کاهش قد قد علل کاهش قد روش های افزایش قد. افزایش قد

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

او همچنین اضافه می کند، از بین رفتن استحکام استخوان و پوکی استخوان، ضعف عضلات، صاف شدن قوس پا نیز باعث کوتاه شدن قد می شود. قوز کردن وخم شدن به سمت جلو هنگام استفاده از کامپیوتر و موبایل باعث می شود تا عضلات و تاندون های شما تحت فشار کشیده شوند و به مرور صاف ایستادن برایتان مشکل می شود. در افراد مسن تر این کم شدن ارتفاع، خطر آسیب به بدن را افزایش می دهد.

چه کار می توانیم بکنیم؟

۱- آموزش مجدد مغز:
بدن و مغز خود را با یگدیگر هماهنگ کنید. یکی از این روش ها تمرین تعادل است. الف_ از یک میز کمک بگیرید و سعی کنید روی یک پا به مدت یک دقیقه بایستید. سپس پای خود را عوض کنید. با تمرین مکرر پس از مدتی بدون استفاده از میز می توانید روی یک پای خود بایستید.
ب_ یک خط مستقیم در شکاف بین دو فرش در نظر بگیرید و با انگشت پا روی آن راه بروید.

۲- کنترل حرکت:
انجام ورزش هایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد. مانند تنیس، بسکتبال و گلف باعث می شود تا مغز و بدن خود را روی یک صفحه مدیریت کنید.

۳- تلاش برای تنظیم صفحه نمایشتان:

تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت خود مشکل اساسی هستند. هنگام استفاده از این وسایل مجبورید شانه های خود را به سمت جلو و سر را به سمت پایین قرار دهید. در طولانی مدت این امر موجب تغییر وضعیت و خمیدگی بدن شما می شود. بنابراین هنگام تایپ بهتر است آرنج خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید. این امر مانع التهاب تاندون در مچ دست و آرنج می شود.

۴- حرکات کششی برای صاف کردن بدن:

با چرخش شانه ها شروع کنید. به آرامی شانه های خود را به سمت بالا، پایین، چپ و راست بچرخانید. هر سمت به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه. سپس تیغه یا بالای شانه های خود را فشرده کنید. آن ها را برای چند ثانیه به عقب بکشید و دوباره به سمت جلو به هم نزدیک کنید و به مدت 30 ثانیه این کار را تکرار نمایید. این نوع حرکات کششی موجب کاهش فشار روی مهره ها و ستون فقرات شده و به تقویت ستون فقرات کمک می کند.

در این باره بیشتر بخوانید: 12 کلید طلایی برای افزایش قد

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری شایع این روزها،خشکی چشم و اشک ریزش
  • گول طعم خوب این خوراکی ها را نخورید
  • اینطوری شام بخورید تا لاغر شوید
  • مهار اشتهای کاذب با این راههای ساده
  • ویژگی های مویز
  • درمان مشکل ریزش مو با شیمی درمانی
  • مختصری درباره داروی ضد باکتری تلبیوودین
  • قرص مخصوص مسافرت با هواپیما
  • محبوبترین ها

  • اهدای عضو فرد مرگ مغزی جان سه هموطن در مشهد را نجات داد
  • از پرندگان مرده دوری کنید
  • خلاصی از شر صدای قار و قور شکم
  • آزمایش اچ آی وی برای این افراد واجب است
  • راست ننشینید
  • حقایقی در مورد واکسن سرطان
  • هشدار! خطر ابتلا به نیوکاسل از طریق مصرف گوشت آلوده
  • مخالفت با انتقال رشته روانشناسان بالینی به وزارت بهداشت
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است