کاشت مو قطعی ترین روش درمان ریزش مو از نظر دکتر رحمانی

طاسی، کم مویی، ریزش مو و … همه و همه مواردی است که یک فرد را از لحاظ ظاهری تحت تأثیر قرار می دهد. فردی را تصور کنید که در آستانه جوانی، دچار ریزش مو می شود. وی که آینده ای رویایی را برای خود تصور می کرد، حال نه جرأت حضور در مجامع را دارد نه اعتماد به نفس ادامه یک زندگی موفق.

او رفته رفته به انزوا دچار شده و همین انزوا، شانس یک دستیابی به یک شغل موفق و تشکیل یک زندگی ایده آل و رمانتیک را از وی می گیرد. از آرزوهایش دور می شود و به تدریج دچار افسردگی می شود. حتی ممکن است موقعیت های بسیار خوب فعلی خود را نیز از دست بدهد. در این شرایط چه تصمیمی باید گرفت؟

کاشت مو، قطعی ترین روش درمان ریزش مو

ریزش مو در مراحل شدید تر به آلوپسی آندروژنیک یا هماس طاسی ژنتیکی منجر می شود که به ریزش موی ژنتیکی نیز معروف است. این مرحله از کم مویی که تنها توسط پزشک متخصص مو قابل تشخیص است، از طریق روش های دارویی قابل درمان نیست. از همین رو افراد مبتلا به ریزش موی آندروژنیک تنها می توانند اقدام به کاشت مو نمایند.

آنچه در موفقیت یک عمل کاشت مو اهمیت دارد، تخصص پزشک و امکانات کلینیک است. یک پزشک متخصص کاشت موی طبیعی در ابتدا با شناسایی وضعیت بیمار، بهترین روش کاشت مو را برای وی انتخاب می کند و به قطع، چیززی جز کاشت موی طبیعی در ذهن ندارد. متأسفانه در حال حاضر افرادی با ادعای تخصص پوست و مو اقدام به کاشت مو مصنوعی در سر بیمار می نمایند که تنها نتیجه آن، عوارض جبران ناپذیر و چهره ای مصنوعی و عروسکی برای فرد است.

در روش های کاشت مو طبیعی، گرافت های جدید مو، که هر کدام شامل حدود 3000 تار مو (بسته به روش انتخابی)، هستند از بدن و سر خود بیمار انتخاب شده و با دقت و ظرافت کافی در محل های هدف کاشته می شوند. به صورتی که هیچ نشانه ای از کاشت مو در سر فرد مشخص نبوده و ظاهر طبیعی وی حفظ می شود.

عوارض و فواید کاشت مو از نظر دکتر رحمانی

اصولاً هر عملی عوارض خاص خود را دارد که با انتخاب پزشک متخصص و آگاهی از مراقبت های پس از عمل، خطر ابتلا به این عوارض به مقدار زیادی کاهش می یابد. به طور مثال در روش های قدیمی تر کاشت مو، خونریزی و عفونت جزء جدایی ناپذیر این عمل بود که با به کارگیری روش های جدید نظیر FUE و SUT، احتمال خونریزی تا حد صفر کاهش پیدا کرد. در خصوص سایر عوارض نظیر سردرد و سرگیجه، باید توجه داشت که این عوارض مقطعی بوده و توسط داروهای مسکن قابل رفع است و نتیجه ای که در اثر کاشت مو حاصل می شود، به قطع ارزش تحمل این دردهای سطحی را دارد.

اولین قدم، مراجعه به کلینیک پوست و مو

یک بار برای همیشه درمان های خودسرانه را فراموش کنیم. استفاده از ترکیبات سنتی و خانگی، استعمال داروهای شیمیایی و حتی در مواردی تزریقات خودسرانه بدون مشورت پزشک متخصص، نتیجه ای جز عوارض جانبی و عدم نیل به اثرات مطلوب را برای بیمار به دنبال ندارد.

اما مشکل اصلی در اینجا مطرح می شود. انتخاب بهترین مرکز کاشت مو و استعلام مناسب ترین قیمت برای انجام این عمل از عمده ترین دغدغه های متقاضیان کاشت موی طبیعی می باشد. در این صورت باید بیمار باید معیارهای خود را برای انتخاب کلینیک مناسب گردآوری نموده و بر طبق آن تصمیم گیری نماید.

دکتر رحمانی خاطر نشان کرد قبل از هر کاری، به یاد داشته باشید که خود را به دست پزشکان عمومی مدعی انجام عمل های زیبایی و کاشت مو نسپارید. عمل کاشت مو به بی حسی و جراحی هرچند سطحی نیاز دارد، بنابراین مرکز تخصصی مورد انتخاب شما باید تمام تجهیزات لازم برای انجام یک عمل بی عیب و نقص و جلوگیری از مشکلات احتمالی حین عمل را داشته باشد. کاشت مو تنها باید توسط پزشک متخصص مو انجام شود در غیر اینصورت، عوارض ناشی از انجام ناموفق عمل نظیر نکروز پوست و … نتیجه ای جز نارضایتی بیمار و پدید آمدن چهره نامناسب برای وی را به دنبال ندارد.

آنچه مسلم است، انجام عمل توسط یک تیم پزشکی متخصص پوست و مو می تواند موفقیت بیشتری را نسبت به انجام عمل در مرکزی با تنها تعداد محدود پزشک متخصص مو داشته باشد. بهداشت پرسنل و محیط از دیگر عوامل موفقیت کلینیک های تخصصی پوست و مو می باشد.