کاهش قد قد علل کاهش قد روش های افزایش قد. افزایش قد

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

فیزیوتراپ و بیوشیمیست دیوید ویلیامز می گوید: با آغاز سن 40 سالگی، هر 10 سال حدود 25/1 سانتی متر قد شما کوتاه تر می شود. به این دلیل که کشش و چسبندگی مهره های ژل مانند ستون فقرات بر اثر گذشت زمان بیشتر و احتمال له شدن یا خورده شدنشان افزایش می یابد.

او همچنین اضافه می کند، از بین رفتن استحکام استخوان و پوکی استخوان، ضعف عضلات، صاف شدن قوس پا نیز باعث کوتاه شدن قد می شود. قوز کردن وخم شدن به سمت جلو هنگام استفاده از کامپیوتر و موبایل باعث می شود تا عضلات و تاندون های شما تحت فشار کشیده شوند و به مرور صاف ایستادن برایتان مشکل می شود. در افراد مسن تر این کم شدن ارتفاع، خطر آسیب به بدن را افزایش می دهد.

چه کار می توانیم بکنیم؟

۱- آموزش مجدد مغز:
بدن و مغز خود را با یگدیگر هماهنگ کنید. یکی از این روش ها تمرین تعادل است. الف_ از یک میز کمک بگیرید و سعی کنید روی یک پا به مدت یک دقیقه بایستید. سپس پای خود را عوض کنید. با تمرین مکرر پس از مدتی بدون استفاده از میز می توانید روی یک پای خود بایستید.
ب_ یک خط مستقیم در شکاف بین دو فرش در نظر بگیرید و با انگشت پا روی آن راه بروید.

۲- کنترل حرکت:
انجام ورزش هایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد. مانند تنیس، بسکتبال و گلف باعث می شود تا مغز و بدن خود را روی یک صفحه مدیریت کنید.

۳- تلاش برای تنظیم صفحه نمایشتان:

تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت خود مشکل اساسی هستند. هنگام استفاده از این وسایل مجبورید شانه های خود را به سمت جلو و سر را به سمت پایین قرار دهید. در طولانی مدت این امر موجب تغییر وضعیت و خمیدگی بدن شما می شود. بنابراین هنگام تایپ بهتر است آرنج خود را در زاویه 90 درجه قرار دهید. این امر مانع التهاب تاندون در مچ دست و آرنج می شود.

۴- حرکات کششی برای صاف کردن بدن:

با چرخش شانه ها شروع کنید. به آرامی شانه های خود را به سمت بالا، پایین، چپ و راست بچرخانید. هر سمت به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه. سپس تیغه یا بالای شانه های خود را فشرده کنید. آن ها را برای چند ثانیه به عقب بکشید و دوباره به سمت جلو به هم نزدیک کنید و به مدت 30 ثانیه این کار را تکرار نمایید. این نوع حرکات کششی موجب کاهش فشار روی مهره ها و ستون فقرات شده و به تقویت ستون فقرات کمک می کند.

در این باره بیشتر بخوانید: 12 کلید طلایی برای افزایش قد

5 1000
ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان

پیشنهاد سردبیر

  • می خندم پس سالمم!
  • خطر دود قلیان برای افراد مصرف کننده
  • بهبود خراش مغزی با جویدن آدامس
  • شیوه های آسان برای جلوگیری از چاق شدن
  • بیماری سرطان ریه راباهم مرور میکنیم
  • کاهش داروهای مهم برای بیماری قلبی
  • خوراکی از بادمجان و گوشت و پوره
  • ترس افراد در طول شب
  • محبوبترین ها

  • بیشترین آمار طلاق متعلق به منطقه ی شمال تهران است!
  • رویا های هر فرد بازگو کننده شخصیت اوست
  • از میان برداشتن اختلالات روحی
  • شخصیت شناسی علاقه مندان به عکس سلفی
  • تاثیرگذاری معلمان در بهداشت روانی کودکان و نوجوانان
  • اختلالات روحی در بین مردم
  • زنان و پیشی گرفتن در زمینه طول عمر
  • بهبود زندگی و تغییر سرنوشت با این 12 روش
  • رپورتاژ

  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • دندان تاجی از زیبایی
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما