کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت

یکی از ورزش هایی که خرج کمی هم دارد و براحتی در هر مکانی می توانیم آن را انجام دهیم، آمادگی جسمانی است. شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که فکر می کنند آمادگی جسمانی تاثیر زیادی در کاهش وزن ندارد. اگر اینگونه تصور می کنید، با ما همراه باشید زیرا حتما شما هم یکی از این اشتباهات را مرتکب می شوید.

 هشت اشتباه شایع در ورزش که از تاثیرگذاری آن جلوگیری می‌کند عبارتند از:

۱- تمرکز صرف بر ورزش‌ های هوازی:

سه روز دویدن طولانی مدت بر روی تردمیل و انجام حرکات شکمی با شدت زیاد باعث شش تکه شدن شکم شما نمی‌شود. فقط با انجام این کارها عضله پرورش می‌یابد. شما باید وزنه هم بزنید و حرکاتی انجام دهید که به پرورش عضلات کمک می‌کنند.

۲- تمرکز صرف بر ورزش‌های کوتاه مدت و شدید:

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بسیار موثر است و بر سوزاندن چربی‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد. با این حال این ورزش‌های بر بدن فشار زیادی وارد می‌کند و نباید آن‌ها را بیش از سه یا چهار بار در هفته انجام داد.

ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس به کشیده شدن عضلات کمک می‌کنند اما به اندازه ورزش‌های کوتاه مدت و شدید به بدن فشار نمی‌آورد.

۳- انجام ندادن اسکات:

از حرکاتی مانند اسکات و هالتر زدن نترسید. این نوع حرکات ورزشی به حجم دادن به عضلات کمک می‌کنند و کالری‌سوزی زیادی دارند. این حرکات بر روی بیشتر عضلات بدن کار می‌کنند.

۴- همیشه در رژیم غذایی بودن:

اگر بخواهید سالم باشید و آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید همیشه لازم نیست در رژیم غذایی باشد. تا زمانی باید خود را در دریافت مواد غذایی محدود کنید که به یک سبک زندگی متعادل و سالم برسید. سعی کنید همیشه غذای سالم بخورید اما از خوردن هر چیزی عذاب وجدان نگیرید.

کدام ورزش‌ها برای کدام سنین بهتر است؟

۵- تکرار کردن یک برنامه ورزشی در همه روزها:

بدن بسیار باهوش است و به برنامه غذایی عادت می‌کند. برای مشاهده نتیجه باید برنامه را متنوع کنید. در روزهای مختلف ورزش‌های مختلف انجام دهید. سرعت انجام حرکات ورزشی را نیز تغییر دهید.

۶- جدول هدف ورزش کردن:

اگر فقط هدف شما شش تکه شدن شکم‌تان باشد به نتیجه نمی‌رسید. باید هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت داشته باشید. این کار انگیزه شما را افزایش می‌دهد. این هدف‌ها نباید ارتباطی با وزن داشته باشند زیرا زمانی که عضلات بدن شما حجیم شوند در وزن شما تغییری ایجاد نمی‌شود.

۷- متنفر بودن از باشگاه:

شما باید باشگاه رفتن را دوست داشته باشید. اگر حس خوبی به این کار ندارید تاثیر ورزش کمتر می‌شود. اگر ورزش را دوست ندارید آن را انجام ندهید. کلاس‌های ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید.

۸- داشتن ذهنیت نادرست:

بهتر است به برنامه‌های غذایی و ورزش خود به شکل سبک زندگی‌تان نگاه کنید.

بدین ترتیب بیشتر از ورزش کردن لذت می‌برید.

ایسنا

5 1000
ارسال شده در 8 مرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • با خاصیت های انجیر بیشتر آشنا شوید
  • آلرژی های معمول در سنین پایین
  • بررسی انواع اختلالات و بیماری های شخصیتی
  • 5 میان وعده انرژی زا برای مادران پرمشغله
  • در مورد طلاق عاطفی بدانید
  • چگونه بفهمیم که یک زعفران مرغوب است؟
  • 10 توصیه های پزشکی که موجب دگرگون شدن زندگی شما می شود
  • آشنایی با گل های شگفت انگیز و حیرت آور
  • محبوبترین ها

  • اجرای برنامه ملی افزایش آزمایشگاههای مرجع ایدز
  • راز و رمز سالم بودن
  • ظروف پلاستیکی حراج شده نخرید
  • قابل توجه رژیم گیرها!
  • بهبود و افزایش کیفیت تصاویر ام.آر.آی با استفاده فناوری نانو
  • تشابه یک بیماری با سکته مغزی!
  • نسخه جدید ویندوز 10 در حال به روز رسانی
  • اجرای طرح ساماندهی سیم‌کارتها و قطع سیم کارهای بی هویت
  • رپورتاژ

  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • کرم های موثر و طبیعی شرکت ایده آرای پیشگام
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x