مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی

لاغری کاهش وزن علل چاقی روش های کاهش وزن راه های کاهش وزن درمان چاقی

وقتی حرف کاهش وزن به میان می آید، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود می آید که بزرگترین آن ها شامل رژیم غذایی، ورزش و خواب می باشد. تخقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود.

وقتی حرف کاهش وزن به میان می آید، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود می آید که بزرگترین آن ها شامل رژیم غذایی، ورزش و خواب می باشد. تخقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود.
چرا؟
از آنجا که هورمون های خستگی می تواند خود را کاملاً بر بدن غالب کنند. زیرا زمانی که خواب کافی باشد، هورمون گرلین مسئول زنگ گرسنگی می باشد که نشان دهنده سیری و مانعی برای زیاد خوردن می شود.
چرت زدن یا چشم بر هم بستن، باعث کاهش وزن نمی شود. پس مدیریت این عوامل می تواند به شما کمک کند.
1- توقف استفاده از داروها:
استفاده از داروهایی مانند آنتی هیستامین می تواند منجر به افزایش وزن شود. دلیلش این است که هیستامین بخشی از تنظیم کننده وزن بدن می باشد.
2- جلوگیری از تأخیر جهش اجتماعی:
نه، این هیچ ربطی به سفر ندارد؛ بلکه اختلاف زمانی برای تنظیم بدن برای روزهای آخر هفته است. زیرا این روزها و برنامه های مربوط به آن ها می تواند باعث چاقی و در نتیجه منجر به سطوح بالاتر قند، چربی و بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی شود.
3- ایجاد یک برنامه خواب:
برنامه ریزی وقت خواب و سازگار شدن با آن به طوری که مطمئن شوید 7 تا 9 ساعت می خوابید، می تواند یک حالت ایده آل برای دوری از بی نظمی باشد.
4- یافتن یک تکنیک خواب که برای استراحت اعصاب شما مفید است:
این عمل باید آزمایش شود. چون بعضی از کارها باعث آرامش یک فرد می شود؛ ولی برعکس برای فرد دیگر فعالیت ایجاد می کند. مانند تماشای تلویزیون که برای بعضی باعث استراحت و برای برخی دیگر برعکس است. آرامش و شل شدن عضلات می تواند کمک کننده باشد.
5- هدایت درست نور آبی:
صحبت از صفحه نمایش و نور آبی است. فرکانس نور آبی بر روی کامپیوتر و تلفن همراه می تواند باعث بیدار نگه داشتن شما شود. فرکانس آبی، سرکوب کننده ملاتونین، هورمونی که باعث خواب می شود است که با خاموش کردن این صفحات نیم ساعت قبل از خواب و یا خواندن کتاب با صفحات کاغذی می توانید به راحتی طبق برنامه بخوابید.
6- اگر خواب آلوده نیستید، اتاق خواب را ترک کنید:
این کار می تواند انرژی شما را کم کند. در نتیجه شما را وادار به خوردن کند. شرط عقل آن است که برای مبارزه با مشکل خواب از رختخواب بلند شوید. اگر واقعاً خوابتان نمی آید. سعی کنید یک فعالیت آرام بخش را انجام دهید و سپس به رختخواب برگردید این کار باعث کاهش اضطراب شما می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: موارد استثنایی برای کاهش وزن

5 1000
ارسال شده در 13 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • حملات صرع و راهکارهای درمانی مهم برای آن
  • از میوه دوریان چه میدانید؟
  • سالم و گواراترین نوشیدنی های طبیعی برای شکمی صاف
  • خبر سیاوش خیرابی از سلامتی مهدی ماهانی بعد از عمل جراحی
  • با دویدن به سمت عقب کالری بیشتری بسوزانید
  • کاهش میل جنسی زنان در دوران یائسگی
  • پیشنهاد درمانی برای درد سینوزیت
  • کدام مواد غذایی را نباید در یخچال نگهداری کرد؟
  • محبوبترین ها

  • برای کاهش چربی شکم یک میان وعده‌ عالی
  • بستنی های مفید و مقوی برای کودکان
  • برای کاهش وزن تغذیه چگونه باید باشد
  • چه ماستهایی مناسب فصل بهار است
  • کمبود تیامین و این عوارض
  • خواب منظم و آرام را با این نوشیدنی ها تجربه کنید
  • آب جوشیده ولرم و یک دنیا خاصیت
  • منابع ارزان قیمت پروتئین
  • رپورتاژ

  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • دکتر نداف جراح پلاستیک و زیبایی
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x