مناسبت‌های بسیار زیادی در تقویم وجود دارد که حاصل یک عمر فعالیت برخی از افراد است، مثل روز جهانی اهدا خون که به مناسبت  تولد کارل لندشتاینر کاشف گروه‌های خونی ABO در 14 ژوئن نام گذاری شده و این روز مصادف با ۲۴ خرداد است. در این روز از همه افرادی که در زمینه اهدا و انتقال خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، از سوی مراکز و سازمان‌های انتقال خود قدردانی می‌شود. همچنین می‌توان از این روز برای ترغیب افراد برای اهدای خون هم استفاده کرد. از این رو بسیاری از مراکز و سازمان‌های بهداشتی و انتقال خون جهت مشارکت‌های مردمی از پنل‌های ارسال پیامک استفاده و به افراد واجد شرایط اطلاع‌رسانی می‌کنند و از آنان دعوت می‌شود که به مراکز انتقال خون مراجعه کنند. درواقع پنل راهی‌ست جهت جذب انبوه با پیامک که در بر گیرنده جامعه بزرگی از مخاطبان هدف است.

هر پیامک یک واحد خون

در چند سال اخیر استفاده سازمان‌ها و مراکز دولتی از پنل‌های ارسال پیامک انبوه رشد چشمگیری داشته است، مخصوصا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از مراکز و سازمان‌های بیمارستانی و بهداشتی از پنل‌های پیامکی استفاده‌ و پیام‌های حاوی اطلاعات ارزشمند را برای مخاطبان ارسال می‌کردند. از این رو استفاده از سامانه پیامکی سازمانی به یکی از ارکان اصلی ارتباط بین مخاطبان و مراکز بهداشتی و درمانی تبدیل شد و در حال حاضر هم، همچنین از چنین پنل‌هایی استفاده می‌شود و البته لازم است گفته شود که استفاده از پنل‌ها در ابتدا صرفا جنبه تبلیغاتی داشت اما از آنجایی که روشی منعطف است، سازمان‌ها و مراکز مختلف می‌توانند به راحتی از طریق آن با مخاطبان خود در ارتباط بوده و در کنار ارسال پیام‌های ارزشمند، پاسخگوی نیاز آنان باشند. به طوری که در حال حاضر بسیاری از مراکز و سازمان‌های دولتی از چنین پنل‌هایی استفاده کرده و برخی از نیازهای مخاطبان را مرتفع می‌سازند، به طوری که حتی نیازی به مراجعه حضوری مخاطبان نیست. از طرف دیگر مخاطبان هم از این روش ارتباطی بسیار استقبال کردند و آنان هم ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به برخی مراکز، خدمات خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

هر پیامک نجات جان یک انسان

سرعت در اطلاع‌رسانی‌های مهم این روزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مخصوصا برای مراکزی که با جان انسان‌ها سروکار دارند و پنل‌های پیامکی ثابت کرده‌اند که یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان محتوای مورد نظر را برای انبوهی از مخاطبان ارسال کرد و اگر آنان در منطقه تحت پوشش‌ آنتن‌دهی نباشند و یا دستگاه تلفن آن‌ها خاموش باشد، به محض ورود به منطقه تحت پوشش و روشن کردن دستگاه تلفن، پیامک را دریافت خواهند کرد. همچنین پنل‌ها برای مراکز دولتی بسیار کم‌هزینه بوده و برای استفاده از پنل نیازی به استخدام نیروی متخصص نیست و می‌توان به راحتی از طریق، لپ‌تاپ، سیستم‌های کامپیوتری اداری، تبلت و حتی گوشی‌های تلفن هوشمند از آن استفاده کرد. اما در کنار مواردی که گفته شد، مهم‌ترین مزیت پنل‌های ارسال پیامک انبوه، دسترسی به بانک شماره تلفن مخاطبان است. در پنل‌ها شماره مخاطبان به صورت دسته‌بندی شده موجود است. این دسته‌بندی بر اساس، سن، جنسیت، شغل، منطقه پستی و … به کاربران این اجازه را می‌دهد که با توجه به مخاطبان هدف، برای آنان پیامک ارسال کنند. اما امکان ایجاد دفترچه تلفن هم در پنل وجود دارد، به این صورت که می‌توان به طور خاص شماره افراد و اطلاعات آنان را مثل گروه خونی در آن پنل ثبت کرد. این کار باعث می‌شود، در اطلاع‌رسانی‌های مهم و نیاز به یک گروه خونی ویژه، امکان درسترسی به مخاطب خاص برای اهدا خون فراهم می‌شود.

 

شاید برای برخی هنوز هم باورپذیر نباشد که می‌توان بسیاری از کارهای روزمره را با ارسال و یا دریافت چند پیامک ساده انجام داد. اما سرعت پیشرفت تکنولوژی زودتر از آنچه که تصور می‌شد زندگی همه افراد را تحت تاثیر خود قرار داد. نیاز مخاطبان، کسب‌وکارها، مشاغل، سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی را وادار به استفاده از این تکنولوژی کرد و در حال حاضر جامعه جهانی را به سمتی کشانده که برخی از اطلاعات در کمترین زمان ممکن به دست مخاطبان می‌رسد و همه از آن مطلع می‌شوند. یکی از روش‌هایی که این روزها توسط خیلی از کسب‌وکارها و سازمان‌ها استفاده می‌شود، پنل‌های ارسال پیامک انبوه است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن در سریع‌ترین زمان، محتوای مورد نظر خود را به دست مخاطبان رسانده و با آنان در ارتباط باشند. از این رو پنل‌ پیامکی به یکی از ارکان اولیه و اصلی بسیاری از مراکز تبدیل شده است.