چه نوع صبحانه ای پس از شش ماهگی می توانیم به کودک بدهیم مصرف صبحانه برای اطفال بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای سلامتی و رشد وی نقش بسزایی ایفا میکند می خواهیم برخی صبحانه های سالم و مناسب برای اطفال بالای 6 ماه به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید .

کودکانی که صبحانه نمی خورند قدرت یادگیری و تمرکز آنها کاهش می یابد و حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند.

☯صبحانه کودکان از 6 ماه تا یکسال

وقتی برای اولین بار به کودک غذا می دهید سعی کنید عادت خوردن صبحانه را در فرزندتان جا بیاندازید گرچه کودکان در این گروه سنی به علت تغذیه شیر شبانه میلی به خوردن صبحانه نشان نمی دهند؛ ولی حضور او در سر سفره صبحانه در کنار اعضای خانواده مهم است.

✅صبحانه مناسب در ابتدای شش ماهگی

برای این گروه سنی حریره بادام یا فرنی صبحانه خوبیست. می توانید مواد لازم را برای مدت مثلا یک هفته آماده کنید. آرد برنجی که خودتان آسیاب و آماده کرده اید و بادام آسیاب شده، اگر مقداری از شیر خودتان را هم بعد از شیر خوردن نوزاد بدوشید می توانید تا دو سه روز در یخچال نگهداری کنید و برای تهیه فرنی و حریره از آن استفاده کنید.

✅آغاز هشت ماهگی

  • با بزرگتر شدن کودک می توان موادی مانند پوره های مختلف یا زرده تخم مرغ هم برای صبحانه قرار داد. مثلا اگر برای خودتان تخم مرغ آب پز کرده اید نصف زرده آن را با حریره کودک مخلوط کنید. (معمولا کودکان زرده تخم مرغ را به تنهایی نمی خورند) ماست چکیده را هم میتوان در کنار صبحانه استفاده کرد.
  • در این سن زرده تخم مرغ؛ نان؛ آرد گندم؛ خرما؛ جو و جو دوسر برای کودک مجاز می شود.
  • زرده تخم مرغ (آبپز/تفت داده شده در کره)
  • نان،پنیر و کره (می توانید در چای کم رنگ نان را نرم کنید)
  • انواع حریره (حریره بادام،حریره خرما..)
  • فرنی (فرنی تخم مرغی،میوه ای و ساده)
  • انواع حلوا
  • جو دوسر پرک مخلوط با انواع پوره میوه ها

⊗ (در غذای کودک زیر یکسال نمک اضافه نکنید، عسل هم ممنوع است)

درکودکانی که از خوردن شیر امتناع می کنند، اضافه کردن کمی کاکائو به شیر مناسب است.

از آنجایی که کاکائو به علت داشتن اگزالات مانع از جذب کلسیم می شود به مقدار زیاد نباید به شیر اضافه شود و حداکثر ۱ قاشق مرباخوری در یک لیوان شیر کافیست.


منبع: دکتر سلام

ادامه مطلب در لینک زیر: صبحانه مناسب هر گروه سنی قسمت دوم ( یک تا دوسال) 

ارسال شده در 18 دی 1395 توسط motallebi-b با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پدیده گناه پذیری ناخودآگاه
  • جلوگیری از سرماخوردگی در پاییز و زمستان با این چند خوراکی
  • ذخیره انرژی برق منزل با این کارها
  • دانستنی هایی درمورد ارزش غذایی زعفران
  • کودکان تک فرزند و این رفتارها
  • با این تشک به راحتی می خوابید
  • حس بیماری شما را بیمارتر خواهد کرد!
  • کردستان دارای آمار کمترین مصرف خودسرانه دارو در کشور
  • درباره درد انتهای ستون فقرات
  • آمار همه گیر شدن دیابت در جهان حقیقی نیست
  • چه زمانی مراجعه به جراحان فک و صورت ضروری است؟
  • میزان کالری صبحانه سالم چقدر باید باشد؟
  • تغییرات مغزی در روان درمانی
  • میل به گفتن دروغ از طفولیت
  • تغذیه قبل از خواب چطوری باید باشد
  • محبوبترین ها

  • چه کاری آنتی اکسیدان ها انجام می دهند؟
  • ضدعفوني كردن آب شرب در مسافرت با جوشیدن
  • 3 میان وعده حرفه ای
  • لذیذترین خوردنیهای خوشمزه مختص لاغری
  • پیشگیری از چاقی با اطلاعات تغذیه ای مواد غذایی
  • آیا بدون ورزش لاغر می شویم؟
  • اگر میخواهید مزاج خود را بیابید ، بخوانید
  • چرا روغن های آشپزی مزه اش تغییر میکند
  • با رژیم غذایی شبیه به روزه داری سرعت پیری را به تاخیر بیاندازید
  • تغذیه غلط دلیل عمده ناباروری
  • اگر زیاد اهل لبنیات هستید
  • با این برنامه غذایی جلوی سرطان را بگیرید!!
  • بررسی عوامل تغذیه ای تاثیرگذار بر بیماری قلبی
  • کاهش وزن و لاغری با آدامس
  • غذا هایی که در دوران بارداری نباید خورد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است