نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

می خواهیم یک رژیم غذایی مناسب برای  ماه اول بارداری به خانم های باردار پیشنهاد دهیم برخی بانوان دچار ویار در دوران حاملگی می شوند برای برطرف کردن این حالت از چه ترفندهایی می توانیم کمک بگیریم مصرف غذاهای غنی فولات و ویتامین ب 6  ،میوه ها و لبنیات در این زمینه مفید و موثر خواهند بود .

در ماه های اول خانم های باردار علایم تهوع، نفخ، استفراغ، سردرد، گرفتگی عضلات، حالت های مانند قاعدگی خواهند داشت و همچنین گرسنگی و خواب آلودگی مفرط نیز در این ماه شایع است. ممکن است در برخی از بانوان این علائم اصلا ظاهر نشود و یا در برخی افراد شدید تر باشد.

در هر صورت، بسیار مهم است برای حفظ سلامت مادر و جنین یک رژیم غذایی سالم و متعادل خانم باردار داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که ترکیب های زیر را در رژیم غذایی خود در طول ماه اول بارداری قرار داده اید.:

✅ غذاهای غنی فولات

حتی اگر دکتر به شما قرص اسید فولیک و مکمل، تجویز کرده باشد شما علاوه بر آن هم نیاز به غذاهای غنی از فولات در رژیم غذایی خود دارید فولات برای رشد جنین اهمیت زیادی دارد.

غذاهای غنی از فولات شامل:

  • پرتقال
  • سیب زمینی
  • کلم بروکلی
  • مارچوبه
  • تخم مرغ
  • حبوبات
  • سبزی و …

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ ویتامین B6

این ویتامین به ویژه در ماه اول دوران بارداری مهم است. تهوع و استفراغ که اغلب بزرگترین مسئله است و تقریبا تمام زنان درجات مختلفی از آن را در این ماه تجربه خواهند کرد. به جای مصرف دارو برای این مشکل، از موادغذایی سرشار از ویتامین B6 مانند:

  • غلات سبوس دار
  • ماهی قزل آلا
  • کره بادام زمینی
  • موز
  • آجیل

استفاده کنید. این ویتامین تا حدود زیادی حالت تهوع و استفراغ را مهار می کند.

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ میوه ها

میوه ها غنی از ویتامین، آب و آنتی اکسیدان هستند. بعضی از میوه ها غنی از فیبر اند. حداقل ۳ وعده میوه در روز در رژیم غذایی خانم باردار می بایست وجود داشته باشد.

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ شیر و لبنیات

اگر شما می توانید آن را هضم کنید، شیر یک منبع فوق العاده از پروتئین ها، ویتامین، کلسیم، آب، چربی های سالم، اسید فولیک و ویتامین D (اگر با یک مکمل غنی شده) است. فرآورده های لبنی مانند ماست و پنیر سخت به خوبی یک لیوان شیر است. مصرف روزانه شیر و محصولات شیر ​​باید به حدود یک لیتر باشد. برای جلوگیری از خستگی، این گزینه بهترین است.

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ گوشت

تقریبا همه گوشت ها برای ماه اول بارداری به جز گوشت خوک بی خطر هستند. از مصرف غذاهای دریایی نیز اجتناب کنید. غذاهای دریایی شامل مقادیر بالایی از متیل جیوه است که برای رشد جنین خطرناک است.گوشت منبع غنی از پروتئین ها و ویتامین هستند.

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ مواد غذایی سرشار از آهن

جنین نیاز به یک منبع غنی آهن برای خون دارد تا مواد مغذی و اکسیژن را به او برساند. خوردن مواد غذایی مانند:

  • چغندر
  • بلغور جو دوسر
  • سبوس
  • لوبیا
  • میوه های خشک
  • مرغ
  • گوشت گوسفند

تامین کننده آهن موردنیاز روزانه می باشد.

نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ   نفخ گرفتگی عضلات قاعدگی سردرد تهوع استفراغ

✅ غذاهای شیرین

قندهای طبیعی برای تامین کالری مورد نیاز مادر و کودک می بایست در رژیم غذایی مادر قرار گیرد مانند:

  • مصرف میوه های تازه
  • فرنی شیرین
  • پنکیک
  • پودینگ ها
  • آب میوه های تازه و …

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: مصرف استامینوفن و ژلوفن در بارداری 

افزایش وزن در دوران بارداری 

 

5 1000
ارسال شده در 23 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بهترین روز را برای خودتان رقم بزنید
  • چگونه میتوانیم با کمک طبیعت زیباترشویم
  • به این دلایل مارچوبه را از دست ندهید
  • پرورش روحیه خودباوری در دختران
  • آواز و ارتباط آن با مشکلات حافظه
  • درباره دردهای معده کودکان چه می دانید
  • تست های تشخیص مشکل کم شنوایی
  • بررسی مشکلات افراد مجرد سالمند
  • محبوبترین ها

  • هذیان گویی افراد سالمند
  • دسته بندی سنی
  • چگونه می توانیم طول عمر خود را افزایش دهیم
  • سالمندان و مصرف منیزیم
  • با ورزش مقابل پارکینسون قد علم کنید
  • تضعیف نیروی جنسی در افراد پیر
  • کمک به سالمندان در زمینه خشکی مفاصل
  • اهمیت حضور سالمندان در فضاهای سبز
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما