مقابله با استرس فواید اضطراب روش های درمان اضطراب راه های درمان اضطراب درمان اضطراب افراد مضطرب استرس

چه اتفاقی می افتد اگر به جای دامن زدن به بی خوابی های شبانه، افکار اضطرابی و انرژی عصبی بتوانیم به نحو خوبی آنها را مهار کنیم. اگر آنها به تنهایی مهار نشوند می توانیم بگوییم یک باتری تلفن خالی شارژ شده است یا شانس ما برای برنده شدن در مسابقه power ball (بخت آزمایی) سه برابر یعنی چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار شده است.

چه اتفاقی می افتد اگر به جای دامن زدن به بی خوابی های شبانه، افکار اضطرابی و انرژی عصبی بتوانیم به نحو خوبی آنها را مهار کنیم. اگر آنها به تنهایی مهار نشوند می توانیم بگوییم یک باتری تلفن خالی شارژ شده است یا شانس ما برای برنده شدن در مسابقه power ball (بخت آزمایی) سه برابر یعنی چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار شده است.

اما آنچه مسلم است ما در مورد اختلالات عصبی که همه گیر هستند به روشنی صحبت نمی کنیم این اختلالات گاهی نیاز به درمان های پزشکی دارند اما ما قرار است راجع به حالت های عصبی کوچک که فرد را اندکی تحریک می کنند بحث کنیم. در اینجا سه دلیل برای استقبال از اضطراب بیان شده است.

1. شما یک حل کننده قوی مشکل هستید:
در یک مطالعه بر روی دانشجویان حقوق دانشگاه کالیفرنیا محققان دریافتند دانشجویانی که نگرانی بیشتری در مورد امتحان کانون وکلا داشتند به اخبار بد بهتر واکنش نشان دادند و از شنیدن اخبار خوب شادتر شدند، نسبت به دانشجویانی که نگرانی کمتری در مورد متن امتحان داشتند. محققان آن را بدبینی دفاعی یا دیوار بازدارنده می نامند. بد بینی دفاعی باعث می شود افراد برای اتفاقی که قابل پیش بینی نیست برنامه ریزی کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

2. شما باهوش هستید:
محققان در بررسی ها ی انجام شده روی بیش از 100 دانشجوی لیسانس دریافتند افرادی که نگرانی استرس بیشتری دارند، هوش کلامی و شفاهی بیشتری نیز دارند. ممکن است بالا بودن هوش کلامی هر فرد کمک کند تا جزئیات بیشتری را در مورد حوادث گذشته یا آینده در نظر بگیرد و این موجب می شود تا اضطراب و نگرانی بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر افرادی که مستعد اضطراب هستند تمایل بیشتری به تخلیه انرژی برای یادگیری دارند.

3. شما موضوعات یا متن های سطحی را سریع برداشت می کنید:
افکار اضطرابی شما نوعی محافظ برای شما هستند. در بسیاری افراد وقتی اضطراب از حالت خیال خارج می شود، مغز احساسات منفی تهدید آمیزی روی چهره افراد را ثبت می کند و از آنجا که مغز با فعل و حرکات فرد همسو است، شروع به واکنش می کند. افرادی که اضطراب کمتری دارند احساسات منفی در لایه های ذهنی آنها نمود پیدا می کند وکمتر در چهره آنها مشخص می شود. اما یک بحران واقعی برای افراد مضطرب این است که در پاسخ به افکارشان باید محتاط باشند. زیرا مغز آنها برای ثبت موقعیت های بالقوه مشکوک آماده است.

در این باره بیشتر بخوانید: 4 کلید طلایی برای درمان استرس و اضطراب

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی , عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حرکات ورزشی سبب به موقع پیر شدنتان می شود!
  • تفسیرات مختلف برای گریه نوزاد
  • روان درمانی چهار وجهی و اهداف درمانی آن
  • در پریود چه عواملی غیر طبیعی است
  • مواد غذایی تاثیرگذار بر سطح قند خون
  • معرفی ورزشهای باهوش کننده
  • پیامدهای مضر حضور کاربران در فضای مجازی
  • عارضه های جسمی ناشی از افسردگی
  • محبوبترین ها

  • کار اجرایی درمورد کودکان مضطرب
  • موفقیت تحصیلی با سبک زندگی سالم
  • ارتقای تمایل برای کار
  • راه حلی برای درمان شکاکی و بی اعتمادی
  • بذله گوی و رفع استرس
  • مقابله با ترس های غیر واقعی
  • تست شخصیت شناسی تسلط بر زندگی
  • نشانه های عاشق شدن در نوجوانان
  • رپورتاژ

  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • لیفتینگ با نخ
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما