مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای

قصد داریم در این بخش به بررسی خواص مختلف رژیم مدیترانه ای اشاره کنیم این رژیم پرخاصیت انتخاب اکثر متخصصین در زمینه رژیم درمانی است تفاوت های مختلف این رژیم غذایی با دیگر رژیم های خوراکی در چه نکاتی است بد نیست با مزایای این رژیم غذایی آشنا شوید .

رژیم مدیترانه ای بر پایه ی خوردن غذاهایی از قبیل ماهی، میوه ها، سبزیجات، لوبیا، نان سبوس دار و غلات کامل، مغزها ، روغن زیتون و لبنیات کم چرب استوار می باشد.

در حالی که دریافت گوشت قرمز، پنیر و انواع شیرینی در آن بسیار محدود شده است.

غذاهای توصیه شده در این نوع رژیم غنی از اسیدهای چرب غیراشباع با یک پیوند دوگانه، فیبر و اسیدهای چرب اُمگا3 هستند.

☘رژیم مدیترانه ای با سایر رژیم های موجود در زمینه سلامت قلبی که بر مصرف مقادیر زیادی از میوه ها، سبزیجات و غلات با در صد فیبر بالا تأکید دارند، شباهت دارد ☘

رژیم مدیترانه ای در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن اثرات مفید و قابل توجهی دارد.

رژیم مدیترانه ای در بهبود خلق و خوی و افزایش سطح انرژی نقش مهمی دارد

با وجود این، در رژیم مدیترانه ای به طور میانگین 35 تا 40 درصد کالری از چربی های تأمین می شود. این در حالی است که اکثر راهبردهای توصیه شده در زمینه سلامت قلبی توصیه می کنند چربی کمتر از 35 درصد کالری رژیم غذایی را فراهم کند.

چربی موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای از روغن های غیر اشباعی از قبیل روغن ماهی، روغن زیتون و برخی از روغن های استخراج شده از مغزها و دانه ها ( کانولا، سویا یا تخم کتان) فراهم می شود، علاوه بر این بر خوردن انواع مغز ها ( گردو، فندق و بادام) تأکید دارد. این قبیل روغن ها می توانند اثرات محافظتی بر قلب داشته باشند.

مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای   مزایای رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خواص رژیم مدیترانه ای تاثیرات مختلف رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای

۷ فایده عمده رژیم مدیترانه ای:

  1. کاهش وزن
  2. سلامتی قلب و عروق
  3. کاهش خطر ابتلا به دیابت
  4. افزایش باروری در زنان
  5. کاهش آلرژی
  6. کاهش امکان ابتلا به آلزایمر و پارکینسون
  7. افزایش طول عمر

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: سلامت کلیه ها با رژیم مدیترانه ای

جلوگیری از بیماری دیابت با یک نوع رژیم غذایی مرسوم به رژیم مدیترانه ای 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 15 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت شناخت زوجین از همدیگر
  • لبنیات مورد نیاز در سنین مختلف
  • ارتباط استرس با اضطراب در افراد
  • تقویت معده و قوه هاضمه چاره سنگ کلیه
  • مهمترین کارها برای پیشگیری از فراموشی
  • پس از خوردن نوشیدنی‌ها یا میوه‌های ترش چرا مسواک نمی زنند
  • افراد کانا (عقب ماندگان شدید)
  • با خوردن ماهی از مبتلا شدن به دیابت جلوگیری کنید
  • محبوبترین ها

  • بکارگیری این موارد به علت دیابت کودکان
  • ارزش غذایی پسته برای مبتلایان به قندخون
  • قند خون پایین با خطر مرگ در بیمارستان و بستری شدن گره خورده است
  • چسب های هوشمندتر انسولین چیکار میکنند؟
  • وسلیه جدید مراقبت ازشخص مبتلا به دیابت نوع 2
  • توصیه پژوهشگران به کاهش مصرف کربوهیدرات ها به عنوان شیوه اصلی کنترل دیابت
  • تحقیقات جدید در ارتباط با قطع نشدن پای دیابتی ها
  • بهداشت جهانی و ابتلا به دیابت
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است