مشاوره زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک

بهترین راه برای دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما از طریق خرید آنها از فروشگاه های محلی و دراگ استور ها نیست؛ از طریق رژیم غذایی شماست. یک طرح خوب و متعادل، پر از میوه ها و سبزیجات، لبنیات کم چربی، مقدار زیادی مایعات، روغن های سالم، پروتئین های خوب و دانه های کامل؛ باید این ترفند را انجام دهید.

با این حال، بسیاری از افراد مسن تر به سختی از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند؛ ممکن است دلایل زیادی برای آن وجود داشته باشد، دلایلی مانند: عدم اشتها – مشکل جویدن – درآمد ثابت – مشکل پیدا کردن غذاهای سالم. افزودن مواد غذایی به بدنی که دیگر به خوبی کار نمی کند تا از این مواد استفاده کند و همچنین صعود به قله مواد غذایی می تواند مشکل باشد. مصرف مکمل ها ممکن است یک گزینه باشد.

آنها می توانند آنچه را که نام برده می شود، فقط انجام دهند: “شکاف های موجود در رژیم غذایی خود را پر کنید.” اما این کار همیشه جواب نمی دهد. بهتر است علت آن را نیز دکر کنید، به عنوان مثال، “ویتامین A را برای چشم ها، پوست و سیستم ایمنی بدن مصرف کنید.” Ronni Chernoff، مدیر ارشد گروه همکاری های آموزشی ارکانزاس می گوید: “ویتامین A تا حدودی یک ویتامین بحث برانگیز است زیرا شما می توانید شکل سمی آن را دریافت کنید.”

مقدار بیش از حد از این ویتامین می تواند موجب تهوع، سردرد، سرگیجه و سایر علائم شود. او اضافه می کند که افراد مسن، زمانی که آن را بیش از حد مصرف می کنند، بیشتر احتمال دارد به آن مبتلا شوند، زیرا بدن آنها با ویتامین ها نیز خوب مقابله نمی کند. وی می گوید: “اگر شما یک ویتامین مصرف کنید که برای یک مکمل یک روزه طراحی شده است، این خوب است. اما شما مسلما نمی خواهید پنج مرتبه در روز از آنها بخورید. “پس از صحبت با پزشک خود، اگر تصمیم گرفتید که نیاز به یک مولتی ویتامین دارید، حداقل یک مکمل کاملی را دریافت کنید، که 100٪ از مقادیر توصیه شده از ویتامین ها و مواد معدنی را برای شما فراهم می کند.

بیشتر مراقب باشید زمانی که شما:

– بیش از یک مکمل مصرف می کنید.
– از مکمل به جای دارو استفاده می کنید.
– آنها را همراه با داروهای بدون نسخه یا دارو های تجویزی مصرف می کنید.
شما باید مطمئن شوید که دست چپ شما، آنچه را دست راست شما انجام میدهد، می داند.

1- چرا ویتامین ها مهم هستند؟

آنها به بدن شما کمک می کنند تا آنطور که باید، کار کند. در میان سایر کار های دیگر، آنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند، اعصاب شما را سالم نگه می دارند و به مواد غذایی کمک می کنند تا به انرژی تبدیل شوند. وقتی پای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی به وسط می آید، بزرگسالان سالخورده دارای نیاز های مختلفی برای مصرف آنها هستند. به عنوان مثال، مقدار مناسب کلسیم می تواند به کاهش استئوپروز در زنان کمک کند. ویتامین D که به بدن شما کمک می کند تا از کلسیم استفاده کند، همچنین در جلوگیری از تحلیل استخوان و شکستگی در افراد مسن نیز کمک می کند. دانستن این که نیاز واقعی شما چیست، گاهی اوقات دشوار است.

اما اگر یک رژیم متعادل داشته باشید، احتمالا به منظور خود خواهید رسید. اگر هنوز هم نگران هستید، از پزشک خود برای انجام آزمایش خون درخواست کنید، این آزمایش میتواند به شما بگوید که چه چیزهایی در بدن شما کم یا زیاد است. اگر چنین بود، مصرف مکمل ها ممکن است به شما کمک کند. قبل از اینکه به فروشگاه بروید، مهم است بدانید که اصطلاح “مکمل ها” فقط شامل ویتامین ها و مواد معدنی نیست، بلکه شامل گیاهان دارویی، اسید های آمینه، آنزیم ها و چیزهای دیگر نیز می شود. بعضی از آنها محصولات ویژه ای مانند پروبیوتیک ها یا روغن ماهی هستند. قبل از مصرف هر چیز، با پزشک خود صحبت کنید و برچسب آنها را بخوانید.

