اخرین مطالب

مشاهده همه

ساختمان پزشکان

مراقبت های دوران بارداری

مشاهده همه

اخبار پزشکی

۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۰۲:۱۱

پروتئین یک جز ساختاری از بافت های ماهیچه ای، ارگان ها و دیواره های سلولی است. اما هنگامی که کربوهیدرات و چربی در دسترس نباشند، می تواند به عنوان منبع انرژی مصرف شود. همانند کربوهیدرات های دیگر پروتئین به ازای هر گرم چهار کالری دارد و بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری های شما باید از پروتئین تامین شود و این به سطح فعالیت شما وابسته است. اگر روزانه حدود ۲۰۰۰ کالری به بدن خود می رسانید باید ۵۰ تا ۱۷۵ گرم از پروتئین را به طور روزانه مصرف کنید.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۰

تمام چربی ها در هر گرم ۹ کالری دارند اما همه ی چربی ها برابر نیستند. چربی های اشباع نشده و یا دارای حلقه های اشباع نشده مثل روغن سبزیجات، آووکادو، آجیل ها و ماهی از قلب شما محافظت کرده و می توانند ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را تا حد زیادی کم کنند. از چربی های اشباع شده و مضر که می توانند به قلبتان صدمه بزنند خودداری کنید. مصرف چربی خود را در میان تمام کالری های مصرفی خود ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش دهید. این مقدار ۴۴ تا ۷۷ گرم از ۲۰۰۰ کالری روزانه ی شما را در برمی گیرد.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۰

عدم تعادل کالری های مصرفی می تواند به افزایش وزن منجر شود. حدود ۳۵۰۰ کالری برابر یک پوند افزایش وزن است. افزایش وزن یعنی شما کالری بیشتری از بدن خود مصرف می کنید که باید آن را بسوزانید. کم کردن حدود ۲۵۰ کالری از رژیم روزانه تان منجر به کاهش وزن در حدود ۱ پوند می شود و این اتفاق فقط در دو هفته رخ می دهد.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۰

بدن شما اگر نیاز پیدا کند، از کربوهیدرات استفاده کرده و سپس باقی مانده آن را به گلیکوژن که یک نوع پیچیده از کربوهیدرات پلی ساکارید است تبدیل می کند. وقتی کربوهیدرات در دسترس نباشد، گلیکوژن به سرعت به گلوکز تبدیل می شود. معمولا کبد و ماهیچه های شما گلیکوژن کافی ذخیره می کنند تا به مدت دو ساعت فعال بمانند.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۹

همه شکرها بد نیستند. شکر اعتبار خوبی در میان مردم ندارد اما همه ی شکرها مضر نیستند. میوه ها نیز در حالت فروکتوز شکر دارند، شیر نیز لاکتوز دارد. این مواد غذایی طبیعی یک بخشی از رژیم سالم روزانه ی شما هستند. شکر هایی که باید از خوردن آن ها خودداری کنید شامل ساکروز، دکستروز، مالتوزیا یا دیگر شیرین کننده های مصنوعی هستند. این نوع از شکرها به غذاهای آماده اضافه می شوند و ارزش غذایی پائینی دارند.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۸

سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند مانند کلم، اسفناج یا بروکلی کلسیم زیادی دارند اما کلسیم فراهمی زیستی پائینی دارد. این نوع غذاها شامل فیتیک اسید و اگزالیک اسید بوده که عملکرد جذب کلسیم را برعهده دارند. شما نباید تنها به غذاهای گیاهی اکتفا کنید تا به میزان مناسب کلسیم خود دست پیدا کنید. لبنیات یکی از بهترین گزینه ها برای جذب بالای کلسیم در بدن شماست.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۸

شما باید در رژیم خود از سدیم استفاده کنید تا تعادل مایعات بدن خود را رعایت کرده باشید. این کار برای عملکرد نرمال قلب شما ضروری است. مشکلاتی که با سدیم دارید در هنگام مصرف بیش از حد آن اتفاق می افتد. مصرف بیش از حد سدیم سبب می شود آب بدن شما حفظ شود و قلب تان بهتر عمل کند. اما در طول یک دوره ی زمانی این کار شما را در معرض خطر بیماری های قلبی قرار می دهد. با مصرف منظم و مناسب سدیم از قلب خود محافظت کنید و روزانه کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنید.

۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۳۸

آهن موجود در سبزیجات سبز تیره، عدس، لوبیا و دیگر گیاهان آهن غیر همولیتیک نامیده می شود. آهن غذاهای حیوانی یا محصولات گوشتی معمولا جذب نمی شود و یا جذب آن ها سخت است. همانند کلسیم، اجزای قطعی و معین گیاهان شامل مقدار زیادی از آهن غیرهمولیتیک است که شامل غذاهای سرشار از ویتامین C,توت فرنگی، پرتقال و بروکلی در رژیم غذایی تان بوده و به بدن تان کمک می کند به طرز موثرتر و بهتری آهن غیرهمولیتیک را جذب کنید.

۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰

هر ترشح در ناحیه تناسلی زنان عفونت نیست.به طور کلی سه نوع عفونت واژن وجود دارد:عفونت قارچی، باکتریایی، انگلی. علائم عفونت قارچی التهاب و خارش شدید و ترشحات واژینال است که عمدتا خیلی بدبو نیستند.عفونت باکتریایی خارش و التهاب ندارد ولی ترشحات بدبو مانند بوی ماهی دارد و به رنگ سفید مایل به خاکستری یا زرد رنگ است که با نمونه برداری توسط پزشک کاملا قابل تشخیص است.در عفونت انگلی ترشحات واژینال بیش از حد است و به رنگ خاکستری و سبز است و بوی بسیار بدی دارد.  

۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۵

برای اینکه از خطرات احتمال حملات قلبی مصون باشید از میزان کمتری گوشت قرمز استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که حتی حذف گوشت در یک وعده از هفته می تواند بالای 10 درصد خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد. به سلامت قلبتان توجه ویژه کنید و در وعده های غذایی خود، مقدار کمتری گوشت قرمز یا دیگر گوشت های فراوری شده مصرف کنید. استفاده بی رویه از گوشت احتمال ابتلا به دیابت و چاقی و همچنین بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در فصل گرمای تابستان بیشتر از سبزیجات و میوه، آب فراوان، حبوبات و دانه های غلات را مصرف کنید.

نکات روز

ورزش و سلامتی

مشاهده همه

مطالب منتخب

مشاهده همه