مصرف بادام زمینی در بدنسازی می تواند كارایی زیادی داشته باشد. بسیاری از ورزشكاران رشته بدنسازی از خوردن بادام زمینی غفلت می کنند. بادام زمینی می تواند موجب به وجود آوردن نتایچ شگفت آوری در رشته بدنسازی شود. بادام زمینی سرشار از پروتئین و آمینواسیدهای عضله ساز و چربی های خوب است.

ورزشكارهایی كه یک ساعت پس از تمرین بدن سازی از بادام زمینی استفاده می كنند رشد زیادتری را در این رشته تجربه می كنند. این دانه می تواند در دوران دشوار رژیم غذایی و چربی سوزی از عضلات شما به خوبی مراقبت كند و نمی گذارد كه عضلات شما تحلیل برود.

بادام زمینی به علت چربی های مفید حتی می تواند موجب چربی سوزی زیادتری در بدن شود و هم می تواند حجم عضلات بدن را زیاد کند و هم می تواند به علت چربی های مفید و فیبر بسیار بالا باعث كات كردن عضلات شود. مصرف مداوم بادام زمینی می تواند باعث زیاد شدن تستوسترون و در نتیجه زیاد شدن قدرت عضله ها شود. اشخاصی كه قبلا از مکمل های بدنسازی استفاده كرده اند و دیگر قصد استفاده را ندارند جهت جبران سم بوجود آمده در بافت عضله ها و یا سلول ها می توانند از بادام زمینی بهره ببرند این باعث می شود كه سم موجود در عضله ها و بافت ها از راه ادرار دفع شود.

مصرف بادام زمینی در بدنسازی خاصیت دیگری هم دارد که می تواند موجب قدرت جذب پروتئین در بدن شود. برای اشخاصی كه از مكمل های بدنسازی استفاده می كنند لازم است كه حتما یک ساعت قبل از مصرف مكمل های بدنسازی بادام زمینی میل كنند این باعث می شود كه مكمل به شکل كامل جذب عضله ها شود. اما در حالت معمولی جذب مكمل ها نصف می شود كه در بیشتر اوقات ممكن است كارایی زیادی نداشته باشد. پس لازم است برای رشد عضلات خود در رشته بدنسازی از بادام زمینی استفاده کنید.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی 

فولات

بادام زمینی حاوی فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی و ضعف جلوگیری می کند.

پتاسیم

بادام زمینی شامل پتاسیم است. پتاسیم باعث تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضله ها پیشگیری می کند.

فسفر

همچنین فسفر موجود در بادام زمینی باعث می شود که جلوی ضعف و خستگی بدن گرفته شود.

منیزیم

منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.

پتاسیم

بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.

چربی موجود در کره بادام زمینی

چربی غیر اشباع پلی (چربی خوب)

85 درصد چربی بادام زمینی، چربی غیر اشباع (خوب) است. (50 درصد چربی های غیراشباع مونو و 35 درصد چربی های غیراشباع پلی).

چربی های غیراشباع، كلسترول خون را پائین می آورند و از این طریق در سلامت قلب مؤثرند.

چربی اشباع (چربی بد)

15 درصد چربی بادام زمینی و كره آن، چربی اشباع (بد) است.میزان این چربی در مقابل 85 درصد چربی خوب ناچیز است

چربی غیر اشباع مونو (چربی خوب)

– بادام زمینی و كره آن، چربی های ترانس ندارند.

– چربی های اشباع و ترانس، هر دو باعث افزایش كلسترول خون می شوند.

– بادام زمینی و كره آن كلسترول ندارند.

هشدار

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.


هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

بیشتر بخوانید:


۸ نکته مهم که باید در رابطه با تمرینات بدنسازی بدانید

استروئید بدنسازی و انواع آن