دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

مشکلات خواب درمان بی خوابی خواب ناآرام خواب عمیق بیداری‌های مکرر بیدار ماندن بی خوابی

اگر از بی خوابی های شبانه رنج میبرید و بیداری های مکرر در ساعات طولانی شب شما را کلافه کرده است بهتر است به فکر چاره باشید. برای پیشگیری از این اختلال می توانید از تکنیک های ساده کمک بگیرید. استرس مهمترین عامل برای بی خوابی و خواب ناآرام به شمار می رود برای کاهش استرس می توانید از روش هایی مانند شل سازی عضلات و نرمش های جنسی کمک بگیرید.

افراد باید بار دیگر یاد بگیرند تا بتوانند پیش از خواب،‌ عوامل محرک را ساکت کنند ساعت ۲:۳۰ نصف شب است و شما هنوز نخوابیده‌اید. الان تقریبا ۳ ساعت است که در رختخواب بیدارید. آرزو می‌کنید که ای کاش شب قبل تا دیروقت بیدار نمی‌ماندید؟ باید به شما بگوییم که مشکل بیداری‌های مکرر وسط خواب دارید: اختلالی که باعث می‌شود در طول شب ساعت‌ها بیدار بمانید. تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از افرادی که این مشکل را دارند حدود یک ساعت طول می‌کشد تا بخوابند. البته استرس یکی از عواملی است که باعث بیدار ماندن شما می‌شود، اما رفتارهای دیگری هم هستند که وقتی در خواب عمیق هستید، می‌تواند مسبب این اختلال شود. برای پیشگیری از این اختلال، به این راهکارها عمل کنید.

شل‌سازی عضلات

افراد باید بار دیگر یاد بگیرند تا بتوانند پیش از خواب،‌ عوامل محرک را ساکت کنند، چیزی که به آن تمرینات شل‌سازی عضلات گفته می‌شود. شما نمی‌توانید یک بار بروید باشگاه و انتظار داشته باشید که اندام‌تان عالی شود. شل کردن عضلات هم همینطور است. برخی رفتارهای عادی که منجر به استرس می‌شود مانند نوشیدن الکل، قهوه، تماشای تلویزیون و ورزش کردن همه و همه مخل خوابیدن است.

انجام نرمش‌های جنسی

وقتی دچار استرس هستید، واکنش‌های «جنگ و گریز» نیازمند نرمش خواهد بود. بهترین راه برای خلاص شدن از شر استرس این است که ببینید چه می‌خواهید. متخصصان توصیه می‌کنند که رابطه‌ی جنسی بهترین گزینه برای بازگرداندن شما به روال خواب است. علت اینکه مردان بعد از رابطه‌ی جنسی می‌توانند به راحتی بخوابند این است که مغزشان حین رابطه‌ی جنسی هورمونی به نام دوپامین ترشح می‌کند که مسکن است.

بیدار شدن

سعی کنید زیاد به تخت‌خوابتان وابسته نباشید، به جای لم دادن و کش دادن خود در تختخواب، تلاش کنید که بخوابید، اگر هنوز بعد از ۳۰ دقیقه خوابتان نبرده بیدار شوید و کاری انجام دهید. مثلا یک لیوان شیر یا آب بخورید.

منبع: مازنی خبر

 

5 1000
ارسال شده در 27 مرداد 1396 توسط با موضوع عمومی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x