دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو

وعده غذایی سالم برای کودکان میان وعده انرژی زا مادران پر مشغله

 

والدین بچه های کوچک، می توانند خود را در ارائه وعده های سالم برای بچه ها خیلی حرفه ای جلوه دهند. در حالی که شما ممکن است همیشه در مورد میان وعده ی بعدی فرزند نو پای خود نگران باشید، حالا زمان آن رسیده که در مورد خودتان فکر کنید!

میان وعده می تواند یک منبع اصلی سوخت برای یک بدن سالم باشد، اما برخی از تنقلات هستند که سوخت بیشتری برای بدن نسبت به دیگر تنقلات دارند! مثل چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده، در اینجا چند میان وعده تضمین شده وجود دارد که سوخت روزهای پر مشغله شما را تامین می کنند.

ماست یونانی: اینکه شما از خوردن یک فنجان ماست به تنهایی لذت می برید یا به عنوان یک سس برای میوه ها و و سبزیجات تازه استفاده می کنید فرقی نمی کند. ماست یونانی دارای مواد مغذی ضروری مانند پروتئین و کلسیم است که پدر و مادر های پر مشغله می توانند برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان از آن استفاده کنند.

میوه های سبز رنگ: اجازه ندهید رنگ ها، شما را فریب دهند. میوه های سبز  رنگ، معمولا خیلی بیشتر از اسفناج مواد مغذی دارند، از جمله محصولات تازه و منجمد و گاهی اوقات یک منبع پروتئینی مانند کره آنها. میوه های سبز می توانند باعث افزایش متابولیسم بدن شما را در یک روز گیج کننده با بچه های کوچک در حرکت فراهم کنند. از اضافه کردن میوه های سبز متنوع مثل: آووکادو، اسفناج، سیب سبز، و کلم پیچ مطمئن باشید .

حلیم و غلات: حلیم یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است. استفاده از غلات و یا تقریبا هر کربوهیدرات به عنوان یک شیب به سمت سبزیجات تازه خوب است.

استفاده از کره هایی  مثل کره ی آجیل ها: این ماده کسری از کالری و کربوهیدرات را ارائه می دهد. که می توانن از میوه های تازه یا خشک شده برای ایجاد فیبر اضافی در آن استفاده کرد.

شکلات تیره: گاهی اوقات شما فقط نیاز به یک شکلات کوچک دارید تا از حس دیوانه کننده پدر و مادر بودن خارج شوید! خوشبختانه، شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدان خرد کننده رادیکال های آزاد  است و زمانی که با پروتئین و فیبر ترکیب شود، شما یک ترکیب پایدار برای یک روز پر مشغله دارید. در نظر بگیرید ترکیب تراشه های شکلات تیره همراه با آجیل، دانه ها، غلات و میوه های خشک شده شما را سرحال می کند.

آب: یکی از میان وعده هایی که هر کسی، مادر، پدر و بچه ها باید هر روز استفاده کنند آب است. من تقریبا همیشه یک بطری آب یا چند عدد خیار، لیمو و یا برش لیمو با خود دارم. سعی کنید همیشه تکه ای از لیمو یا هرچیز دیگری برای اضافه کردن طعم به آب همراه داشته باشید تابیشتر آب بنوشید.

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 29 بهمن 1395 توسط با موضوع تغذیه , مطالب ویژه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x