ghalbi-6

همه ما دوست داریم راز طول عمر را بدانیم. اما, راز خاصی در این باره وجود ندارد. این 10 کار را انجام بدهید تا زندگی سالمتر, شادتر و با معنی تری داشته باشید.

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

1. غذاهای سالم مصرف کنید.

جای تعجب نیست که انسان هایی که طول عمر بیشتری دارند به مصرف غذاهای سالمتر تمایل بیشتری دارند. بله, مواد غذایی بدردنخور طعم خوبی دارند, اما حقیقت این است که: ساده ترین راه برای داشتن طول عمر بیشتر خوردن غذاهای سالم است. برای اینکار یک قاعده ساده وجود دارد: اطمینان حاصل کنید که 80% از مواد غذایی که مصرف می کنید (یا بیشتر) مستقیما از دل طبیعت می آید. یعنی “غذاهای واقعی” مثل سبزیجات, میوه ها, گوشت بدون چربی و لبنیات, آجیل ها, حبوبات, و غلات سبوس دار. مواد غذایی فرآوری شده و فست فودها را فراموش کنید. اینکار سال ها به زندگی تان (و زندگی خوبی را به این سال ها) اضافه می کند.

2. باندازه کافی استراحت کنید.

اگر می خواهید در زندگی موفق بشوید, اهمیت خواب شبانه را نادیده نگیرید. 5 ساعت خواب شبانه و یا کمتر ممکن است بیش از 15 درصد طول عمرتان را کاهش بدهد. بنابراین 7 الی 8 ساعت خواب عمیق شبانه داشته باشید.

3. سیگار را همین الان ترک کنید.

اگر سیگار می کشید, باید انتظار داشته باشید که 7 سال زودتر از میانگین طول عمر از دنیا بروید. و هر چه زودتر سیگار را متوقف کنید, احتمال بیشتری دارد که بتوانید به طول سالهای عمرتان اضافه کنید.

4. فعالیت بدنی داشته باشید.

حقیقت: ورزش می تواند کمک کند تا طول عمر بیشتری داشته باشید و شادتر زندگی کنید. حتی اگر فقط 15-20 دقیقه در طول روز باشد, و ورزش بهره وری تان را هم می تواند بالا ببرد: یک مطالعه که در شماره ماه ژوئن 2012 مجله Labor Research منتشر شده پی برد که افرادی که مرتب تمرین می کنند, 9 درصد حقوق و دستمزد بیشتری نسبت به سایر همتایان خود که فعالیت نمی کنند دریافت می کنند.

5. اجتماعی باشید.

زندگی اجتماعی بخش مهمی از طول عمر و داشتن یک زندگی سالم است, حتی برای اشخاصی که درونگرا هستند. هر زمان که یکی از دوستانتان را دیدید قراری برای نهار برنامه ریزی کنید. با عمه و خاله, عمو و دایی, یا فرزندانشان که روابط تان را قطع کرده اید تماس بگیرید. خود را به داشتن اوقات شاد و لذت بردن مقید کنید. خارج شوید و با دیگران ارتباط برقرار کنید و خودتان را ملزم کنید تا با مردمی که شادی را بزندگی تان می آورند دیدار کنید.

6. یکی دو فنجان مشروبات الکلی, نه بیشتر.

در اینجا بهترین توصیه هایی که برای طول عمر تابحال شنیدید آورده شده است. افرادی که سیگار نمی کشند, ورزش می کنند, 5 وعده میوه و سبزیجات سالم در طول روز مصرف می کنند, و مقدار متوسطی مشروبات الکلی مصرف می کنند, 14 سال بیش از افرادی که اینکارها را نمی کنند زندگی می کنند. بنابراین “اعتدال” در مصرف مشروبات الکلی چه معنایی دارد؟ به گفته اکثر کارشناسان بهداشتی, بیش از 2 مرتبه در روز خارج از حد اعتدال است. نوشیدن مشروبات الکلی در حد اعتدال حتی می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت کند.

7. رویاهای بزرگ داشته باشید.

انسان های شاد رویاهای بزرگی دارند. سرشان را بالا می گیرند و از شکست نمی ترسند. در حقیقت, آنها شکست را در آغوش می گیرند چون می دانند بخش بزرگی از رشد و بهبود شخصیت شان است. از اینکه به ستاره ها برسند واهمه ای ندارند.

8. تشنه آموختن باشید.

انسان هایی که طول عمر زیادی دارند, بصورت عادی زندگی معناداری دارند: تا جایی که امکانش وجود دارد می آموزند. یادگیری شان با پایان تحصیلات باتمام نمی رسد. هر روز توجه می کنند تا مطالب جدیدی تری بیاموزند. کتابهای متفاوت تری مطالعه می کنند. وقتیکه آنلاین هستند منابع متفاوتی را جستجو می کنند. با دوستانی وقت صرف می کنند که بیشتر از خودشان می دانند.

9. برای خانواده و دوستان شان وقت صرف کنید.

اگر از 100 نفر سوال کنید که مهم ترین چیز در زندگی شان چیست, اکثریت آنها جواب می دهند خانواده و دوستان. پس مشکل کجاست, مشکل ساده است, هر روز برمی خیزیم و آنقدر درگیر مشکلات روزمره زندگی مان می شویم که چیزهایی که برایمان اهمیت دارد را فراموش می کنیم. حتی اگر سرتان خیلی شلوغ است, زمانهای مقطعی برای صرف وقت با خانواده و دوستانتان در برنامه ریزی هایتان در نظر بگیرید. صرف وقت با آنها باعث می شود که زندگی, ارزش زندگی کردن داشته باشد. اولویت هایتان را در زندگی از دست ندهید تا شادتر و طولانی تر زندگی کنید.

10. بخاطر چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید.

بسیاری از ما بجای اینکه بیشتر بروی چیزهای خوبی که در اطرافمان است تمرکز کنیم بروی چیزهایی که نداریم تمرکز می کنیم. مطالعه ای پی برد که افرادی که آگاهانه قدردانی می کنند شادتر, خوش بین تر, و حتی نسبت به کسانی که سپاسگزاری نمی کنند خواب بهتری دارند. مهربانی را تمرین کنید. و به افرادی که تاثیر مثبتی بروی شما داشته اند بگویید “متشکرم”. اینها رازهای طول عمر بیشتر است, زندگی با معنا تر.

منبع-http://genie.ir