ما اخیراً درباره مرگ و میر و روش های کاهش آن صحبت کرده ایم ، یکی از این روش ها ” دویدن ” بود. اما امروز می خواهیم در مورد دوچرخه سواری بیشتر بدانیم . آیا این ورزش می تواند طول عمر شما را افزایش دهد ؟ بر اساس تحقیقات اخیر دانشگاه گلاسگو اسکاتلند ، به نظر می رسد این مسئله امکان پذیر است.

دوچرخه سواری,فواید دوچرخه سواری,دوچرخه سواری تا محل کار

با پول یک پیتزا لاغر شو

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.
پشتیبانی و مشاور رایگان
کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

چیزهایی که ما از یک لایف استایل بدون تحرک می دانیم ، چندان تعجب آور نیست ؛ زندگی بدون تحرک می تواند میزان مرگ و میر و خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد. با این حال جزئیات کاهش میزان مرگ و میر با دوچرخه سواری بسیار قابل توجه است ، پس بیایید نگاهی به این مطالعه داشته باشیم .

دوچرخه سواری تا محل کار ، مرگ و میر را کاهش می دهد

در یک مطالعه عظیم از دانشگاه گلاسکو و در مجله پزشکی بریتانیا، 263.450 نفر در سنین 40 تا 69 سال که کار می کردند ، مورد بررسی قرار گرفتند. برخی از آنها پیاده روی و تعدادی نیز تا محل کار دوچرخه سواری می کردند. همچنین تعدادی از آنها حالت های حمل و نقل را با هم ترکیب کرده بودند و مابقی آنها از یک حالت غیر فعال نظیر خودرو استفاده می کردند.

این تحقیق بطور متوسط پنج سال به طول انجامید و در این مدت 2.430 شرکت کننده ( در اثر بیماری های قلبی عروقی و سرطان ) جان باختند. 1110 نفر مبتلا به بیماری های قلبی بودند و 3.748 نفر دیگر نیز سرطان داشتند.

پس آنها در نهایت چه چیزی یافتند ؟

پیاده روی میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر را کاهش می دهد ؛ با این حال دوچرخه سواری بیشترین میزان کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها علاوه بر کاهش خطرات همه علل های مرگ و میر و سرطان را در پی داشت. کمی کاوش بیشتر نشان داد که دوچرخه سواری تا محل کار 46 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و 45 درصد کاهش ریسک ابتلا به سرطان را در پی دارد.

این مسئله می تواند انگیزه بیشتری به افراد بدهد تا دوچرخه سواری را شروع کنند . علاوه بر اینها ، دوچرخه سواری فواید دیگری نیز برای سلامتی شما و محیط زیست دارد.

4 فایده بزرگ دورچرخه سواری

1 . کاهش استرس و حمایت از سلامت روان

ما می دانیم که چقدر فشار استرس می تواند بر سلامت جسمی و روانی ما تاثیرگذار باشد. طبق گفته انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا ، بسیاری از متخصصان سلامتی توصیه می کنند که ورزش را برای رهایی از استرس انجام دهند.

در واقع طبق تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا ، دانشگاه کریتون و مرکز پزشکی اوماها VA ورزش هایی مانند دوچرخه سواری می تواند سلامت روان را به روش های زیر بهبود دهد :

بهبود خواب

افزایش میل به رابطه جنسی

پایداری و تحمل بهتر

رهایی از استرس

بهبود خلق و خو

افزایش انرژی و استقامت

کاهش خستگی که هوشیاری ذهنی را در پی دارد

کاهش وزن

کاهش کلسترول و بهبود تناسب قلبی و عروقی

2 . دوچرخه سواری برای مفاصل راحت تر از دویدن است

در مقایسه با دویدن، دوچرخه سواری بر روی مفاصل بسیار کمتر تاثیر می گذارد و خطر آسیب را کاهش می دهد. به گفته اندی کلارک ( رئیس لیگ دوچرخه سواران آمریکا ) ” اگر شما در حال ریکاوری از یک آسیب هستید ، به دنبال یک ورزش مقطعی ( به جهت کسب آمادگی در ورزش اصلی ) باشید یا امیدوار باشید که زانوهایتان در سن 85 سالگی برای دوی ماراتون نیویورک ، شما را یاری کنند. دوچرخه سواری پاهای تان را به حرکت در می آورد و قلب شما بدون اینکه به مفاصل شما آسیب وارد کند ، پمپاژ انجام میدهد. ”

3 . ساخت عضله ، تقویت استخوان ها و سوزاندن چربی ها

دوچرخه سواری یک تمرین هوازی است که به بدن شما کمک می کند چربی بسوزانید ، عضله بسازید و حتی استخوان های تان را قوی تر کنید. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد ، دوچرخه سواری نیاز به استفاده از عضلات سرینی ، چهار گوش ، عضلات عقب ران ، عضلات خم کننده ، عضلات شکمی ، بازوها و شانه ها دارد. دوچرخه سواری مکرر می تواند تمامی این عضلات را بسازد.

علاوه بر این ، دکتر کلیر سفران نورتون ، متخصص فیزیوتراپی می گوید : فعالیت های مقاومتی نظیر پدال زدن ، کشش عضلات و استخوان ها باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود.

4 . کمک به ریکاوری بعد از آسیب

از آنجا که دوچرخه سواری فشار کمتری بر روی مفاصل و بدن در مقایسه با دیگر ورزش ها وارد می کند ، می تواند به بهبود پس از آسیب ها کمک کند. این کار اغلب توسط متخصصان فیزیوتراپ به عنوان راهی برای بازسازی بدن بعد از آسیب ، استفاده می شود. جالب است بدانید ورزشی همانند دوچرخه سواری یکی از بهترین درمان ها و روش های پیشگیری درد و آسیب های مرتبط با آرتروز است .

این تمام کاری نیست که دوچرخه سواری می تواند برای شما انجام دهد ؛ از آنجا که یک نوع ورزش است ، تمام مزایای یک ورزش را نیز به همراه دارد و همچنین برای محیط زیست مناسب است . بر خلاف رانندگی، هر چه بیشتر دوچرخه سواری کنید ؛ گاز گلخانه ای کمتری بر جای می گذارید و این برای محیط زیست ، بهتر است.