دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن

این روزها با همه‌‌ گیر شدن رژیم‌‌‌‌های مختلف و توجه بیشتر مردم به مسئله سبک ‌زندگی سالم و تغذیه مناسب، هر روز شاهد معرفی و شاید معروف‌ شدن رژیم‌های غذایی جدیدی هستیم که هر یک با وعده‌ای شما را به سمت خود می‌کشد؛ اما واقعیت این است که تمام این رژیم‌ها توسط متخصصان سلامت و تغذیه طراحی نمی‌شوند و رژیم‌های غذایی هستند که نه‌ تنها به کاهش وزن شما کمک نمی‌کنند، بلکه ممکن است برای سلامتی شما هم مضر باشند. پس اگر شما هم قصد رژیم‌ گرفتن دارید، بهتر است پیش از آن که آستین‌ها را بالا بزنید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. با دکتر سلام همراه باشید.

1) آیا کالری موردنیاز من را تأمین می‌کند؟

– متوسط انرژی موردنیاز مردان و زنان در طول روز حدود 2000 تا 2500 کالری است، هر چند این عدد بسته به میزان فعالیت بدنی شما می‌تواند متفاوت باشد. اصل کلی همه رژیم‌های غذایی، کم‌کردن کالری ورودی برای تحریک بدن به سوزاندن چربی و کاهش وزن است. یک توصیه کلی، هدف‌گذاری برای کاهش وزن به میزان نیم‌ کیلوگرم در هفته است. برای این کار کافی است روزانه 500 کالری از مجموع دریافتی معمول خود بکاهید. بهترین روش تهیه یک دفترچه یادداشت برای ثبت خوراکی‌هایی است که می‌خورید. به این شکل می‌توانید الگوی تغذیه‌ای خود را مشخص کنید و برنامه بهتری برای خود داشته باشید.

– کاهش مصرف غذاهای مضر و جایگزین‌ کردن آن‌ها با مواد با ارزش غذایی و خواص سالم‌تر می‌تواند به‌ سادگی و بدون نیاز به تحمل گرسنگی، کاهش وزن موردنظر شما را ایجاد کند. البته به خاطر داشته باشید که بچه‌ها، نوجوانان و زنان باردار شرایط ویژه‌ای دارند و پیش از گرفتن هر رژیمی باید با یک متخصص تغذیه یا پزشک درباره مقدار کالری موردنیاز خود مشورت کنند. در کل باید گفت رژیمی که میزان کالری دریافتی شما را بیش‌ از حد کاهش می‌دهد، نه سالم است و نه امکان موفقیت بالایی دارد؛ چرا که به‌ زودی شما را ناامید و خسته خواهد کرد.

2) آیا این رژیم از توازن کافی برخوردار است؟

– رژیم‌هایی که گروه‌های غذایی مشخصی را به‌ طور کامل قطع می‌کنند یا کنار می‌گذارند، معمولا متوازن نیستند و دنبال‌ کردن آن‌ بسیار سخت خواهد بود. همچنین رژیم‌های غذایی که تنها محدود به یک گروه غذایی مثل سوپ، سبزی یا آب‌میوه‌های طبیعی هستند هم بدن شما را در معرض سوء‌تغذیه و کمبود مواد ضروری قرار می‌دهند؛ بنابراین قبل از آن که درگیر چیزی شوید، از متوازن و کافی‌ بودن برنامه غذایی خود اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای این کار هم مشاوره با متخصص تغذیه یا پزشک است.

3) آیا قابل ادامه‌ دادن است؟

– آیا آمادگی دنبال‌ کردن یک برنامه مشخص غذایی برای مدت طولانی را در خود می‌بینید؟ وقتی رژیم‌تان به پایان رسید، چطور؟ اگر رژیم غذایی شما چیزی نیست که بتواند تبدیل به بخش ثابتی از سبک‌ زندگی شما شود، بهتر است آن را دنبال نکنید؛ چرا که در نهایت رهایش خواهید کرد. همچنین بد نیست که از خودتان بپرسید آیا وقت عمل‌ کردن به دستورهای داده‌ شده در رژیم موردنظرتان را دارید یا نه؟ چرا که بعضی وقت‌ها تهیه مواد غذایی خاص می‌تواند هزینه‌ بر و وقت‌ گیر باشد و ممکن است پس از شروع یک برنامه غذایی متوجه شوید که نمی‌توانید آن را به‌ درستی ادامه دهید؛ بنابراین کلید اصلی، سادگی و تطابق رژیم موردنظر با سبک‌ زندگی فعلی شماست تا بهتر بتوانید از دنبال‌ کردن صحیح آن در درازمدت مطمئن باشید.

4) آیا رژیم موردنظرتان منطقی و دارای مبنای علمی است؟

– این سخت‌ ترین پرسش در زمینه رژیم‌های غذایی است. هر چند می‌توانید به کمک نشانه‌‌‌‌های ثابت تا حدی به اطمینان‌ خاطر برسید. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، سابقه کاری و علمی کسی است که رژیم را ابداع کرده است. هر چند صرفا متخصص یا پزشک‌ بودن مبدع یک رژیم غذایی، دلیل کافی برای درست‌ بودن آن نیست و بسیاری از رژیم‌های طراحی‌ شده توسط حرفه‌ای‌ترین متخصصان تغذیه هم منتقدان خود را دارند. برای مثال رژیم اتکینز توسط یک متخصص قلب و عروق ابداع شد، اما مخالفان بسیاری پیدا کرد و هنوز هم هستند کسانی که با این برنامه غذایی موافق نیستند.

5) آیا اهداف نهایی رژیم غذایی موردنظر واقع‌ بینانه هستند؟

– رژیم‌هایی که با وعده‌هایی مانند کاهش اعجاب‌ انگیز وزن در دوره‌های کوتاه، به‌ دنبال جذب مشتری هستند، معمولا نتایجی را که قول می‌دهند، به‌ همراه ندارند. حتی اگر به کمک این‌گونه رژیم‌ها موفق به کاهش وزن موردنظرتان هم بشوید، ممکن است در این بین به بدن خود آسیب‌های فراوانی وارد کنید. همان‌طور که گفتیم، نرخ مناسب کاهش وزن مستمر حدود نیم‌ کیلوگرم در هفته است. همچنین رژیم غذایی مناسب باید برای شما اهداف واقع‌ بینانه‌ای ترسیم کند و از سوء‌تغذیه و از دست‌ رفتن عضلات به‌ جای چربی یا کاهش وزن بیش‌ از حد مجاز شما جلوگیری کند.

6) آیا سالم هست؟

– تنها به این دلیل که دوستان یا اعضای خانواده شما از یک برنامه غذایی پیروی می‌کنند و احیانا نتایج خوبی هم داشته‌اند، نمی‌تواند الزاما برای شما هم مناسب باشد. مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه پیش از اقدام به هرگونه برنامه غذایی یک ایده عاقلانه است که باید همیشه در نظر داشته باشید. به‌ خصوص برای کسانی که از شرایط ویژه پزشکی یا بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و ممکن است با دنبال‌کردن یک برنامه غذایی ناسالم نه‌تنها وزن کم نکنند، بلکه مشکلی هم به مشکلات قبلی آن‌ها اضافه شود.


در این باره بیشتر بخوانید: رژیم غذایی پالئو و ویژگی های آن

با رژیم غذایی دوپامین بیشتر آشنا شوید


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 13 تیر 1396 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی