مشاوره زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک

اگر بیش از 40 سال سن داشته باشید، ممکن است فهمیده باشید که افزایش وزن برای تان آسان تر و کاهش وزن سخت تر شده است. تغییرات در سطح فعالیت های شما، عادات غذایی، هورمون ها و نحوه ذخیره چربی ها توسط بدن شما ممکن است در این مورد نقش داشته باشند ؛ اما چند مرحله ساده ممکن است به شما کمک کند لاغر شوید :

کاهش وزن بعد از 40 سالگی,40 سالگی,کاهش وزن پس از 40 سالگی

میوه و سبزیجات بخورید

در هر وعده غذایی، نصف بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. محصولاتی که مواد مغذی بیشتر و کالری و چربی کمتری نسبت به گوشت، لبنیات و غلات دارند، مصرف کنید. حتی اگر کمتر از قبل بخورید ، بازهم احساس سیری خواهید کرد. میوه های تازه مانند سیب و انواع توت ها به جای میان وعده های حاوی قند بالا و چربی بالا نیز عالی هستند.

صبحانه را از قلم نیندازید!

کارشناسان توصیه می کنند یک وعده صبحانه سالم مانند بلغور جو دوسر یا نان گندم کامل با میوه مصرف کنید. این می تواند مانع از گرسنگی وسط روز شود که شما را به سمت میان وعده های ناسالم می کشاند. میان وعده یا وعده های غذایی موچک هر چند ساعت، می تواند در تمام طول روز اشتهای شما را کنترل کند.

شب ها کمتر بخورید!

اگر بیشتر کالری روزانه خود را در زمان نهار ( قبل از 3 ظهر ) دریافت کنید ، ممکن است وزن بیشتری از دست بدهید تا اینکه بعداً وعده غذایی بزرگ تری بخورید. اما باز هم مهم ترین چیز این است که چه می خورید، نه اینکه کِی می خورید!

غذاهای سالم بپزید

کاهش وزن بعد از 40 سالگی,40 سالگی,کاهش وزن پس از 40 سالگی

مقدار زیادی چربی و کالری اضافی می تواند از طریق غذاهایی که درست می کنید، مصرف شود. به جای اینکه غذا را در مقدار زیادی روغن یا کره ، سرخ کنید ؛ بریان کردن یا کباب کردن را امتحان کنید. این توصیه خوبی در رستوران ها نیز هست :  از غذاهایی که سرخ شده اند یا از سس های خامه ای استفاده می کنند، پرهیز کنید.

توجه کنید

هنگامی که شما مشغول کار، بچه ها و زندگی هستید، ممکن است وسوسه شوید که غذاهای اماده را تهیه کنید. اما باید بدانید احتمال پرخوری و مجدداً به سرعت گرسنه شدن وجود دارد ؛ اگر بر روی غذای تان تمرکز نکنید. برای خوردن وعده های غذایی بنشینید و به بشقاب تان توجه کنید نه به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر. این به مغز شما کمک می کند تا هنگامی که به اندازه کافی خوردید، متوجه شود.

نوشیدنی های گازدار را کنار بگذارید

اگر قهوه شیرین ، چای ، نوشابه یا نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنید ؛ به آب یا نوشیدنی های بدون کالری روی بیاورید. نوشیدنی های شیرین مقدار زیادی شکر دارند که موجب افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود.

زمانی را به ورزش اختصاص دهید

میان رفت و آمد ، فعالیت های خانوادگی و کار ، بسیاری از افراد 40 ساله فرصت کافی برای تمرینات بدنی ندارند. اما برای وزن و سلامت کلی بدن شما مهم است که هر هفته حداقل دو روز و به مدت 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط مانند راه رفتن سریع داشته باشید. ورزش را به اولویت در زندگی خود تبدیل کنید.

عضله بسازید

افراد به طور طبیعی پس از 40 سالگی عضلات شان را از دست می دهند، بخصوص زنان بعد از یائسگی. زیرا عضله ، کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند . این مسئله می تواند سرعت متابولیسم شما را کاهش دهد. تمرینات مقاومتی و وزنه برداری حداقل دو بار در هفته می تواند به شما در حفظ این عضلات کمک کند.

آرام باشید ، استرس نداشته باشید

کاهش وزن بعد از 40 سالگی,40 سالگی,کاهش وزن پس از 40 سالگی

استرس باعث می شود ، بدن شما به سختی چربی ها را تجزیه کند . یوگا ، تمرینات تنفسی ، مدیتیشن ، پیاده روی یا کتاب خواندن را امتحان کنید. رهایی از استرس برای هر کسی متفاوت است ، پس راهی بیابید که برای شما جوابگو باشد.

خوب بخوابید

هر چیزی می تواند در مقابل خواب شما پس از 40 سالگی قرار بگیرد ، مشکلات سلامتی، استرس، داروها و برای زنان یائسگی. اما کسانی که خواب خوب و با کیفیتی ندارند ، احتمال افزایش وزن نیز دارند. اگر شما بخاطر مشغله یا استرس ، در خواب خود مضایقه می کنید ؛ سعی کنید عادت های خود را تغییر دهید و به یک روال منظم برسید.

تیروئید خود را بررسی کنید

کاهش وزن بعد از 40 سالگی,40 سالگی,کاهش وزن پس از 40 سالگی

اگر شما غذاهای سالم می خورید و به طور منظم ورزش می کنید و همچنان نمی توانید کاهش وزن داشته باشید، احتمالاً تیروئید شما آن طور که باید، کار نمی کند. در 5 درصد مردم این اتفاق می افتد و در زنان و افراد بالای 60 سال رایج است. علاوه بر افزایش وزن، می تواند باعث خستگی، درد مفصل یا درد عضلانی و افسردگی شود. اگر فکر می کنید مشکلی وجود دارد ، آنرا بررسی کنید ، داروها می توانند کمک کنند.

پشتیبانی

برای بسیاری از مردم از دست دادن وزن با دیگران راحت تر است تا اینکه این کار را به تنهایی انجام دهند. شما ممکن است یک رقابت کاهش وزن در محل کار ایجاد کنید یا به یک گروه در رسانه های اجتماعی بپیوندید ؛ یا ممکن است از یک دوست بخواهید به پیاده روی های صبحگاهی یا کلاس های باشگاهی بیاید. افرادی که اهدافی هم راستا با اهداف شما دارند ، می توانند شما را تشویق کنند و به پیشرفت تان کمک کنند.

 

5 1000
ارسال شده در 7 دی 1396 توسط با موضوع تغذیه , مطالب ویژه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x