دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

رژیم حبوبات

یکی از معضلات جامعه که بر روی اقتصاد هم تاثیر زیادی میگذارد پرخوری افراد است،به گونه ای که افراد چاق یا افرادی که وزن زیادی دارند مواد غذایی و خوراکی بیشتری خریداری مینمایند و همین خرید زیاد تاثیراتش را بر روی اقتصاد و افزایش قیمت میگذارد.پس چه بهتر که دست از چاقی بکشیم و برای رفع آن تلاش کنیم.

رژیم پروتئین؛ گزینه ای که بسیاری از برای لاغری سراغش می رویم؛ اما سؤال اینجاست که آیا بهترین انتخاب هستند؟ آیا برای کاهش وزن انتخابی بهتر از این وجود ندارد؟

به گمان بسیاری از ما گوشت و مرغ دیگر محصولات پروتئینی بهترین و سالم ترین گزینه موجود برای لاغری هستند. تصوری که یافته های حال حاضر دانشمندان موضوعی خلاف آن را نشان می دهد بر این اساس، در میان خانواده خوراکی های این حبوبات هستند که بیش از سایر مواد می توانند ما را سیر نگه دارند.

مطالعات انجام شده، روی سه گروه از افراد با رژیم های مختلف فیبر، گیاه خواری و پروتئین حاکی از آن است که حبوبات بیش از سایر مواد می توانند مانع از گرسنگی ما شوند و بدین طریق به کاهش وزن ما کمک کنند. در واقع، افرادی که حبوبات مصرف می کنند در وعده غذایی بعدی 12 درصد کمتر کالری مصرف می کنند و به همین شیوه کاهش وزن بیشتری را تجربه می کنند.

این در حالی است که رژیم پروتئین، گزینه ای پرطرفدار میان افراد دارای اضافه وزن به حساب می آید. نوعی از رژیم غذایی که در مقایسه با حبوبات و خوراکی های دارای فیبر فراوان حرف چندانی برای گفتن ندارد و به سادگی می توان از کنار آن عبور کرد؛ زیرا حبوبات نه تنها مواد مورد نیاز بدن را تأمین می کنند و بسیار مغذی هستند بلکه مدت زمان طولانی تری ما را سیر نگه می دارند.

بنابراین، اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید و به دنبال کاهش وزن یا حتی پیشگیری از افزایش وزن هستید بهتر آن است که جایگاه ویژه ای برای حبوباتی مانند لوبیا و نخود در نظر بگیرید.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت کاهش وزن برای افراد سرطانی
  • استفاده از دست مکانیکی برای جراحی بینایی
  • میزان کلسیم استخوان ها در پیری
  • چگونه علاقه دختران به آرایش کردن را مدیریت کنیم؟
  • عوارض برخی از رایج ترین داروهای سرماخوردگی
  • کاهش حس بویایی از علائم اصلی ابتلا به پارکینسون
  • روش های تشخیص دررفتگی کتف خردسالان
  • مراقب کورتون موجود در پودرهای چاق کننده باشید
  • محبوبترین ها

  • از روی رنگ زبان بفهمید بیمار هستید یا سالم
  • چگونگی کنترل گرسنگی و ولع مصرف توسط مدارهای مغزی
  • ویتامین دی و این روش های دریافت
  • آیا ضریب هوشی کودکان با آلودگی هوا پایین می آید؟
  • 6 علت اصلی که باعث می شود تا احساس سرما کنید
  • نحوه بارگیری آمینو اسید
  • در زمان مبتلا شدن به تبخال، این موارد را رعایت کنید
  • سه کارمهم در زمان خونریزی
  • رپورتاژ

  • کلینیک زیبایی جوانه
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • پیشگیری از چین و چروک صورت با لیفت نخی
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x