picsart_1477604353186

بر اساس یک مطالعه ی جدید افراد دارای اضافه وزنی که هر روز در روزنه های کوچکی از زمان مشغول خوردن هستند، کمتر احساس گرسنگی می کنند که بر اساس گزارشات از حالت معمولی کمتر است و چربی سوزی کمی هم در زمان های خاصی در طول شب انجام می گیرد.


بر اساس یک مطالعه ی جدید افراد دارای اضافه وزنی که هر روز در روزنه های کوچکی از زمان مشغول خوردن هستند، کمتر احساس گرسنگی می کنند که بر اساس گزارشات از حالت معمولی کمتر است و چربی سوزی کمی هم در زمان های خاصی در طول شب انجام می گیرد.
اما مطالعه به صورت گسترده انجام نشده بود و نتیجه ی آن به طور کامل روشن نیست که چگونه و در چه صورتی این رویکرد در وزن مؤثر است. اما نویسنده ی اصلی این پژوهش می گوید: که این درمان قطعا برای چاقی است. استادیاران تغذیه نیز معتقد هستند این ایده ارزش بررسی بیشتر را دارد و می تواند به عنوان یک پتانسیل برای کاهش وزن امیدوار کننده باشد.
این رویکرد اولیه ی تغذیه محدود به زمان، نامیده شده است. این تحقیق در حیوانات ثبت شده است که محققان دریافتند این امر باعث کاهش توده ی چربی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن شده است. در این مطالعه 11 مرد و زن مورد بررسی قرار گرفتند که میانگین سنی آن ها 32 سال بود و شاخص توده ی بدنی آن ها به طور متوسط 30 بود.
شاخص توده ی بدن، اندازه گیری چربی بدن بر اساس قد و وزن فرد می باشد که 30، جزء افراد چاق محسوب می شود. همه ی شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه سعی کردند خوردن را محدود کنند وتقریباً یک الگوی معمولی را اجرا کردند. در طول یک دوره ی چهار روزه، آن ها بین ساعت 8 تا 2 و در طول دوره ی دوم از ساعت 8 تا 20 مواد غذایی را خوردند. آن ها تنها مواد غذایی که توسط محققان به آن ها داده شده بود مصرف می کردند. نتایج آزمایشات به گونه ای بود که مشخص شد زمان محدود، به بهبود توانایی بدن برای سوزاندن کربوهیدرات ها و چربی کمک می کند. محققان دریافتند که گروهی که در زمان محدودی به خوردن مشغول بودند احساس گرسنگی کمتری داشتند، نسبت به افرادی که در زمان طولانی تری این کار را انجام داده بودند. بدن یک ساعت داخلی دارد و خیلی از جنبه های متابولیسم آن در صبح به خوبی کار می کند. بنابراین تطبیق دادن غذا خوردن با ساعت شبانه روزی بدن که به معنی خوردن در ساعت های اولیه ی روز است می تواند به سوخت چربی کمک کند. آن ها همچنین اظهار داشتند کسانی که از لحاظ سلامتی در سلامت کامل هستند، می توانند از این روش استفاده کنند و اگرنه باید با پزشک مشورت کنند و از روش های دیگر کاهش وزن کمک بگیرند.

در این باره بیشتر بخوانید: با صرف وعده شام سبک در اوایل شب لاغر شوید

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • انتخاب طرح لباس متناسب با اندام
  • نکاتی پر اهمیت در زمینه بهداشت دهان و دندان
  • برطرف کردن سرد مزاجی به روش طبیعی
  • دستورهای طب سنتی برای فشارخون
  • تاثیرات رنگ زرد از دیدگاه اسلام
  • برای رسیدن به سخت ترین عضلات رژیم غذایی سختی لازمست
  • افزایش چند برابری میزان تخت بیمارستانی در کشور
  • نحوه نگهداری کاکتوس و شرایط مناسب برای رشد آن
  • علت تمایل به شیرینی جات در عصر چیست؟
  • توصیه های مهم برای سکته مغزی
  • نکات مهمی که باید درباره برداشتن رحم بدانید
  • خودشیفتگی حسی زنانه است یا مردانه؟
  • علل و عوامل خونریزی از سیستم بویایی
  • لبنیات، تاثیر پروبیوتیک ها را بیشتر می کنند
  • از اسفناج چگونه بورانی درست کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • شیرینی با رویه پودر قند و دارچین
  • سالاد رژیمی برای کاهش وزن
  • نان سیمیت پنیری
  • بهترین مواد خوراکی برای انواع سالادها
  • آموزش کوکی های پنجره ای
  • کیک خانگی با مارمالاد هلو
  • بقچه رول مغزدار
  • دلمه کدو و هویج
  • سالاد سیب زمینی و تخم مرغ در قالب کیک
  • بقچه پنیری شکم پاره
  • آموزش درست کردن چای زنجبیلی پرتقالی
  • چای سیب لاغری
  • مافین شیرین
  • برشهایی از نان و پنیر برای صبحانه
  • پیراشکی تاتار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است