چه موادغذایی به ما در درمان ناباروری کمک می کنند چه روش های تغذیه ای به کمک زوجین خواهند آمد پیشنهادات رایج متخصصین زنان و نازایی دراین باره چیست ؟بد نیست با راهکارهای درمانی موثر در این زمینه آشنا شوید برخی مکمل ها و موادغذایی و نوشیدنی های سالم تاثیر بسزایی بر قوای جنسی و توان باروری مردان و زنان خواهند گذاشت .

  • مصرف مولتی ویتامین یا مکمل

از تقریبا سه ماه پیش از بارداری توصیه می کنیم اسید فولیک(روزانه ۴۰۰ میکروگرم) مصرف کنید. به ویژه با توجه به عدم مصرف آهن و اسید فولیک به صورت منظم توسط خانم های ایرانی روی این مساله تاکید می نمایم . هر خانمی از زمان نخستین عادت ماهانه اش (منارک) باید در روزهای خون ریزی اش، اسید فولیک و آهن مصرف کند. ضمن این که از سه ماه پیش از بارداری نیز مصرف آن اهمیت بسزایی دارد. دریافت کردن آهن اضافی از گیاهان شامل دانه های کامل غلات، لوبیا ها، اسفناج، کدوتنبل، گوجه فرنگی و چغندر به نظر می رسد توان باروری را افزایش دهند.

  • نوشیدن نوشیدنی های سالم

بهترین نوشیدنی که بدن را سیراب نگه می دارد، همان آب است. قهوه و چای تنها در حد متوسط قابل قبول هستند. به نظر می رسد سودای سبب  افزایش ناباروری می شود.

  • به سوی وزن محدوده باروری

وزن بسیار زیاد و یا کم می تواند در سیکل های عادت تداخل ایجاد نماید و بهم ریختگی یا توقف آن را سبب گردد. بهترین میزان وزن برای باروری بهتر، داشتن BMI نرمال و بویژه بین ۲۰ تا ۲۴ است.

  • به سوی منطقه فعالیت بدنی برای باروری

اگر فعالیت بدنی شما زیاد نباشد و شما دارای وزنی بیشتر از وزن مجاز در باروری باشید در باروری دچار مشکل می شوید. فعالیت بدنی روزانه می تواند به افزایش توان بارور شدن شما کمک نماید. اما از ورزش زیاد و خسته کردن خود دوری نمایید بویژه اگر زیاد لاغر باشید چون می تواند روی تخمک گذاری اثر بگذارد.

  • نکته های کلیدی در رژیم باروری

خودداری از خوردن چربی های اشباع شده است که در بسیاری از خوراک های آماده و فست فود ها یافت می شوند.

خوردن بیشتر پروتئین های گیاهی مانند لوبیا و مغز ها و کاستن پروتئین حیوانی است.

نوشیدن روزانه یک لیوان شیر کامل (با سرشیر) و یا کاسه ای کوچک از بستنی و یا ماست پرچرب.

با وزن و فعالیت بدنی مناسب، خود را به منطقه باروری برسانید.


لینک مرتبط: تغذیه غلط دلیل عمده ناباروری

آیا امگا ۳ بر باروری و اسپرم مردان تاثیر دارد؟

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 3 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از بین بردن چربی شکم و پهلو
  • الکل و عوارض جانبی میل کردن آن
  • با شادابی و نشاط بر مشکلات فائق آیید
  • اهمیت پیروی از رژیم های غذایی پروتئینی
  • ورزش و رفع افسردگی پس از بیماری قلبی
  • رمز در دست گرفتن مدیریت زمان
  • تعریق زیاد با این لباس ها
  • منبع تفکرات منفی
  • آیا دستگاه‌های تناسب اندام جای ورزش را می گیرد
  • کاهش یا افزایش وزن فرزندان
  • افزایش همبستگی در جامعه با روزه
  • شغل و ایجاد سازندگی و معنا بخشیدن به زندگی
  • با مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش میابد
  • تسکین درد مفاصل در سالمندان
  • افرادی که این مشکلات را دارند چای نخورند
  • محبوبترین ها

  • جادوی اسموتی جعفری و لیمو برای لاغری
  • چرا پیاز قرمز برای سلامتی خوب است؟
  • برخی خوراکی های انرژی زا
  • چرا خانم های باردار باید مکمل غذایی بخورند
  • آب گیلاس ضد تورم است
  • رفع اعتیاد به برخی خوردنی ها
  • افزایش احساس سیری و رفع گرسنگی
  • چرا شاهدانه شکستگی استخوان را سریع درمان میکند
  • تغذیه صحیح و سالم برای مراقبت از سلامتی
  • با این غذاها بدنی قوی و مقاوم داشته باشید!
  • کروم و پایین اوردن قند خون
  • زغال اخته و این همه خاصیت محاله
  • نکاتی و جالب و طلایی درباره ی فیبر
  • مصرف بیش از حد پروتئین این پیامدها را برای بدن به همراه دارد
  • لیست خرید مواد غذایی کم کلسترول
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است