اخرین مطالب

مشاهده همه

ساختمان پزشکان

مراقبت های دوران بارداری

مشاهده همه

مراقبت های دوران بارداری

۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۰

هر ترشح در ناحیه تناسلی زنان عفونت نیست.به طور کلی سه نوع عفونت واژن وجود دارد:عفونت قارچی، باکتریایی، انگلی. علائم عفونت قارچی التهاب و خارش شدید و ترشحات واژینال است که عمدتا خیلی بدبو نیستند.عفونت باکتریایی خارش و التهاب ندارد ولی ترشحات بدبو مانند بوی ماهی دارد و به رنگ سفید مایل به خاکستری یا زرد رنگ است که با نمونه برداری توسط پزشک کاملا قابل تشخیص است.در عفونت انگلی ترشحات واژینال بیش از حد است و به رنگ خاکستری و سبز است و بوی بسیار بدی دارد.  

۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۵

برای اینکه از خطرات احتمال حملات قلبی مصون باشید از میزان کمتری گوشت قرمز استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که حتی حذف گوشت در یک وعده از هفته می تواند بالای 10 درصد خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد. به سلامت قلبتان توجه ویژه کنید و در وعده های غذایی خود، مقدار کمتری گوشت قرمز یا دیگر گوشت های فراوری شده مصرف کنید. استفاده بی رویه از گوشت احتمال ابتلا به دیابت و چاقی و همچنین بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در فصل گرمای تابستان بیشتر از سبزیجات و میوه، آب فراوان، حبوبات و دانه های غلات را مصرف کنید.

۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۹

جنین در طی هفته های بارداری تا به تکامل رسیدن به شکل های مختلف در می آید که از لحاظ اندازه بسیار جالب هستند.از هفته چهارم به بعد بارداری می توانید جنین خود را شبیه به خوراکی های مختلفی کنید.جنین در هفته چهارم شبیه به دانه خشخاش شده است و در هفته پنجم بارداری شبیه دانه کنجد و در هفته ششم شبیه عدس می شود.اندازه جنین شما در هفته هفتم بارداری مانند زغال اخته و در هفته هشتم مانند دانه لوبیا شده است.همچنین در هفته نهم بارداری جنین شبیه حبه انگور و در هفته دهم بارداری شبیه یک پرتقال کوچک و در هفته یازدهم بارداری شبیه انجیر و در هفته دوازدهم بارداری شبیه لیمو ترش سبز شده است.به شما تبریک می گوییم که سه ماهه اول بارداری خود را به سلامت گذراندید

۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰

آب خالی ننوشید، آب طعم دار بنوشید! هم آب بدنتان را تامین می کند هم خاصیت سم زدایی دارد. می توانید از میوه های تابستانی برای طعم بهتر آب استفاده کنید که نه تنها شما را از بیماری های مختلف محافظت می کند بلکه اضافه کردن میوه ها به آن می تواند ویتامین های متنوعی را به بدن شما برساند. نوشیدنی های زیادی وجود دارد که دارای آنزیم هایی برای چربی سوزی هستند و منجر به کاهش وزن می شوند. همچنین دتاکس واتر یا آب طعم دار به هضم سریع غذا هم کم  می کند. از بسیاری از میوه ها مثل توت فرنگی، خیار، لیمو، پرتقال و گریپ فروت و... بسته به سلیقه تان برای طعم دهی به آب (دتاکس) می توانید استفاده کنید.

۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰

در تابستان برای رفع گرمازدگی می توانید روش های خانگی و خوش طعم را امتحان کنید.جوشانده عناب به همراه شکر بسیار کاربردی است همچنین خاکشیر یخ زده و آب لیمو نیز شامل می شود. فقط توجه داشته باشید که یخ زدگی خاکشیر برای جلوگیری از اسهال توصیه می شود.تخم شربتی به دلیل جذب آب به صورت لعاب درآمده و برای رفع عطش بسیار مفید است.نوشیدن گلاب به همراه یخ گرمای درون بدن را می گیرد و بدن را خنک می کند.هندوانه میوه تابستانی است که نه تنها خودش بلکه مربای پوست هندوانه برای رفع تشنگی و حرارت بدن بسیار موثر است.

۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۴۵

عدم تعادل کالری های مصرفی می تواند به افزایش وزن منجر شود: حدود ۳۵۰۰ کالری برابر یک پوند افزایش وزن است. افزایش وزن یعنی شما کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن خود مصرف می کنید که باید آن را بسوزانید. کم کردن حدود ۲۵۰ کالری از رژیم روزانه تان منجر به کاهش وزن در حدود ۱ پوند می شود و این اتفاق فقط در دو هفته رخ می دهد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۴۳

پروتئین انرژی زاست: پروتئین یک جز ساختاری از بافت های ماهیچه ای، ارگان ها و دیواره های سلولی است. اما هنگامی که کربوهیدرات و چربی در دسترس نباشند، می تواند به عنوان منبع انرژی مصرف شود. همانند کربوهیدرات های دیگر پروتئین به ازای هر گرم چهار کالری دارد و بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری های شما باید از پروتئین تامین شود و این به سطح فعالیت شما وابسته است. اگر روزانه حدود ۲۰۰۰ کالری به بدن خود می رسانید باید ۵۰ تا ۱۷۵ گرم از پروتئین را به طور روزانه مصرف کنید.

۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۴۲

فیبر یک کربوهیدرات است: فیبر نوعی از کربوهیدرات پیچیده است، به گلوکز شکسته نمی شود و بنابراین برای بدن شما کالری فراهم نمی کند. فقط غذاهای گیاهی فیبر دارند. فیبر محلول قسمت نرم سبزیجات و دانه ها یا غلات را شامل می شود که به آرامی هضم می شوند. فیبر نامحلول بخش سفت غذاهای گیاهی را تشکیل می دهد و جویدن آن نیز سخت تر می باشد. اما سرعت هضم را بالا برده و یبوست را برطرف می سازد. بیشتر غذاهای فیبری از دو نوع فیبر محلول و نامحلول را دارند.

۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۴۰

کربوهیدرات ها اصلی ترین منابع انرژی بدن شما هستند. در طول هضم غذا کربوهیدرات ها به گلوکز شکسته شده و با کمک انسولین به سلول تبدیل می شوند. بیشتر کالری بدن شما در حدود ۴۵ تا ۶۵ درصد باید از کربوهیدرات ها تامین شود و می دانیم که در هر گرم کربوهیدرات چهار کالری وجود دارد. اگر رژیمی با ۲۰۰۰ کالری در طول روز مصرف می کنید باید حدود ۲۲۵ تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات به طور روزانه مصرف کنید.

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۱۹

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

نکات روز

ورزش و سلامتی

مشاهده همه

مطالب منتخب

مشاهده همه