با توجه به فصل مدارس قصد داریم در این بخش شما را با روش تهیه یک ساندویچ سریع ،ساده و آسان برای فرزندانتان آشنا کنیم با تهیه این غذای لذیذ اشتهای آن ها را ترغیب خواهید کرد و می توانید به عنوان میان وعده در کیف مدرسه فرزندتان از این غذا استفاده کنید .

 پانینی یک نوع ساندویچ پرس شده است که در ایتالیا سرو می شود. برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه بهتر است از ساندویچ ساز استفاده کنید اما اگر ساندویچ ساز ندارید می توانید با استفاده از ماهی تابه های سنگین هم ساندویچ خود را پرس کنید. پانینی مارگاریتا در عین سادگی ساندویچی لذیذ است که مطمئنا از آن لذت خواهید برد. همچنین این ساندویچ می تواند میان وعده ای سریع برای کودکانتان باشد، کودکان معمولا از ساندویچ های پرس شده استقبال می کنند مخصوصا اگر پنیر داشته باشند.

مواد لازم:

  • 16 برش (4.5 سانتی) گوجه فرنگی (حدود دو گوجه فرنگی بزرگ)
  • 8 برش از نان فرانسوی
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • یک فنجان (113 گرم) پنیر موزارلای رنده شده
  • 12 عدد برگ تازه ریحان
  • 8 قاشق چای خوری روغن زیتون کاملا خالص (اکسترا ویرجین)
  • اسپری پخت یا مقداری روغن

روش پخت:

برش های گوجه فرنگی را به صورت مساوی بین 4 برش نان فرانسوی تقسیم کنید. روی همه گوجه ها به صورت مساوی نمک و فلفل بریزید. سپس پنیر را به صورت مساوی روی گوجه ها بریزید. برگ های ریحان را به صورت مساوی روی پنیرها قرار دهید و سپس 4 برش نان دیگر را روی این مواد قرار دهید. یک قاشق چای خوری روغن زیتون روی هر کدام از ساندویچ ها بریزید و سپس با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید.

در این مرحله می توانید ساندویچ ها را از طرفی که روغن ریختید داخل ساندویچ ساز قرار دهید. سپس چهار قاشق چای خوری روغن زیتون دیگر روی آنها بریزید و پس از پخت از آنها لذت ببرید. اما اگر ساندویچ ساز ندارید این کار را بکنید: یک سینی مخصوص گریل یا یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. ساندویچ را از طرفی که روغن ریختید روی سینی یا ماهی تابه قرار دهید.

روی هر کدام از ساندویچ ها یک قاشق چای خوری روغن زیتون بریزید و با اسپری پخت یا کمی روغن چربشان کنید. یک تکه فویل روی ساندویچ های داخل ماهی تابه قرار دهید. یک ماهی تابه سنگین را روی فویل و ساندویچ ها قرار دهید تا پرس شوند. به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند بپزید. ساندویچ ها را برگردانید، فویل و ماهی تابه را روی این سمت نیز قرار دهید. مجدد به مدت 2 دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در آیند، آنها را بپزید. بلافاصله سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که در این دستور پخت آمده است برای 4 وعده می باشد، هر وعده شامل یک عدد ساندویچ است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.

  • کالری: 319
  • چربی در یک وعده: 15.7 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 4.5 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 12.2 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 31.8 گرم
  • کلسترول در یک وعده: 16 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 1.7 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 625 میلی گرم
  • کالری از چربی در یک وعده: 44 درصد
  • فیبر در یک وعده: 2.1 گرم
  • کلسیم در یک وعده: 229 میلی گرم
  • وب سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 10 دی 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • رفع این سندرم در پا
  • قلب و عروق افراد دیابتی
  • شش نکته ی طلایی و جالب درباره ی مو
  • چطور می توانم از میگرن پیشگیری کنم
  • منفعتهای مخفی کتاب خواندن
  • طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه
  • توصیه رونی کولمن درباره غذا خوردن و استفاده از مکمل پیش از مسابقه
  • مسواک زدن با کدام طریق؟
  • محبوبترین ها

  • باید و نباید های پس از کشیدن دندان
  • استفاده از این دندان های مصنوعی سبب ابتلا به سرطان می شود
  • عوامل آسیب رسان به دندان
  • در درمانهای دندانپزشکی این موارد را ربط ندهید
  • رسیدگی اورژانسی به درد دندان
  • بیماری های جسمی ناشی از بیماری های دندانی
  • از استوماتیت چه می دانید
  • هر آنچه لازم است درباره عیبهای ارتودنسی نامرئی بد انیم
  • رپورتاژ

  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما