images

اگر چه فعالیت های ورزشی معمول و مناسب می تواند برای سلامت و تندرستی موثر بوده و از یک سو سبب بهبود روحیه و خلق خوی شود و از سوی دیگر موجبات افزایش سطح آمادگی جسمانی و حرکتی را فراهم سازد ولی این گونه فعالیت ها بدون خطر نیستند و ممکن است آسیب هایی نیز در پی داشته باشند. افزایش موارد بیماری های قلبی- عروقی و تنفسی، صدمات عضلانی- اسکلتی، شرایط فعالیت های ورزشی را برای سالمندان مشکل می کند و پس از وقوع ضایعه حتی بازگشت به فعالیت های عادی نیز به صختی صورت می گیرد. با وجود ای اگر یک برنامه ورزش بر اساس طراحی مناسب و متناسب با ویژگی های فردی باشد فواید آن از ضررهایش بیشتر می شود.
تحریک سالمندان برای شروع فعالیت های ورزشی دشوار است. سابقه فقر حرکتی را هم به سختی می توان تغییر داد. زمینه های افسردگی نیز ممکن است روی علاقه فرد به فعالیت اثر منفی بگذارد. لذا هر شخص با استفاده از موقعیت خود می تواند با بیان منافع فعالیت های ورزشی همه افراد و به ویژه سالمندان را به انجام این فعالیت ها تشویق و ترغیب کند. از این رو از متخصصان تربیت بدنی و علوم ورزشی، طب ورزشی و ورزشکاران انتظار بیشتری وجود دارد. استفاده از وسایل ارتباط جمعی نظیر صدا و سیما، روزنامه، مجلات و آهی های تبلیغاتی، سینما، برنمه های ورزشی دوره ای و سخنرانی های عمومی ممکن است برای ایجاد انگیزه در سالمندان موثر باشند. در عین حال ارتباط افراد با تجربیات متفاوت، زمینه تبادل اندیشه و بینش را فراهم می کند. برخی از فعالیت های ورزشی برای سرگرمی نیز مفید هستند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 10 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • به حداکثر رساندن رشد عضلانی به چه طریقی است؟
  • تمرین های ساده برای گفتن نه
  • واكسن مننژيت مانع شيوع آن مي‌شود
  • سلامت دهان و دندان اطفال اوتیسمی
  • تازه ترین نتایج محققین درباره سکته از نوع مغزی
  • زیانهای ناخن های بلند
  • دانش آموزان چه غذاهایی بخورند ، چه غذا هایی نخورند؟
  • کوری گربه به صورت مقطعی
  • کاهش احتمال افتادن سالمند با نسل جدید کفی پا
  • توزیع رایگان قرص ویتامین دی در اراک
  • روش حجیم شدن مو در هند
  • بهترین پیشنهادها برای والدین امروزی
  • 10 نشانه بیماری کلیه که باید بدانید
  • مشخصات افرادی که از شیر مادر تغذیه کرده اند
  • ماهی برای سلامتی خوب است دلیلش چیست؟
  • محبوبترین ها

  • چگونه می توان بستنی را در رژیم غذایی کودکان جا داد؟
  • نقش ویتامین ب 12 در بدن
  • معده خالی ، مناسبترین جا برای میوه
  • تغذیه برای تنظیم دمای بدن با دمای هوا
  • نظرات رایج میان مردم در مورد کم کردن وزن
  • کسانی که میخواهند لاغرشوند چگونه صبحانه بخورند؟
  • صبحانه هم خوب و بد دارد
  • لیکوپن و سلامت انسان
  • سوسیس و کالباس خور ها توجه کنند
  • مراقبت در برابر افزایش اشتها
  • طرفداران غذاهای شمالی بخوانند
  • مواد غذایی مفیدی که زیاد خوردن آنها زیان دارد
  • مزه آب دادن بعضی از شیرها به چه دلیل است؟
  • بخور نخورهای 3 روزه برای تناسب اندام
  • اصول مهم تغذیه پاییزی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است