وعده غذایی سالم برای کودکان میان وعده انرژی زا مادران پر مشغله

 

والدین بچه های کوچک، می توانند خود را در ارائه وعده های سالم برای بچه ها خیلی حرفه ای جلوه دهند. در حالی که شما ممکن است همیشه در مورد میان وعده ی بعدی فرزند نو پای خود نگران باشید، حالا زمان آن رسیده که در مورد خودتان فکر کنید!

میان وعده می تواند یک منبع اصلی سوخت برای یک بدن سالم باشد، اما برخی از تنقلات هستند که سوخت بیشتری برای بدن نسبت به دیگر تنقلات دارند! مثل چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده، در اینجا چند میان وعده تضمین شده وجود دارد که سوخت روزهای پر مشغله شما را تامین می کنند.

ماست یونانی: اینکه شما از خوردن یک فنجان ماست به تنهایی لذت می برید یا به عنوان یک سس برای میوه ها و و سبزیجات تازه استفاده می کنید فرقی نمی کند. ماست یونانی دارای مواد مغذی ضروری مانند پروتئین و کلسیم است که پدر و مادر های پر مشغله می توانند برای حفظ سلامتی خود و فرزندانشان از آن استفاده کنند.

میوه های سبز رنگ: اجازه ندهید رنگ ها، شما را فریب دهند. میوه های سبز  رنگ، معمولا خیلی بیشتر از اسفناج مواد مغذی دارند، از جمله محصولات تازه و منجمد و گاهی اوقات یک منبع پروتئینی مانند کره آنها. میوه های سبز می توانند باعث افزایش متابولیسم بدن شما را در یک روز گیج کننده با بچه های کوچک در حرکت فراهم کنند. از اضافه کردن میوه های سبز متنوع مثل: آووکادو، اسفناج، سیب سبز، و کلم پیچ مطمئن باشید .

حلیم و غلات: حلیم یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است. استفاده از غلات و یا تقریبا هر کربوهیدرات به عنوان یک شیب به سمت سبزیجات تازه خوب است.

استفاده از کره هایی  مثل کره ی آجیل ها: این ماده کسری از کالری و کربوهیدرات را ارائه می دهد. که می توانن از میوه های تازه یا خشک شده برای ایجاد فیبر اضافی در آن استفاده کرد.

شکلات تیره: گاهی اوقات شما فقط نیاز به یک شکلات کوچک دارید تا از حس دیوانه کننده پدر و مادر بودن خارج شوید! خوشبختانه، شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدان خرد کننده رادیکال های آزاد  است و زمانی که با پروتئین و فیبر ترکیب شود، شما یک ترکیب پایدار برای یک روز پر مشغله دارید. در نظر بگیرید ترکیب تراشه های شکلات تیره همراه با آجیل، دانه ها، غلات و میوه های خشک شده شما را سرحال می کند.

آب: یکی از میان وعده هایی که هر کسی، مادر، پدر و بچه ها باید هر روز استفاده کنند آب است. من تقریبا همیشه یک بطری آب یا چند عدد خیار، لیمو و یا برش لیمو با خود دارم. سعی کنید همیشه تکه ای از لیمو یا هرچیز دیگری برای اضافه کردن طعم به آب همراه داشته باشید تابیشتر آب بنوشید.

منبع: دکتر سلام

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 29 بهمن 1395 توسط خانم پاشایی با موضوع تغذیه , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • تعداد مصدومان حادثه برخورد ۲ قطار در دامغان
  • جوان ماندن با خالی گذاشتن معده
  • مهمترین روش ها برای تاثیرگذار بودن
  • دارویی که می‌تواند به صورت ریشه‌ای با اوتیسم مبارزه کند
  • شناخت انواع گریه نوزاد
  • تشخیص موهای چرب، خشک و طبیعی | شامپوی مناسب
  • مشکلات گوارشی با این نشانه ها
  • ضرور مشخص شدن زودهنگام آلودگی ویروس ایدز
  • محبوبترین ها

  • بررسی آپاندیسیت
  • آرتریت عفونی چیست و عاتئم و درمان آن چگونه است
  • علائم مهم برای ایجاد کرم در روده
  • نشانه های مهم برای مشکلات مجاری ادراری
  • آنچه درباره کلفت شدن رگ های قلب لازمست بدانید
  • تاثیرگذاری باکتری های روده بر بدن
  • دمای سرسام اور تخت های برنزه کننده
  • فشار خون و این ملاحظات
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است