قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت

چه نوع صبحانه ای پس از شش ماهگی می توانیم به کودک بدهیم مصرف صبحانه برای اطفال بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای سلامتی و رشد وی نقش بسزایی ایفا میکند می خواهیم برخی صبحانه های سالم و مناسب برای اطفال بالای 6 ماه به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید .

کودکانی که صبحانه نمی خورند قدرت یادگیری و تمرکز آنها کاهش می یابد و حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند.

☯صبحانه کودکان از 6 ماه تا یکسال

وقتی برای اولین بار به کودک غذا می دهید سعی کنید عادت خوردن صبحانه را در فرزندتان جا بیاندازید گرچه کودکان در این گروه سنی به علت تغذیه شیر شبانه میلی به خوردن صبحانه نشان نمی دهند؛ ولی حضور او در سر سفره صبحانه در کنار اعضای خانواده مهم است.

✅صبحانه مناسب در ابتدای شش ماهگی

برای این گروه سنی حریره بادام یا فرنی صبحانه خوبیست. می توانید مواد لازم را برای مدت مثلا یک هفته آماده کنید. آرد برنجی که خودتان آسیاب و آماده کرده اید و بادام آسیاب شده، اگر مقداری از شیر خودتان را هم بعد از شیر خوردن نوزاد بدوشید می توانید تا دو سه روز در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه فرنی و حریره از آن استفاده کنید.

قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت   قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت

✅آغاز هشت ماهگی

  • با بزرگتر شدن کودک می توان موادی مانند پوره های مختلف یا زرده تخم مرغ هم برای صبحانه قرار داد. مثلا اگر برای خودتان تخم مرغ آب پز کرده اید نصف زرده آن را با حریره کودک مخلوط کنید. (معمولا کودکان زرده تخم مرغ را به تنهایی نمی خورند) ماست چکیده را هم میتوان در کنار صبحانه استفاده کرد.
  • در این سن زرده تخم مرغ؛ نان؛ آرد گندم؛ خرما؛ جو و جو دوسر برای کودک مجاز می شود.
  • زرده تخم مرغ (آبپز/تفت داده شده در کره)
  • نان،پنیر و کره (می توانید در چای کم رنگ نان را نرم کنید)
  • انواع حریره (حریره بادام،حریره خرما..)
  • فرنی (فرنی تخم مرغی،میوه ای و ساده)
  • انواع حلوا
  • جو دوسر پرک مخلوط با انواع پوره میوه ها

قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت   قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت   قدرت یادگیری و تمرکز حریره بادام یا فرنی صبحانه حافظه کوتاه مدت

⊗ (در غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنید، عسل هم ممنوع است)

درکودکانی که از خوردن شیر امتناع می کنند، اضافه کردن کمی کاکائو به شیر مناسب است.

از آنجایی که کاکائو به علت داشتن اگزالات مانع از جذب کلسیم می شود به مقدار زیاد نباید به شیر اضافه شود و حداکثر ۱ قاشق مرباخوری در یک لیوان شیر کافیست.


منبع: دکتر سلام

ادامه مطلب در لینک زیر: صبحانه مناسب هر گروه سنی قسمت دوم ( یک تا دوسال) 

5 1000
ارسال شده در 18 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درمان خشکی واژن در خانه
  • استفاده ازاولتراسوند و نانو ذرات بجای تزریق انسولین
  • مصرف قلیان باعث ایجاد پیری زودرس و ریزش مو می شود
  • برخي داروهاي فشار خون، باعث کم خوني مي شود
  • تنه استخوان بازوی شکسته را چگونه در منزل درمان کنیم؟
  • آیا میدانید لحظه مرگ چه احساسی دارید؟
  • پیشنهادهای غذایی برای بعد از زایمان
  • مشکلات قلبی در هنگام ورزش
  • محبوبترین ها

  • بالا و پایین شدن ضربان قلب با توجه به ریتم موسیقی
  • خوراکی های مفید برای سیستم قلب و عروق
  • تضمین سلامت قلب با مواد پروتئینی
  • دانستنی های مهم برای گرفتگی عروق قلب
  • مراقبت های مهم برای سکته قلبی در زنان
  • دستیابی به اطلاعات جالب و مفید از قلب جنین
  • عصبانیت بیش از حد ریسک حمله قلبی را بالا می برد
  • مهار نوسانات فشار خون با طب سنتی
  • رپورتاژ

  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • دندان تاجی از زیبایی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما