کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

گذراندن تعطیلات تنظیم برنامه در تعطیلات اوقات فراغت
تعطیلات می تواند یک زمان تلخ و شیرین از سال باشد. اگر شما در حال جدا شدن از همسر خود باشید و یا طلاق گرفته و بیوه باشید، زندگی خود را از دست رفته می بینید و اگر شما بقیه ی سال مجرد باشید ایده ی داشتن یکدیگر با تبدیل آن به هدیه نمی تواند به اندازه ی کافی به انتخاب زندگی شما پاسخ دهد. مردم تنها باید نگاهی ساده برای سپری کردن داشته باشند.

یکی از محققان در ابتدایی ترین سطح خود، توضیح می دهد: تعطیلات نشان دهنده ی یک دوره تولد دوباره و یک زمان به دست آوردن مجدد کنترل زندگی فرد است.

چگونگی احساس شما:

هنگامی که مردم در اطراف شما همه شاد و خوشحال هستند و شما خوب نیستید نشان می دهد که تنها بودن در تعطیلات منجر به احساس پیش فرض بدی در شما می شود که ازدواج و خانواده درمانگر آن می باشد. با سرکوب آن ها زندگی شما دچار یک حالت خنثی می شود. در نهایت دروازه ی ورود به روابط و آینده ای سالم است.

تنهایی وجود دارد حتی اگر شما آن را دوست نداشته باشید:

این طبیعی است که فرض کنیم ارتباط بین رفتار و خلق و خو تنها در یک جهت است. افزایش فعالیت های لذت بخش و معنی دار برای افرادی که دارای مشکلات خلق و خو هستند، خیلی کمک کننده است. بنابراین خودتان را به قرار دادن یک مهمانی در این ماه مجبور کنید زیرا ممکن است شما از لذت آن شگفت زده شوید.

تنظیم  یک برنامه برای تعطیلات:

برای کسی که بعد از طلاق یا بیوه شدن، یک تعطیلات برای خود تنظیم می کند، خاطرات آن ممکن است برایش دردناک باشد، احساس تنهایی او را تشدید کند و ممکن است افراد، مکان ها و یا چیزهایی وجود داشته باشند که افکار و احساسات منفی را در طول فصل تعطیلات برای او ایجاد کند. همیشه ملاقات با یک دوست ممکن است سبب خوب شدن خلق و خوی شما شود.

تحریک کردن روال تعطیلات خود:

اگر شما و همسر سابقتان یک برنامه خاص برای سفر در تعطیلات داشتید که هر سال آن را تکرار می کردید، با قطع الگوهای قدیمی می توانید به کاهش ضربه کمک کنید و حتی چیزهای کوچکی مانند تهیه ی غذاهای مختلف، خرید در فروشگاه های مختلف و یا تماشای فیلم های مختلف می تواند به شما کمک کند که در زندگی روال بهتری داشته باشید.

فعال باشید:

برنامه ریزی همیشه بهترین روش برای رفع تنهایی به خصوص در تعطیلات است. دسترسی به دوستان، خانواده و آشنایان در پیشبرد برنامه های شما مؤثر می باشند. هنگامی که شما به آن ها می گویید هیچ برنامه ای ندارید، آن ها به احتمال زیاد شما را برای همراه شدن با آنها دعوت می کنند. به یاد داشته باشید این مهم است که زمانی که ما تنها هستیم، در اطراف ما کسانی هستند که از گذراندن تعطیلات خوشحال هستند  و ما آنها را دست کم می گیریم.

بازگشت به ریشه های خود:

آرامش و از بین بردن استرس با طرح ریزی یک حس منظم از زندگی در شما حس تعلق و تداوم ایجاد می کند که این به سلامت روان کمک می کند.

رسیدن به دوستان و بستگان:

فقط به خاطر این که شما قادر به گذراندن زمان با اعضای خانواده یا دوستان در طول تعطیلات هستید، به این معنی نمی باشد که شما نمی توانید با آن ها از راه های دیگر ارتباط برقرار کنید. رسیدن به ارتباط اجتماعی برای سلامت روانی و عاطفی مفید است. این افزایش درک شما از تعلقی که دارید باعث تقویت روابط اجتماعی می شود.

فرصت های مناسب:

زمان های زیادی که در دستمان است ممکن است خطرناک باشد. یافتن فرصت های خدمات اجتماعی آسان است و ارائه خدمات به افزایش خلق و خو و روحیه ی شما کمک می کند.

فشار زیادی به خودتان وارد کنید:

سعی کنید خودتان را به یک نوع خاص از تجربه های تعطیلات سال جاری مجبور کنید و یا برای همه چیز به روش خاص عمل کنید. به یاد داشته باشید که گذراندن تعطیلات به تنهایی می تواند یک تجربه ی بسیار لذت بخش برایتان باشد، اگر برای خودتان وقت بگذارید. تحقیقات نشان داده است که ورزش به ویژه در طول تعطیلات می تواند به کاهش افسردگی کمک کند. ورزش با افزایش اندورفین کمک می کند که ما احساس خوبی داشته باشیم و گذراندن وقت در بیرون می تواند به افزایش ویتامین D که همچنین به درمان افسردگی کمک می کند.

دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x