diet4

اصولا در دوران رژیم به علت کم شدن حجم غذای مصرفی، حجم و تعداد دفعات دفع مدفوع کمتر می شود که این موضوع طبیعی است. معمولا اگر فرد در طول 72 ساعت دفع نداشته باشد یا دفع همراه با درد و ناراحتی باشد یبوست ایجاد گردیده است.
جهت پیشگیری از یبوست می بایست به چند نکته توجه نمود:
الف- روزانه حداقل حدود 8-6 لیوان آب میل شود که بهتر است یک تا دو لیوان آن در صبح به صورت ناشتا نوشیده شود.
ب- غذاهای فیبردار مانند نان سبوس دار، میوه و سبزیجات به اندازه کافی مصرف شود. مصرف میوه های ملین مانند آلو، کیوی، انجیر، گلابی و سیب با پوست و سبزیجات مانند کرفس، جوانه گندم، هویج و اسفناج
می تواند بسیار موثر باشد.
ج- روزانه یک پیاده روی کوتاه 30-20 دقیقه ای انجام شود.
د- سعی شود تا حد امکان استرس و ناراحتیهای روحی و روانی کنترل گردد. لازم به یادآوری است که استرس خود می تواند عاملی جهت ایجاد و بروز یبوست باشد.
و- روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در سالاد یا غذا استفاده گردد و از رژیم هایی که روغن غذا را بسیار محدود می کنند اجتناب شود.
انجام موارد بالا می بایست از ابتدای رژیم مورد توجه قرار گیرد تا یبوست ایجاد نگردد.
در بعضی موارد افرادی که دچار یبوست می شوند از قرصهای گیاهی مانند سی لاکس دینه استفاده می نمایند. مصرف اینگونه قرصها در کوتاه مدت می تواند یبوست را برطرف نماید ولی پس از مدتی بدن به آنها عادت کرده و مصرف آنها اثربخش نخواهد بود. در صورتی که یبوست مزمن گردد می تواند مشکلات و بیماریهایی مانند هموروئید و سرطان کولون را در پی داشته باشد بنابراین کسانیکه دچار یبوست مزمن می باشند می بایست از پیروی رژیم های کم کالری و خیلی کم چرب پرهیز نمایند و مصرف آب، میوه، سبزیجات به خصوص جوانه گندم و روغن زیتون را افزایش دهند.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

این مطلب اختصاصی سایت دکتر سلام می باشد استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد