کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

مواد مغذی بادام زمینی کره بادام زمینی در بدنسازی فواید کره بادام زمینی فواید بادام زمینی بادام زمینی در بدنسازی

مصرف بادام زمینی در بدنسازی می تواند كارایی زیادی داشته باشد. بسیاری از ورزشكاران رشته بدنسازی از خوردن بادام زمینی غفلت می کنند. بادام زمینی می تواند موجب به وجود آوردن نتایچ شگفت آوری در رشته بدنسازی شود. بادام زمینی سرشار از پروتئین و آمینواسیدهای عضله ساز و چربی های خوب است.

ورزشكارهایی كه یک ساعت پس از تمرین بدن سازی از بادام زمینی استفاده می كنند رشد زیادتری را در این رشته تجربه می كنند. این دانه می تواند در دوران دشوار رژیم غذایی و چربی سوزی از عضلات شما به خوبی مراقبت كند و نمی گذارد كه عضلات شما تحلیل برود.

بادام زمینی به علت چربی های مفید حتی می تواند موجب چربی سوزی زیادتری در بدن شود و هم می تواند حجم عضلات بدن را زیاد کند و هم می تواند به علت چربی های مفید و فیبر بسیار بالا باعث كات كردن عضلات شود. مصرف مداوم بادام زمینی می تواند باعث زیاد شدن تستوسترون و در نتیجه زیاد شدن قدرت عضله ها شود. اشخاصی كه قبلا از مکمل های بدنسازی استفاده كرده اند و دیگر قصد استفاده را ندارند جهت جبران سم بوجود آمده در بافت عضله ها و یا سلول ها می توانند از بادام زمینی بهره ببرند این باعث می شود كه سم موجود در عضله ها و بافت ها از راه ادرار دفع شود.

مصرف بادام زمینی در بدنسازی خاصیت دیگری هم دارد که می تواند موجب قدرت جذب پروتئین در بدن شود. برای اشخاصی كه از مكمل های بدنسازی استفاده می كنند لازم است كه حتما یک ساعت قبل از مصرف مكمل های بدنسازی بادام زمینی میل كنند این باعث می شود كه مكمل به شکل كامل جذب عضله ها شود. اما در حالت معمولی جذب مكمل ها نصف می شود كه در بیشتر اوقات ممكن است كارایی زیادی نداشته باشد. پس لازم است برای رشد عضلات خود در رشته بدنسازی از بادام زمینی استفاده کنید.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی 

مواد مغذی بادام زمینی کره بادام زمینی در بدنسازی فواید کره بادام زمینی فواید بادام زمینی بادام زمینی در بدنسازی

فولات

بادام زمینی حاوی فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی و ضعف جلوگیری می کند.

پتاسیم

بادام زمینی شامل پتاسیم است. پتاسیم باعث تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضله ها پیشگیری می کند.

فسفر

همچنین فسفر موجود در بادام زمینی باعث می شود که جلوی ضعف و خستگی بدن گرفته شود.

منیزیم

منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.

پتاسیم

بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.

چربی موجود در کره بادام زمینی

مواد مغذی بادام زمینی کره بادام زمینی در بدنسازی فواید کره بادام زمینی فواید بادام زمینی بادام زمینی در بدنسازی

چربی غیر اشباع پلی (چربی خوب)

85 درصد چربی بادام زمینی، چربی غیر اشباع (خوب) است. (50 درصد چربی های غیراشباع مونو و 35 درصد چربی های غیراشباع پلی).

چربی های غیراشباع، كلسترول خون را پائین می آورند و از این طریق در سلامت قلب مؤثرند.

چربی اشباع (چربی بد)

15 درصد چربی بادام زمینی و كره آن، چربی اشباع (بد) است.میزان این چربی در مقابل 85 درصد چربی خوب ناچیز است

چربی غیر اشباع مونو (چربی خوب)

– بادام زمینی و كره آن، چربی های ترانس ندارند.

– چربی های اشباع و ترانس، هر دو باعث افزایش كلسترول خون می شوند.

– بادام زمینی و كره آن كلسترول ندارند.

هشدار

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

بیشتر بخوانید:


۸ نکته مهم که باید در رابطه با تمرینات بدنسازی بدانید

استروئید بدنسازی و انواع آن


 

5 1000
ارسال شده در 11 شهریور 1396 توسط با موضوع تغذیه , ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش سفیدی دندان با روش های ساده
  • شیوه های درمانی نوین برای رفع آلزایمر
  • خطر ایدز بیخ گوش روسیه
  • افسرده شدن مادر پس از بارداری
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • اهمیت مراقبت در زمینه بیماری های سینه
  • چند نوع سیب داریم و کار برد هرکدام؟
  • روابط بین فرزندان خود را مدیریت کنید
  • محبوبترین ها

  • شیوه های مفید در نقد کردن از دیگران
  • روابط زوجین در هنگامی که زن دچار افسردگی باشد
  • اصلی ترین پیش زمینه های افسرده شدن
  • مشکلات و اختلافات میان زوجین
  • معنی شناسی در روانشناسی
  • نکاتی جالب در مورد رفتار های غیر شفاهی
  • کسب مهارت هایی برای مبارزه با افسردگی
  • راه حل های رفع استرس در زمینه شغلی
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع کیسه کلوستومی،کیسه یوروستومی و کیسه ایلئوستومی
  • دکتر صابر گوگانی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    کلینیک صدف

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x