نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت

نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری

چه موادغذایی به ما در درمان ناباروری کمک می کنند چه روش های تغذیه ای به کمک زوجین خواهند آمد پیشنهادات رایج متخصصین زنان و نازایی دراین باره چیست ؟بد نیست با راهکارهای درمانی موثر در این زمینه آشنا شوید برخی مکمل ها و موادغذایی و نوشیدنی های سالم تاثیر بسزایی بر قوای جنسی و توان باروری مردان و زنان خواهند گذاشت .

  • مصرف مولتی ویتامین یا مکمل

از تقریبا سه ماه پیش از بارداری توصیه می کنیم اسید فولیک(روزانه ۴۰۰ میکروگرم) مصرف کنید. به ویژه با توجه به عدم مصرف آهن و اسید فولیک به صورت منظم توسط خانم های ایرانی روی این مساله تاکید می نمایم . هر خانمی از زمان نخستین عادت ماهانه اش (منارک) باید در روزهای خون ریزی اش، اسید فولیک و آهن مصرف کند. ضمن این که از سه ماه پیش از بارداری نیز مصرف آن اهمیت بسزایی دارد. دریافت کردن آهن اضافی از گیاهان شامل دانه های کامل غلات، لوبیا ها، اسفناج، کدوتنبل، گوجه فرنگی و چغندر به نظر می رسد توان باروری را افزایش دهند.

نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری   نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری

  • نوشیدن نوشیدنی های سالم

بهترین نوشیدنی که بدن را سیراب نگه می دارد، همان آب است. قهوه و چای تنها در حد متوسط قابل قبول هستند. به نظر می رسد سودای سبب  افزایش ناباروری می شود.

  • به سوی وزن محدوده باروری

وزن بسیار زیاد و یا کم می تواند در سیکل های عادت تداخل ایجاد نماید و بهم ریختگی یا توقف آن را سبب گردد. بهترین میزان وزن برای باروری بهتر، داشتن BMI نرمال و بویژه بین ۲۰ تا ۲۴ است.

  • به سوی منطقه فعالیت بدنی برای باروری

اگر فعالیت بدنی شما زیاد نباشد و شما دارای وزنی بیشتر از وزن مجاز در باروری باشید در باروری دچار مشکل می شوید. فعالیت بدنی روزانه می تواند به افزایش توان بارور شدن شما کمک نماید. اما از ورزش زیاد و خسته کردن خود دوری نمایید بویژه اگر زیاد لاغر باشید چون می تواند روی تخمک گذاری اثر بگذارد.

نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری   نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری   نازایی ناباروری عدم باروری تغذیه و ناباروری

  • نکته های کلیدی در رژیم باروری

خودداری از خوردن چربی های اشباع شده است که در بسیاری از خوراک های آماده و فست فود ها یافت می شوند.

خوردن بیشتر پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و مغز ها و کاستن پروتئین حیوانی است.

نوشیدن روزانه یک لیوان شیر کامل (با سرشیر) و یا کاسه ای کوچک از بستنی و یا ماست پرچرب.

با وزن و فعالیت بدنی مناسب، خود را به منطقه باروری برسانید.


لینک مرتبط: تغذیه غلط دلیل عمده ناباروری

آیا امگا ۳ بر باروری و اسپرم مردان تاثیر دارد؟

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 3 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x