مصرف بعضی از غذاهای خاص می تواند به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر شما به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزای هستید، اولین قدن شما می تواند می تواند رفتن به فروشگاه خواربار فروشی محله باشد. برنامه غذایی خود را بر اساس این مواد غذایی مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود، انتخاب کنید. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می پردازیم.

 

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن با میوه های از خانواده مرکبات

اکثر مردم پس از ابتلا به سرماخوردی نیاز به مصرف ویتامین C دارند. این به این دلیل است که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کند. این ویتامین سبب افزایش تولید گلبول های سفید خون می شود. این کلید اصلی مبارزه با عفونت است.

مرکبات پرطرفدار عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال ها
  • نارنگی ها
  • لیمو ترش
  • لیمو شیرین

از آنجا که بدن شما ویتامین C را تولید و یا ذخیره نمی کند، شما به مصرف آن به طور روزانه نیاز دارید. تقریبا تمام میوه های خانواده مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. با چنین تنوعی برای انتخاب، آسان است که یک فنجان از آب این میوه ها را به وعده های غذایی اصلی خود اضافه کنید.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن با فلفل قرمز

اگر فکر می کنید که در بین میوه ها، مرکبات از همه بیشتر حاوی ویتامین C هستند، لازم است بیشتر در این باره فکر کنید. فلفل قرمز حاوی دو برابر ویتامین C نسبت به مرکبات است. آنها همچنین یک منبع غنی از بتا کاروتن هستند. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C به حفظ سلامتی پوست شما کمک می کند. بتا کاروتن به سلامتی چشمان و پوست شما کمک می کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بروکلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های C، A و E و همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان ها و فیبرها است و یکی از سالمترین سبزیجات روی زمین است. برای حفظ مزایای آن، بهتر است که آن را با کمترین زمان پخت مصرف کنید.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن با سیر

سیر تقریبا در همه غذاهای جهان یافت می شود. سیر گرمی کمی را به غذای شما اضافه می کند و این برای سلامتی شما بسیار مفید است. تمدن های اولیه از سیر برای مبارزه با عفونت ها استفاده می کردند. سیر همچنین می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و سفت شدن شریان ها را درمان کند. به نظر می رسد که خواص تقویت کنندگی ایمنی بدن سیر به دلیل غلظت ترکیبات گوگوردی آن مانند آلیسین است.

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که پس از بیماری مصرف می شود. زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که این می تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماری های التهابی کمک کند. همچنین مصرف زنجبیل ممکن است به کاهش تهوع نیز کمک کند.

در حالی که از زنجبیل در تهیه بسیاری از شیرینی ها استفاده می شود، زنجبیل گرمای زیادی را در قالب گینگرول که شکلی از کپساسین است، ارائه می دهد. بر اساس تحقیقات اخیر، زنجبیل ممکن است به کاهش درد مزمن کمک کند و ممکن است پایین آورنده کلسترول نیز باشد.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن با اسفناج

اسفناج تها به این دلیل که غنی از ویتامین C است، در لیست ما قرار نگرفته است. زیرا اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف و بتا کاروتن است. که توانایی مبارزه با عفونت سیستم ایمنی بدن ما را افزایش می دهد. همانند بروکلی، بهتر است که اسفناج را نیز به مفدار خیلی حرارت دهید تا مواد مغذی آن از بین نرود.

ماست

به دنبال خرید ماست هایی باشید که بر روی برچسپ آن نوشته شده، حاوی میکروب های فعال و زنده هستند. این نوع از ماست ها مانند ماست یونانی، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با بیماری ها تحریک کند. شما می توانید ماست ساده ای انتخاب کنید و آن را با میوه های سالم یا عسل شیرین کنید.

ماست همچنین می تواند منبع عالی ویتامین D باشد. بنابراین، سعی کنید ماست هایی انتخاب کنید که حاوی ویتامین D اضافی هستند. ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن با بادام ها

ویتامین E در پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی، به ویتامین C کمک می کند. با این حال، یک کلید اصلی برای سیستم ایمنی سالم است. این ویتامین محلول در چربی است، این به این معنی است که به حضور چربی برای برای جذب بهتر و درستتر نیاز دارد. آجیل ها از جمله بادام سرشار از ویتامین ها و چربی های سالم هستند. نصف پیمانه از بادام، 100 درصد از ویتامین E مورد نیاز روزانه شما در یک وعده تامین می کند.

زردچوبه

شما ممکن است زردچوبه را به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از کاری ها بشناسید. اما این ادویه تلخ زرد، برای سال ها به عنوان ضد التهاب در درمان استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین تحقیقات نشان می دهد که غلظت های بالای کورکومین، که رنگ خاص زردچوبه را تشکیل می دهد، می تواند به آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک کند.