کنترل چربی خون با تغییر رژیم غذایی

برای کاهش چربی خون بدنتان می توانید از روش های تغذیه ای مناسبی بهره بگیرید. پیشنهاد امروز ما آموزش تهیه و مصرف خوراک ماهی قزل آلا برای تنظیم کلسترول خون می باشد. در ادامه با روش تهیه این غذای رژیمی و مزایای مصرف آن آشنا شوید.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

چربی خون به افزایش مقدار کلسترول یا تری گلیسرید در خون گفته می‌شود که با مصرف برخی مواد غذایی می‌توان این عارضه را کنترل کرد.

در این مطلب طرز تهیه غذایی مفید برای کلسترول خون بالا را بیان می‌کنیم؛ مصرف ماهی قزل‌آلا با سس مرزه تاثیر بسزایی در تنظیم کلسترول خون دارد.

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل‌آلا با سس مرزه

ماهی قزل‌آلا به تعداد نفرات

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

مرزه خرد شده سه قاشق غذاخوری

سیر سه حبه

پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری

پوست لیموترش رنده شده یک عدد

نمک، فلفل و آب لیموی تازه به مقدار لازم

کنترل چربی خون با تغییر رژیم غذایی

طرز تهیه ماهی قزل‌آلا با سس مرزه

-ماهی‌ها را پس از تمیز کردن به طور کامل بشویید؛ روی شکم ماهی برشی طولی ایجاد کنید؛ پس از خالی کردن شکم ماهی آن را به طور کامل بشویید و آب آن را خارج کنید.

-با یک چاقوی تیز چند برش عرضی و مورب در روی ماهی ایجاد کنید سپس در ظرفی روغن زیتون، مرزه، سیر، زنجبیل، نمک، فلفل، پوست لیموترش رنده شده و مقداری آب لیمو بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. مواد آماده شده را روی ماهی بریزید و ۳۰ دقیقه آن را در یخچال بگذارید.

-پس از ۳۰ دقیقه ماهی را روی کاغذ آلومینیومی بگذارید و آن را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سلسیوس قرار دهید.

-در صورت تمایل و برای پخت بهتر ماهی می‌توانید روی آن را با یک ورق کاغذ آلومینیوم بپوشانید؛ پس از پخت ماهی، کاغذ آلومینیوم را بردارید و با حرارت قسمت بالای فر آن را سرخ کنید.

-مدت زمان پخت ماهی به اندازه آن بستگی دارد که به طور معمول یک عدد ماهی قزل آلای متوسط حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آماده می‌شود.

راستینه