کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

 

نظارت و کنترل دقیق بر وزن بدن لاغری و تناسب اندام گردش خون و ساخت سلول های پوستی

کاهش وزن با سختی و مشقت زیادی همراه است برای کنترل بهتر وزن پس از رسیدن به تناسب اندام از چه روش هایی باید کمک بگیریم توصیه مربیان ورزشی در این زمینه چیست آن ها چه پیشنهاداتی به ما در این زمینه میدهند برخی راهکارهای موثر برای ثابت نگه داشتن وزن را در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید .

راهکار اول ⇐ تغذیه بر پایه ماهی، سویا، سبزیجات و میوه ها

ماهی را کباب شده یا با روغن کانولا در زمان بسیار کوتاه و به مقدار اندک طبخ  کنید.

سبزیجات غنی از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند. تا می توانید رژیم غذایی حود را بر پایه سبزیجات قرار دهید مثل: سبزیجات چلیپایی (کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و جوانه سبزیجات) مصرف کنید.

مقدار زیادی سویا مصرف کنید (حدود ۵۰ گرم در روز) خواص ضد سرطانی این دانه در بسیاری از سرطان ها، خصوصاً سرطان پستان سالهاست که اثبات شده است.

مصرف میوه تازه فصل بدون هیچگونه دخالت در فرآوری را مصرف کنید. بطور کلی تا می توانید کیک، بیسکویت، ویفرها، کلوچه های صنعتی را از سبد غذایی خود حذف کنید.

نظارت و کنترل دقیق بر وزن بدن لاغری و تناسب اندام گردش خون و ساخت سلول های پوستی

راهکار دوم ⇐ نان و برنج را در جایگاه بعد از سبزی ها و میوه ها قرار دهید.

اولویت در مصرف برنج را به برنج قهوه ای (سبوس دار) اختصاص دهید. برنج را کم نمک و بدون روغن (کته) بپزید. اینگونه مصرف برنج شما را از چربی های ترانس، کلسترول و فشار خون محافظت می کند. ضمن اینکه سبوس برنج منبع سرشاری از ویتامین های گروه B محسوب می شود.

راهکار سوم ⇐ با چشمانشان غذا بخورید.

ظروف ساده و پیاله های کوچک، با غذاهای کم کالری و تزئین هنرمندانه را در برنامه روزانه خود قرار دهید. وقتی به تزئین نقاشی گونه غذای خود نگاه می کنید، مغز بخشی از دریافت های دیداری را به حساب دریافت های گوارشی محاسبه خواهد کرد، به همین سادگی.

اما وقتی به روش سابق خانواده، بشقاب پت و پهنی را مقابل خود میبینیم خصوصاً اگر گرسنه باشیم، آنرا لبریز از غذا خواهیم کرد. همواره بهانه هایی برای تا آخر خوردن این کوه غذا وجود دارد:

اگر در مهمانی باشیم، به خاطر اینکه میزبان احساس نکند از غذا خوشمان نیامده است.

اگر در منزل باشیم، به خاطر اینکه اسراف نشود، انگار وقتی همین غذای اضافی به چربی تبدیل می شود، اسراف نیست.

Θ بطور مرتب کودکانمان را تشویق کنیم وقتی ۸۰% احساس سیری کردند، دست از خوردن بکشند.

نظارت و کنترل دقیق بر وزن بدن لاغری و تناسب اندام گردش خون و ساخت سلول های پوستی

راهکار چهارم ⇐ لازم نیست کم بخورید، فقط کافیست کم کالری بخورید.

برای آدمهای شکمو، کم خوردن یک شکنجه است.

تنها ۳% مردم ژاپن چاق هستند، در حالیکه فرانسوی ها ۱۱% و آمریکایی ها ۳۳% اضافه وزن دارند. اضافه وزن ارتباط مستقیمی با دریافت کالری اضافی دارد.

با پرهیز از چیپس، پفک، شکلات و کلوچه های مختلف و جایگزینی با میوه ها و سبزیجات، می توان به راحتی تا ۸۰۰ کالری در روز کمتر دریافت کرد، بدون اینکه لطمه ای به لذت خوردنتان وارد شود.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: تناسب اندام با غذاهای تند

5 1000
ارسال شده در 12 بهمن 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • برای شانه های من چه اتفاقی افتاده است؟ (2)
  • دراز و نشست و ویژگی های آن
  • شربت انجیر برای چه مواردی استفاده می شود و طرز تهیه آن
  • علت های مختلف برای مورمور شدن بدن
  • داورهای ضد روانپریشی سکته قلبی و مغزی را در سالمندان افزایش می دهد
  • بافتهای مو و مختصری درباره درست کردن آنها
  • تاثیر خواب بر رفتار کودکان زیر 7 سال
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز شانزدهم
  • محبوبترین ها

  • ممنوعیت های ماه دوم بارداری
  • تاثیرات منفی زیاد خوردن غذا در فصل بهار
  • کدام شیر سالم است؟:خام یا پاستوریزه
  • ایمنی بدن خود را با این نکات افزایش دهید
  • با رعایت این نکات وضعیت سلامت غذایی خود را بهبود ببخشید
  • پیشگیری از گرمازدگی با مصرف این مواد غذایی
  • 2 راهکار معجزه گر برای از بین بردن بوی بد دهان
  • پنج ویتامین و سه ماده مغذی برای رشد موها
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دکتر پورحقیقی متخصص دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک لاغری و تناسب اندام ساج
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x