picsart_1478877282244

مطالعات جدید ارتباط بین دستگاه ها و خواب آشفته را نشان می دهند. اگر شما نیازمند به یک خواب خوب و خوش هستید، عاقلانه به نظر می رسد که بهتر است به گوشی های هوشمند خود یک استراحت بدهید. تحقیقات جدید نشان می دهد که نور گوشی های هوشمند، به ویژه قبل از خواب، مدت و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهند.


مطالعات جدید ارتباط بین دستگاه ها و خواب آشفته را نشان می دهند. اگر شما نیازمند به یک خواب خوب و خوش هستید، عاقلانه به نظر می رسد که بهتر است به گوشی های هوشمند خود یک استراحت بدهید. تحقیقات جدید نشان می دهد که نور گوشی های هوشمند، به ویژه قبل از خواب، مدت و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار می دهند. در طول مطالعه ای که یک ماه انجام و بررسی شد، شرکت کنندگان به طور متوسط از ۳۸ ساعت، نزدیک به ۴ دقیقه در هر ساعت از تلفن همراه استفاده می کردند.

پژوهشگران اعلام کردند: افرادی که وقت خود را بیشتر روی تلفن های همراه صرف کردند، دچار خواب کوتاه تر و بدتری شدند. به خصوص آن هایی که گوشی های خود را در نزدیک خود قبل ازخواب قرار می دادند. مقدار قابل توجهی از زمان صرف گوشی ها می شود که براساس مطالعات اثرات بهداشتی بدی را بر نیازهای اساسی ما از جمله خواب دارد که توانایی ما برای کارهای روزمره با به دست آوردن خوب مناسب به دست می آید.

پژوهشگران این مطالعه اعلام کردند: بی خوابی احساس کسالت می آورد که مشکلاتی برای سلامتی از جمله: چاقی، دیابت و افسردگی در ارتباط است. آن ها اعلام کردند بر اساس مطالعات قبلی و تازه انجام شده، نور آبی موبایل و دیگر دستگاه های هوشمند می تواند باعث یک خواب آشفته شود.

این داده ها نشان می دهد کاهش استفاده از صفحه ی نمایش این دستگاه ها مخصوصا هنگام خواب می تواند باعث افزایش مدت و کیفیت خواب شود. این مطالعه روی حدود ۶۵ نفر بزرگسال که از گوشی های هوشمند استفاده می کردند انجام شد.

این تیم تحقیقاتی بیان کردند که کیفیت خواب نقش مهمی در سلامت و رفاه انسان ایفا می کند. با توجه به فراگیر بودن دستگاه های تلفن همراه، امروزه باید بدانیم که این فناوری ها چگونه تاثیر زیادی بر سلامت ما، مخصوصا کیفیت خواب دارند و توجه به نوع و مدت استفاده از آن ها ضروری است.

در این باره بیشتر بخوانید: برطرف کردن اختلالات خواب با روش های ساده

ارسال شده در 24 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع روانشناسی , مغز و اعصاب

پیشنهاد سردبیر

  • مصلح غذاها چه موادی هستند؟
  • ندامت و پشیمانی با این کارها
  • تفاوت ها و شباهت های میان آلزایمر با فراموشی در سالمندان
  • کاهش خطر اعتیاد با مصرف دقیق داروهای مخدر
  • عوامل اصلی تحلیل و عقب نشینی لثه
  • افزایش طول عمر با مصرف پنیر
  • چند عمل موثر برای بهبود آنفولانزا
  • بدنسازان برای سوزاندن چربی ها توجه کنند
  • كمبود ويتامين D و كاهش باروری در روش لقاح مصنوعی
  • بررسی میزان قند نوشیدنی های پرمصرف
  • سوپ عدس و نعناع داروی سرما خوردگی
  • اکسی کدون، شبه هروئینی که در داروخانه ها توزیع می شود
  • ارتباط چاقی با افسردگی پس از زایمان
  • بینی و محافظت از ریه
  • روش هایی برای از بین بردن بوی بد آلت تناسلی آقایان
  • محبوبترین ها

  • وسیله ای جدید برای مبارزه با اچ آی وی
  • تستی برای تشخیص انرژی جنسی قدرتمند
  • بررسی ناباروری در اکثر ایرانی ها
  • کنترل نیروی جنسی پس از جدایی
  • تغییرات مثبت در رابطه زناشویی
  • چه عواملی باعث ناباروری و نازایی در مردان می شود
  • کارهایی که تمایلات جنسی زوجین را کم می کند
  • بهترین روش ها برای پیشگیری از آزار جنسی در محیط کار
  • همه چیز درمورد عفونت قارچی دستگاه تناسلی
  • درباره خطرات ارتباط جنسی در سنین کم چه میدانید؟
  • توصیه های مناسب در مورد زود انزالی
  • یائسگی و نشانه های شروع آن
  • همه چیز در رابطه با مشکل زود انزالی مردان
  • دانستنی های مهم و مفید راجع به کاندوم
  • صفات شخصیتی، مؤثر در لذت بخش بودن رابطه جنسی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است