دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

ورزش کردن تولد نوزادان سالم توجه به رژیم غذایی ترک سیگار انتخاب پزشک

اگر به تازگی متوجه شده اید که باردار هستید بهتر است از برخی موارد زیان آور برای جنینتان صرف نظر کنید و مانع آسیب رسیدن به وی شوید برای به دنیا آوردن جنینی سالم باید به برخی نکات مهم دقت کنید تا با مشکلات مختلف پس از تولد وی مواجه نشوید .

حدود ۵۰ درصد از بارداری‌ها، در سطح جهان، به صورت ناخواسته اتفاق می‌افتند. طیف وسیعی از این بارداری‌ها معمولا منجر به تولد نوزادان سالم می‌شوند. اما در هر صورت بهتر است به محض اینکه متوجه بارداریتان شدید، نکات زیر را رعایت کنید.

◊ ترک سیگار

اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که زنانی که تا قبل از هفته ۱۵ بارداری خود، سیگار را ترک کنند، هنوز شانس به دنیا آوردن نوزاد سالم را از دست نداده‌اند زیرا استعمال سیگار در طول دوران بارداری باعث تولد نوزاد کم‌ وزن و نارس می‌شود.

◊ انتخاب پزشک

یک پزشک متخصص زنان و زایمان برای خودتان انتخاب کنید تا ماه‌های باقی مانده را به درستی راهنمایی تان کند. تمام جزئیات مربوط به سلامتی تان را برای او شرح دهید تا اگر نیاز به مصرف دارویی است، زودتر شروع کنید. به عنوان مثال اگر تیروئید دارید، دارویی وجود دارد که مشکلتان را برطرف می‌کند. همچنین از او بخواهید تا آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری های جنسی را برایتان انجام دهد. رژیم غذایی که پزشک تعیین می‌کند را تا انتهای بارداری با دقت دنبال کنید. علاوه بر این مصرف مکمل‌های لازم در دوران بارداری مانند فولیک‌ اسید را فراموش نکنید.

◊ توجه به رژیم غذایی

تغذیه مناسب داشته باشید. نگران نباشید که نتوانسته‌اید پیش از بارداری تمام مواد مغذی را دریافت کنید. هیچ وقت دیر نیست. از حالا تمرکزتان را بگذارید بر روی مصرف غذاهای سرشار از فولیک‌اسید، کلسیم و ویتامین‌ها و این را بدانید که نیازی به دوبرابر کردن کالری دریافتی نیست. حداکثر به ۳۰۰ کالری اضافی احتیاج پیدا خواهید کرد.

◊ ورزش کردن

ورزش را در دوران بارداری فراموش نکنید. پیاده‌روی، شنا و یوگا بهترین ورزش‌ های این دوران هستند که به بهبود کارکرد قلب، افزایش حجم عضلات، حفظ تعادل و قدرت کششی ماهیچه‌ها کمک می‌کند. این به معنای داشتن یک بارداری و زایمان راحت است.


منبع: سلامتیسم

لینک مرتبط: بارداری و امواج مضر

5 1000
ارسال شده در 10 اسفند 1395 توسط با موضوع پزشکی , تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x