مشاوره زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه

قصد داریم در این بخش به بررسی خواص مختلف رژیم مدیترانه ای اشاره کنیم این رژیم پرخاصیت انتخاب اکثر متخصصین در زمینه رژیم درمانی است تفاوت های مختلف این رژیم غذایی با دیگر رژیم های خوراکی در چه نکاتی است بد نیست با مزایای این رژیم غذایی آشنا شوید .

رژیم مدیترانه ای بر پایه ی خوردن غذاهایی از قبیل ماهی، میوه ها، سبزیجات، لوبیا، نان سبوس دار و غلات کامل، مغزها ، روغن زیتون و لبنیات کم چرب استوار می باشد.

در حالی که دریافت گوشت قرمز، پنیر و انواع شیرینی در آن بسیار محدود شده است.

غذاهای توصیه شده در این نوع رژیم غنی از اسیدهای چرب غیراشباع با یک پیوند دوگانه، فیبر و اسیدهای چرب اُمگا3 هستند.

☘رژیم مدیترانه ای با سایر رژیم های موجود در زمینه سلامت قلبی که بر مصرف مقادیر زیادی از میوه ها، سبزیجات و غلات با در صد فیبر بالا تأکید دارند، شباهت دارد ☘

رژیم مدیترانه ای در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن اثرات مفید و قابل توجهی دارد.

رژیم مدیترانه ای در بهبود خلق و خوی و افزایش سطح انرژی نقش مهمی دارد

با وجود این، در رژیم مدیترانه ای به طور میانگین 35 تا 40 درصد کالری از چربی های تأمین می شود. این در حالی است که اکثر راهبردهای توصیه شده در زمینه سلامت قلبی توصیه می کنند چربی کمتر از 35 درصد کالری رژیم غذایی را فراهم کند.

چربی موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای از روغن های غیر اشباعی از قبیل روغن ماهی، روغن زیتون و برخی از روغن های استخراج شده از مغزها و دانه ها ( کانولا، سویا یا تخم کتان) فراهم می شود، علاوه بر این بر خوردن انواع مغز ها ( گردو، فندق و بادام) تأکید دارد. این قبیل روغن ها می توانند اثرات محافظتی بر قلب داشته باشند.

۷ فایده عمده رژیم مدیترانه ای:

  1. کاهش وزن
  2. سلامتی قلب و عروق
  3. کاهش خطر ابتلا به دیابت
  4. افزایش باروری در زنان
  5. کاهش آلرژی
  6. کاهش امکان ابتلا به آلزایمر و پارکینسون
  7. افزایش طول عمر

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: سلامت کلیه ها با رژیم مدیترانه ای

جلوگیری از بیماری دیابت با یک نوع رژیم غذایی مرسوم به رژیم مدیترانه ای 

5 1000
ارسال شده در 15 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x