2- چه چیزی ممکن است نیاز داشته باشم؟

شما می توانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود و یا از طریق مصرف مکمل ها دریافت کنید:

کلسیم: واقعا هیچ دلیلی نباید وجود داشته باشد که مردم کمبود کلسیم داشته باشند. کلسیم برای نقش خود در قوی تر ساختن استخوان های شما شناخته شده است، و در محصولات لبنی مانند شیر و ماست یافت می شود. زنان، به ویژه کسانی که احتمالا پوکی استخوان دارند، ممکن است درباره مصرف مکمل های کلسیم فکر کنند. اما ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

ویتامین D: این ماده مغذی که توسط بدن و از دریافت نور خورشید ساخته می شود، به شما کمک می کند تا کلسیم و فسفر را جذب کنید، بنابراین برای سلامت استخوان ها و دندان های شما ضروری است. بزرگسالان سالخورده نمیتوانند آن را خوب بسازند، بنابراین مکمل ها می توانند کمک کنند تا احتمال تحلیل استخوان و شکستگی آنها کاهش یابد.

ویتامین B12: این ویتامین برای حفظ سلول های خونی و سلول های عصبی سالم ضروری است. پیری بر چگونگی مصرف و استفاده از ویتامین B12 گرفته شده از مواد غذایی، تاثیر می گذارد، بنابراین اگر شما بیش از 50 سال سن داشته باشید احتمالا بهتر است که ویتامین B12 خود را از مکمل ها و غذا های غنی شده با B12 مانند غلات و همچنین غذاهای غنی از آن مانند گوشت، لبنیات کم چرب و ماهی دریافت کنید.

فولات: این کمک می کند تا از کم خونی جلوگیری شود. اسفناج، لوبیا، نخود فرنگی، پرتقال، غلات غنی شده و نان غنی شده می تواند آن را داشته باشد.

ویتامین B6: این ویتامین به متابولیسم و سیستم ایمنی شما کمک می کند. شما می توانید آن را در غلات غنی شده و محصولات سویا، و همچنین گوشت ارگان ها و دانه های کامل دریافت کنید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این موارد را نیز دریافت می کنید:

ویتامین C: پرتقال و فلفل قرمز و سبز، همراه با سایر سبزیجات و میوه ها این ویتامین را به بدن می رسانند. این ویتامین ممکن است به شما در محافظت از آب مروارید کمک کند، به بهبود زخم کمک کند و شانس شما را برای احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان کاهش دهد.

منیزیم: در میان چیزهای دیگر، کمک می کند تا فشار خون و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. همچنین برای استخوان های شما نیز مفید است. شما می توانید آن را در آجیل، اسفناج، و محصولات لبنی پیدا کنید، و از آن به منظور تقویت برخی از غلات صبحانه استفاده می شود. کارشناسان مطمئن نیستند که این ماده معدنی چقدر می تواند به عنوان یک مکمل خوب کار کند.

در اینجا برخی از آیتم های محبوب شما وجود دارد که می توانید در قسمت مکمل ها پیدا کنید و ممکن است بخواهید با پزشک خود در باره آنها صحبت کنید:

پروبیوتیک ها: اینها واقعا برای سالمندان بسیار مهم هستند، زیرا نوع عملکرد گوارشی آنها با بالا رفتن سن، شروع به کند شدن می کند. سلامت روده نیز برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها (موجودات زنده ای مانند آنها که در ماست یافت می شوند)، به جلوگیری از انواع اسهال و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می کنند.

کوآنزیم Q10: که همچنین CoQ10 نیز نامیده می شود، به طور طبیعی در بدن شما ساخته شده و در اکثر بافت های بدن نیز یافت می شود. این ممکن است به کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

ملاتونین: هورمونی که عمدتا در شب آزاد می شود، اعتقاد بر این است که به شما کمک می کند به خواب بروید. علم به آن امیدوار است.

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی آزاد و بعضی دیگر از ماهی ها ممکن است دارای فواید قلبی-عروقی باشند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل دو بار در هفته از این نوع ماهی بخورید. با این حال، در مورد فرم مکمل آن، هیچ مطالعه ای نشان نداده است که از بیماری قلبی محافظت می کند. امگا 3 همچنین ممکن است به کاهش علائم آرتریت روماتوئید کمک کند.

برگردان: سیما آزادفلاح

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1396 توسط با موضوع پزشکی , قلب و عروق
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x