دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

لاغری کاهش وزن علل چاقی روش های کاهش وزن راه های کاهش وزن درمان چاقی

وقتی حرف کاهش وزن به میان می آید، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود می آید که بزرگترین آن ها شامل رژیم غذایی، ورزش و خواب می باشد. تخقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود.

وقتی حرف کاهش وزن به میان می آید، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود می آید که بزرگترین آن ها شامل رژیم غذایی، ورزش و خواب می باشد. تخقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود.
چرا؟
از آنجا که هورمون های خستگی می تواند خود را کاملاً بر بدن غالب کنند. زیرا زمانی که خواب کافی باشد، هورمون گرلین مسئول زنگ گرسنگی می باشد که نشان دهنده سیری و مانعی برای زیاد خوردن می شود.
چرت زدن یا چشم بر هم بستن، باعث کاهش وزن نمی شود. پس مدیریت این عوامل می تواند به شما کمک کند.
1- توقف استفاده از داروها:
استفاده از داروهایی مانند آنتی هیستامین می تواند منجر به افزایش وزن شود. دلیلش این است که هیستامین بخشی از تنظیم کننده وزن بدن می باشد.
2- جلوگیری از تأخیر جهش اجتماعی:
نه، این هیچ ربطی به سفر ندارد؛ بلکه اختلاف زمانی برای تنظیم بدن برای روزهای آخر هفته است. زیرا این روزها و برنامه های مربوط به آن ها می تواند باعث چاقی و در نتیجه منجر به سطوح بالاتر قند، چربی و بیماری هایی نظیر دیابت و بیماری های قلبی شود.
3- ایجاد یک برنامه خواب:
برنامه ریزی وقت خواب و سازگار شدن با آن به طوری که مطمئن شوید 7 تا 9 ساعت می خوابید، می تواند یک حالت ایده آل برای دوری از بی نظمی باشد.
4- یافتن یک تکنیک خواب که برای استراحت اعصاب شما مفید است:
این عمل باید آزمایش شود. چون بعضی از کارها باعث آرامش یک فرد می شود؛ ولی برعکس برای فرد دیگر فعالیت ایجاد می کند. مانند تماشای تلویزیون که برای بعضی باعث استراحت و برای برخی دیگر برعکس است. آرامش و شل شدن عضلات می تواند کمک کننده باشد.
5- هدایت درست نور آبی:
صحبت از صفحه نمایش و نور آبی است. فرکانس نور آبی بر روی کامپیوتر و تلفن همراه می تواند باعث بیدار نگه داشتن شما شود. فرکانس آبی، سرکوب کننده ملاتونین، هورمونی که باعث خواب می شود است که با خاموش کردن این صفحات نیم ساعت قبل از خواب و یا خواندن کتاب با صفحات کاغذی می توانید به راحتی طبق برنامه بخوابید.
6- اگر خواب آلوده نیستید، اتاق خواب را ترک کنید:
این کار می تواند انرژی شما را کم کند. در نتیجه شما را وادار به خوردن کند. شرط عقل آن است که برای مبارزه با مشکل خواب از رختخواب بلند شوید. اگر واقعاً خوابتان نمی آید. سعی کنید یک فعالیت آرام بخش را انجام دهید و سپس به رختخواب برگردید این کار باعث کاهش اضطراب شما می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: موارد استثنایی برای کاهش وزن

5 1000
ارسال شده در 14 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی جالب و باور نکردنی در مورد چاقی
  • هشدار های مختلف برای اختلال در بینایی
  • خواص میوه سرد سال خرمالو
  • پیک خوب و جالب از رابی رابینسون
  • جلوگیری از ایجاد کمردرد در بانوان
  • مقابله با مشکلات خواب با توصیه های طب سنتی
  • اصول و روش درست تقویت و تحسین مهارت فرزند
  • دلیل علمی صحبت کردن طوطی
  • محبوبترین ها

  • تاثیر آموزش با استفاده از اطلاعات دنیای مجازی
  • ارسال و دریافت پیامک چگونه روی بدن تاثیر می گذارد؟
  • بکارگیری هولوگرام برای آموزش آناتومی
  • یادگیری زبان جدید برای مقابله با زوال عقل
  • با معنا و مفهوم سياه چاله آشنا شوید
  • دانشمندان برچه معیاری سن جهان را معین کرده اند؟
  • گوشت های بسته بندی شده ناسالم در بازار
  • به زانو درآوردن ویروس ایدز توسط این بیمار
  • رپورتاژ

  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دیبا
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x