ویتامین دار را به رژیم غذایی، خصوصا در طی دوران قاعدگی پیشنهاد می کند. ویتامین E می تواند علائم PMS (علائم پیش از قاعدگی: مجموعه ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با قاعدگی در زنان است) را از بین ببرد. شما می توانید این ویتامین را در غذاهایی مانند آووکادو، شاهدانه و زرده تخم مرغ بیابید. ویتامین B6 به کاهش خونریزی و شادکامی کمک می کند که در سیب زمینی، موز و بلغور جو دوسر وجود دارد. در نهایت ویتامین C و روی باعث سلامت تخمک زن و سیستم تناسلی وی می گردد. ویتامین C در گریپ فروت و لیمو، و روی در دانه های کدو حلوایی و کدو خورشتی موجود است.

این دستور اسنک را امتحان کنید!
دکتر تام پوتیسک (Tom Potisk) این مخلوط مغذی را در طی این دوران پیشنهاد می کند:

مخلوط شفا دهنده برای خانم ها:

1 فنجان کشمش
1 فنجان دانه سویای برشته شده و بدون نمک
1 فنجان carob chips (شکلات پولکی)
½ قاشق چای خوری نمک دریایی
دستورالعمل:
کاملا مخلوط کنید و لذت ببرید!

منبع : وب سایت آی بانو

 

5 1000
ارسال شده در 16 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اثر فیلم ها و کتب عاشقانه بر هیجانات جنسی نوجوانان
  • بهترین شیوه برای رفع حالات روحی و روانی
  • داروهای ضد افسردگی درمانی موثر برای سرطان های سر و گردن
  • تخریب کنندگان احساسات فردی
  • چطوری پنیر به لاغر شدن کمک می‌کند
  • عضلات صورت را چطوری ماساژ بدهیم( آموزش تصویری)
  • هوموس بهترین انتخاب سرآشپز
  • آیا حقیقت دارد که غذای مغز ماهی است؟
  • محبوبترین ها

  • طرز تهیه انواع قهوه از زبان کافی شاپ
  • اضافه وزن پس از ترک سیگار
  • دلیل معجزات رژیم غذایی یویو چیست؟
  • حال خود را با باکتری های پروبیوتیک بهبود دهید
  • نوشابه های گازدار عامل رفتارهای پرخاشگرایانه
  • چگونه وزن کودک خود را متعادل نگه داریم؟
  • منوی غذایی مفید برای ماه رمضان
  • آموزش دسری که نیرو را زیاد میکند
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • تغذیه و تناسب اندام در کلینیک ایران نوین
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x