مشاوره زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

غذاهای نشاسته ای و نمک دار افزایش انرژی افزایش اشتهاء افرایش اشتهاء و میل به شیرینی

 

برخی میان وعده ها و عصرانه های چرب می توانند موجب افزایش وزن ما شوند اگر می خواهید دچار اضافه وزن نشوید بهتر است انواع عصرانه هایی که کالری و نشاسته زیادی دارند را مصرف نکنید جایگزین های سالم برای این میان وعده ها می توانند میوه ها و سبزیجات تازه و نوشیدنی های سالم و چربی سوز باشند .

مطالعات نشان داده که بدن دارای یک ساعت درونی است که موجب افرایش اشتهاء و میل به شیرینی و غذاهای نشاسته ای و نمک دار در زمان عصر می شود که در واقع یک نوع سازگاری است که ما از اجدادمان به ارث برده ایم.📚📚

👈 این افزایش اشتهاء موجب افزایش انرژی ذخیره ای در زمان نبود غذا خواهدشد. و چون مواد غذایی پر کالری و چاق کننده همیشه در دسترس هستند، این شرایط موجب افزایش وزن می گردد.

بدین ترتیب، افرادی که در زمان عصر وعده های غذایی و نوشیدنی های پر کالری می خورند، اغلب مبتلا به اضافه وزن و چاقی می شوند. 👉

⏲به طور کلی، بدن مواد مغذی را در ساعات مختلف روز به روش های مختلف حمل می کند. برای مثال، تحمل شکر در عصر مختل می شود. در واقع، به دلیل کاهش فعالیت بدنی در زمان عصر و وعده ی غذایی شام در مقایسه با صبح، این قبیل وعده ها عموماً چاق کننده تر می باشند.⏲

🍔 پر خوری در وعده های غذایی شبانه، موجب دریافت کالری بالا و اختلال در خواب می شود، و هر دوی این عوامل موجب چاقی می شوند 🍔

✅ بنابراین، برای کاهش وزن، بهتر است وعده های غذایی پر کالری و حجیم در روز خورده شود.


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: راه های کنترل اشتها 

5 1000
ارسال شده در 16 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x