مواد غذایی پر نمک مصرف لبنیات پر چرب کاهش فشار خون فشارهای عصبی و هیجانات روحی فشار خون

 

اگر مبتلا به اختلالات فشار خون هستید بهتر است به خورد و خوراک خود بیشتر اهمیت دهید و با موادغذایی که در افزایش یا کاهش فشار خون تاثیر میگذارند آشنا شوید می توانید این عارضه را در منزل و با تنظیم برنامه غذایی مناسب درمان کنید .

فشار خون از عواملی است که برای ادامه حیات به آن نیازمندیم. فشار خون هر فرد همیشه در یک حد ثابت نیست. از یک روز به روز دیگر و از یک لحظه به لحظه ای دیگر برحسب نیاز بدن در حال تغییر است. برای مثال حوالی ۹ صبح فشار خون شما حداکثر مقدار خود را دارد و عصرها فشار خون کاهش یافته و شب به حداقل خود می رسد.

  • از ایجاد فشارهای عصبی و هیجانات روحی جلوگیری کنید.
  • نمک مصرفی روزانه خود را به کمتر از ۶ گرم در روز کاهش دهید، که این مقدار در نان، گوشت، شیر و سایر مواد غذایی مورد استفاده شما به صورت نامحسوس موجود است، بنابراین هنگام تهیه غذا نمک استفاده نکنید.
  •  از مصرف مواد غذایی پر نمک مانند: غذاهای کنسرو شده، چیپس، نان شور، رب گوجه فرنگی، پنیر شور، انواع شورها (خیار شور و…) پرهیز کنید.
  • از اضافه وزن پرهیز نموده و در صورت داشتن اضافه وزن سعی کنید با رژیم غذایی و تمرینات ورشی، وزن خود را کم نمائید.
  • از مصرف لبنیات پر چرب پرهیز کنید.
  • از مصرف گوشت قرمز پر چرب، مغز، دل، قلوه، جگر، سوسیس، کالباس و همبرگر خودداری کنید.
  • در صورت استفاده از گوشت سفید مانند مرغ و ماهی پوست آن را قبل از پخت جدا نمائید.
  • از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کردنی پرهیز نموده و سعی کنید غذاها را به صورت بخارپز یا آب پز مصرف نمائید.

مواد غذایی پر نمک مصرف لبنیات پر چرب کاهش فشار خون فشارهای عصبی و هیجانات روحی فشار خون   مواد غذایی پر نمک مصرف لبنیات پر چرب کاهش فشار خون فشارهای عصبی و هیجانات روحی فشار خون

  • سبک زندگی خود را تغییر دهید.
  • روزانه فشار خون خود را کنترل کنید.
  • سیگار نکشید.
  • از مصرف الکل اجتناب کنید.زیرا موجب افزایش فشار خون مقاوم به درمان می شود.
  • ورزش های منظم هوازی انجام دهید.
  • از مصرف کره، خامه و روغن حیوانی خودداری نموده و سعی کنید از روغن گیاهی مایع استفاده کنید.
  • از ایستادن طولانی مدت بپرهیزید.
  • از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید.
  •  اگر احساس سرگیجه و غش نمودید، بلافاصله بنشینید.

لینک مرتبط: مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک

میوه ها وسبزیجات مفید برای کنترل فشار خون

منبع: دکتر سلام

 

5 1000
ارسال شده در 12 دی 1395 توسط با موضوع پزشکی | 281 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • با این روش ها کمتر خرج می کنید
  • خانم های باردار حتما روزی نیم ساعت را راه بروند
  • سایه خاکستری افسردگی در کجا قرار دارد؟
  • نشانه ها،درمان و تشخیص آستیگماتیسم
  • سلامت و بهبودی مغز با این خوراکی ها
  • بيماران پيوند اعضا از مصرف داروهاي مهار سيستم ايمني بدن بي‌نياز مي‌شوند
  • چه مقدار از آب سبزی ها را در طی روز باید مصرف نمود؟
  • مراقبت در برابر امراض قندی با برخی خوراکی ها
  • محبوبترین ها

  • نوشیدن قهوه و تاثیرات مختلف آن بر بدن
  • فکت گرافی – وانیل یک داروی خوشبو است
  • رژیم لاغری 10 روزه برای کاهش سایز شکم و پهلو
  • رژیم بی نظیر پاییزی
  • خرید نان هایی که خیلی برشته اند،ممنوع
  • جای دادن گوشت قرمز در برنامه غذایی
  • بهتر است وسوسه ی این خوراکی ها نشوید
  • تایم سالاد برای چاق ها
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما