مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای

قصد داریم در این بخش به بررسی خواص مختلف رژیم مدیترانه ای اشاره کنیم این رژیم پرخاصیت انتخاب اکثر متخصصین در زمینه رژیم درمانی است تفاوت های مختلف این رژیم غذایی با دیگر رژیم های خوراکی در چه نکاتی است بد نیست با مزایای این رژیم غذایی آشنا شوید .

رژیم مدیترانه ای بر پایه ی خوردن غذاهایی از قبیل ماهی، میوه ها، سبزیجات، لوبیا، نان سبوس دار و غلات کامل، مغزها ، روغن زیتون و لبنیات کم چرب استوار می باشد.

در حالی که دریافت گوشت قرمز، پنیر و انواع شیرینی در آن بسیار محدود شده است.

غذاهای توصیه شده در این نوع رژیم غنی از اسیدهای چرب غیراشباع با یک پیوند دوگانه، فیبر و اسیدهای چرب اُمگا3 هستند.

☘رژیم مدیترانه ای با سایر رژیم های موجود در زمینه سلامت قلبی که بر مصرف مقادیر زیادی از میوه ها، سبزیجات و غلات با در صد فیبر بالا تأکید دارند، شباهت دارد ☘

رژیم مدیترانه ای در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن اثرات مفید و قابل توجهی دارد.

رژیم مدیترانه ای در بهبود خلق و خوی و افزایش سطح انرژی نقش مهمی دارد

با وجود این، در رژیم مدیترانه ای به طور میانگین 35 تا 40 درصد کالری از چربی های تأمین می شود. این در حالی است که اکثر راهبردهای توصیه شده در زمینه سلامت قلبی توصیه می کنند چربی کمتر از 35 درصد کالری رژیم غذایی را فراهم کند.

چربی موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای از روغن های غیر اشباعی از قبیل روغن ماهی، روغن زیتون و برخی از روغن های استخراج شده از مغزها و دانه ها ( کانولا، سویا یا تخم کتان) فراهم می شود، علاوه بر این بر خوردن انواع مغز ها ( گردو، فندق و بادام) تأکید دارد. این قبیل روغن ها می توانند اثرات محافظتی بر قلب داشته باشند.

مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای   مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای

۷ فایده عمده رژیم مدیترانه ای:

  1. کاهش وزن
  2. سلامتی قلب و عروق
  3. کاهش خطر ابتلا به دیابت
  4. افزایش باروری در زنان
  5. کاهش آلرژی
  6. کاهش امکان ابتلا به آلزایمر و پارکینسون
  7. افزایش طول عمر

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: سلامت کلیه ها با رژیم مدیترانه ای

جلوگیری از بیماری دیابت با یک نوع رژیم غذایی مرسوم به رژیم مدیترانه ای 

ارسال شده در 15 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا در زمان سرما خوردگی باید ورزش متوقف شود؟
  • عکس های ترازوی الکترونیکی آزمایشگاهی
  • بدن یک روزه دار
  • کیک نمک دار
  • غلیظ شدن خون چه نشانه هایی دارد؟
  • بررسی اجمالی موضوع زگیل های خطرناک در دخترها
  • عوارض سوء مصرف داروي ترامادول خطرناک‌تر از ترياک است
  • مایع زلالیه و فشار داخل چشمی
  • پیتزا با برش هایی از پنیر
  • رسیدن به لاغری با برخی ترفندهای تغذیه ای
  • مشاهده و ثبت مونیای هندی پرنده کمیاب ایرانی
  • داروي هپاتيت B مقاومت ويروس اچ آي دي را افزايش مي دهد
  • رفع زوال عقل با استفاده از کندر
  • پیشنهاد درمانی برای درد سینوزیت
  • خورد و خوراک مادران شیرده
  • محبوبترین ها

  • راز تناسب اندام اطفال در شیر کاکائو
  • روزه متناوب انسان را سالم لاغر میکنند
  • مراقب تغذیه دختران نوجوانتان باشید
  • برای کاهش وزن این شیوه ها بسیار خطر دارند
  • قره‌قروت‌های ترش مزه با بدن شما چه میکنند؟
  • هرآنچه درمورد رژیم غذایی 74 باید بدانید
  • از بین رفتن کبد با مصرف فست فود
  • 10 غذا برای دفع سموم از روده بزرگ
  • بررسی و مقایسه ارزش تغذیه ای انواع شیرهای خوراکی
  • 8 توصیه ساده و آسان برای تناسب اندام
  • آشنایی با ساده ترین خوراکی های چربی سوز
  • راهنمایی های غذایی برای کم خون ها
  • بین گرسنه بودن با هوس کردن غذا اختلاف وجود دارد
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • مواد غذایی موثر برای کنترل اشتها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است